Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
blue_kim schreef:Nee, is niet verplicht.
Alleen heb je kans dat je verzekering niks vergoed, als er wat met je gebeurt en je hebt geen cap op.
Brr.... nee, geef mij die cap maar
Lynn_Nikita schreef:het is niet verplicht, maar ik zou het niet erg vinden als ze het wel zouden verplichten
op een brommer/ motor is het ook verplicht
Karrimh schreef:Verplicht of niet verplicht.
Je zou niet zonder cap moeten willen rijden.
Uit veiligheidsoverwegingen: ALTIJD EEN CAP MET RIJDEN.
ikke schreef:Karrimh schreef:Verplicht of niet verplicht.
Je zou niet zonder cap moeten willen rijden.
Uit veiligheidsoverwegingen: ALTIJD EEN CAP MET RIJDEN.
Om dan van je paard te storten en je enkel te breken, tjee, wat zinvol zo'n butsmuts..........
Ik vind het zeer goed dat het in NL NIET verplicht is en dat moet vooral zo blijven. Ik blijf erbij dat het de verantwoording is van de ruiter is om wel of geen cap te dragen. Wat ik doe maak ik zelf uit en daar leg ik geen verantwoording over af, al helemaal niet op Bokt......
blue_kim schreef:Nee, is niet verplicht.
Alleen heb je kans dat je verzekering niks vergoed, als er wat met je gebeurt en je hebt geen cap op.
Abeltje77 schreef:ikke schreef:
Om dan van je paard te storten en je enkel te breken, tjee, wat zinvol zo'n butsmuts..........
Ik vind het zeer goed dat het in NL NIET verplicht is en dat moet vooral zo blijven. Ik blijf erbij dat het de verantwoording is van de ruiter is om wel of geen cap te dragen. Wat ik doe maak ik zelf uit en daar leg ik geen verantwoording over af, al helemaal niet op Bokt......
Niemand vráágt je om verantwoording af te leggen hoor ikke![]()
Vooral niet doen hoor, als je daar geen zin in hebt.
Helmen op brommers en motoren zijn natuurlijk ook grote onzin, niet?
Weidebloem schreef:Wat betreft de ziektenkostenverzekering is het goed om na te gaan onder welke voorwaarden je geld terug krijgt. tuurlijk helpen ze je wel met een hoofdletsel, maar als in hun voorwaarden staat dat je een cap op moet hebben, mag je de rekening lekker zelf betalen!
Daarnaast is het ook afhankelijk van je leeftijd. Als je onder de 18 bent en zonder cap in de bak rijdt is de eigenaar van de stal verantwoordelijk.
Voor mij ook altijd een cap, al is het maar om mijn haar uit m'n gezicht te houden
Abeltje77 schreef:ikke schreef:Om dan van je paard te storten en je enkel te breken, tjee, wat zinvol zo'n butsmuts..........
Niemand vráágt je om verantwoording af te leggen hoor ikke![]()
Vooral niet doen hoor, als je daar geen zin in hebt.
Helmen op brommers en motoren zijn natuurlijk ook grote onzin, niet?