Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
SophieFT schreef:niemand?
wij willen ook graag weten wat jullie van manege Grol vinden.

VERAx schreef:@Katalop: En dat is niet zo dat je gelijk op het strand wegstuift? Want we willen wel eerst graag stap en draf op het strand.
En áls er al onverhoopt een paard kreupel is -wat altijd kan gebeuren en ik 2x heb meegemaakt- is het dier direct stilgezet. Dus.... Lydalfa schreef:Oké het is even een eindje rijden, maar ik heb twee keer een rit op ameland gemaakt. Eén keer bij Nella Dorien, dit was een duinrit. Mijn ervaring, hier absoluut niet heen gaan. Zo gauw we ook maar in de buurt van het strand kwamen was het paard waar ik op reed eigenlijk niet meer te houden. Ik stel me zo voor als je daar echt het strand op gaat dat, dat dus ongecontroleerd gaat. De begeleidster heeft tijdens de hele rit nauwelijks achterom gekeken.
De tweede keer heb ik bij De Blinkert in Ballum gereden en dat is een echte aanrader. De paarden waren super, er zitten er zeker een stel bij met lekker veel pit, de mijne was wat rustiger. Maar ze zijn ook goed in de hand te houden. Eerst ga je lekker een stuk stappen op het strand, dan stukje draf, stukje galop, hardere galop. Dan weer stap en draf en natuurlijk nog een stuk rengalop. Helaas is er bij onze rit wel iemand vanaf gevallen. Het paard schrok van een staaf/paal op het strand en sprong opzij en maakte vervolgens nog een rare sprong. Gelukkig stond de groep binnen no-time stil en de leider greep goed en kordaat in. Voor mij niks dan positiefs over de Blinkert. De rit is overigens ook erg afwisselend. Je hebt stukken duin, veeel strand en ook nog eens een stuk bos. Je ziet echt een mooi gedeelte van ameland. Ik zou zeggen maak er een lekker waddeneiland dagje van!
Tris_Amo schreef:SophieFT:
Mag ik vragen waarom jullie niet bij Manege Heemskerk willen rijden?
(Apple schreef:Bakker of Smit in Noordwijkerhout inderdaad, dan heb je eerst nog wat duin.
Anders Manege Jonker in Katwijk (http://www.manegejonker.nl) dan zit je direct op het strand. Gewoon stappen en draven. Ze hebben ook in de zomer in de avonden ritten van 1 uur, dat is wat rustiger om mee te beginnen.
VERAx schreef:Het word waarschijnlijk manege Bakker!
Iemand daar een strandrit gemaakt en welke paardjes zijn leuk?