Kun jij nu wel lekker buitenrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kan jij met je paard buitenrijden?

Ja, ik kan altijd normaal buitenrijden.
151 (65%)
Ja, maar maar alleen met andere paarden erbij.
27 (11%)
Ja, maar alleen met een begeleider op de fiets erbij.
14 (6%)
Ja, ik kan naar buiten, maar niet ontspannen.
31 (13%)
Nee, ik kan absoluut niet naar buiten.
7 (3%)
Voor mij is zelfs de buitenbak al een heel avontuur.
2 (0%)
Ik rijd alleen in de binnenbak.
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 232

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Kun jij nu wel lekker buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:26

N.a.v. dit topic: [OPG] eigenlijk best veel paarden met buitenrijprobleempjes!!

Vroeg ik me af, wie kan er nu wel lekker buitenrijden met een (over het algemeen min of meer) braaf paard? En wie kan er juist absoluut niet naar buiten, of alleen met andere mensen of paarden erbij die heel rustig zijn?
En waarom komt dat dan? Brand maar los!
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 03-07-10 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kun jij nu wel lekker buitenrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:28

Ik rijd graag buiten :) En ik heb daar een heerlijk paard voor. Bijna nergens bang voor.
Gewoon heerlijk!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:29

Ik ook, al m'n verzorgpaardjes gaan, weer of geen weer gewoon braaf naar buiten. Bak zeiknat in de winter? Hop de polder in, ideaal!
Laatst bijgewerkt door Gypsy op 03-07-10 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:29

ik loop wel is waar buiten met een bomproof paardje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:30

Miss_Malfoy schreef:
Ik ook, al m'n verzorgpaardjes gaan, weer of geen weer gewoon braaf naar buiten. Bak zeiknat in de winter? Hop de polder in, ideaal!

Hier het zelfde. Alleen rijd ik lekker door de bossen. Is het te warm in de bak dan gaan we ook lekker naar buiten. Zwemmen, slootjes springen, Flink galopje met een lange teugel. Niets dat wij niet kunnen :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:32

Oh das helemaal lekker, ik moet dan eerst lang onderweg, niet dat het geeft, paardje doet alles. Stoplichten, knopje indrukken daar, wachten voor drukke weg over te steken, bruggen, stilstaan midden in de binnenstad met ander paard ernaast (terwijl ik nog zitten) om even te wachten op vriendin die een ijsje haalt. Echt heel handig, en gewoon een kwestie van niet miepen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:33

Ik kan met al mijn 6 paarden prima zowel alleen als gezamelijk naar buiten.. Maar mag geen 6 stemmen uitbrengen :P

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:34

Ik heb een super paard om butien te rijden. Bijna altijd super braaf maar wel met pit.
Kan in het bos rijden, in het park, over drukke wegen, woonwijk...
Zwemmen
Met / zonder zadel, bitloos en met bit!
Heeeerlijke haflinger, maar zeker wel met pit afentoe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:34

Miss_Malfoy schreef:
Oh das helemaal lekker, ik moet dan eerst lang onderweg, niet dat het geeft, paardje doet alles. Stoplichten, knopje indrukken daar, wachten voor drukke weg over te steken, bruggen, stilstaan midden in de binnenstad met ander paard ernaast (terwijl ik nog zitten) om even te wachten op vriendin die een ijsje haalt. Echt heel handig, en gewoon een kwestie van niet miepen.

Ik heb precies de zelfde instelling :7 Gewoon gaan. Niet miepen.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:36

ik kan met mijn bijrijpaard heerlijk buitenrijden! Zowel alleen als met andere paarden. Ze kan soms wel wat onzeker zijn maar omdat ik daar zelf geen last van heb, zorgt dat nooit voor problemen. Ze schrikt bijna nergens van en als dat wel gebeurt is dat niet meer dan een klein hupje, ze zal niet wegschieten o.i.d.
Wel kan ze, als we naar buiten gaan met een ander paardje dat erg druk is, dat ze zelf ook gaat lopen dribbelen en vervelend doen maar als dat het geval is pas ik mijn buitenrit gewoon een beetje aan, dus alleen lekker stappen en draven en geen galop omdat ze dan té enthousiast wordt en moeilijk terug te rijden is. Dan zorg ik dat ik de eventuele problemen gewoon voor ben.
Ik rij eigenlijk alleen maar buiten (heb een hekel aan in de bak rijden :o) en geniet nog steeds van elke rit! ;) We zitten vlakbij een heerlijk park en een aantal meertjes waar we lekker kunnen zwemmen en pootjebaden. Ik hoef daarvoor geen drukke weg over maar ook dat is in principe geen probleem, paard wacht braaf bij stoplichten e.d.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 11:37

Inderdaad, we staan hier echt gerust midden in de binnenstad, te wachten op ons ijsje ofzo, en die paarden denken van tja, het zal er wel bijhoren.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:38

Ik heb hem op ja gezet. Heel af en toe vind me paard het spannend maar dat mag ook ze moet nog 4 worden. Dus ik vind het al heel knap dat ze heerlijk mee naar buiten kan. Onder tunnels door, over bruggetjes , rondtondes, al aardig mak dus :D

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:39

Ik ga niet naar buiten met mijn bijrijdpaardje omdat ze

- nog doorgereden moet worden en nog erg rennerig is. Het is sowieso een vreselijke hittepetit.
- niet verkeersmak is voor groot verkeer

Lijkt me dus niet verstandig onschuldige wandelaars en verkeersdeelnemers aan ons bloot te stellen :+

We gaan wel eens met de eigenaresse er naast lopend. Om haar toch te laten wennen.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:40

dan zie je toch dat veel mensen wel normaal gewoon buiten kunnen rijden !
dat word nooit gezegd haha :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:43

Met mijn ene pony kan ik heerlijk buiten rijden, ook alleen :) De ander is alleen braaf als je met de trailer ergens heen gaat :+

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:43

wij moeten trouwens om in het park te komen wel een trambaan oversteken. Dat ging in het begin nog wat moeilijk maar tegenwoordig stapt mevrouw er vol vertrouwen over heen. Trams zelf leveren ook geen probleem op. Tunnels en bruggen vindt ze wel spannend maar gaat ook zonder problemen.

Voltige96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:47

ik rijd altijd in buitenbak, en nouja, ik ga wel eens als een gek door de bak en er is elke x wel weer wat eng, maar toch ik vind het zelf lekker buiten, en opzich de paarden ook wel, en de ontspanning komt er altijd wel in na een paar rondjes stuiteren. op buitenrit zou ik niet zomaar gaan met dat paard wat ik nu rijdt, dan alleen met een ander paard er bij.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:47

Ik doe eigenlijk niets anders dan buitenrijden.. al vanaf dat ik mijn paardje heb.. rijd zo af en toe wel eens in de bak :D
Heb eigenlijk ook helemaal geen probleemtjes.. ja soms protesteerd hij even, wil hij snel gaan, terwijl ik dat niet wil.. maarja dat zijn vrij normale problemen.. schrikt nergens van.. durft overal wel langs.. naja, behalve dan als ze met een monster van een rijdende machine aankomen :+
Maar dan zet ik hem altijd even in de berm ;)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:52

De oudste die ik rij kan heel veel aan, zelfs vuurwerk. Ze moet wel altijd alles zien maar voor de rest...hét paard om van een buitenrijfobie af te raken! De ander is ook erg koel in de kop (Shetje vind ze doodeng, maar dan nog blijft ze aanspreekbaar), maar loopt wel erg vlot door. Als de eigenaar op haar rijdt en ik op de ouwe draaf ik praktisch de hele tijd. :') Verder brug, tunnel, hond, verkeers, trein, paard, putdeksel (behalve die ene om de hoek), juichende kids, kliko en vastnogmeerproof en als bonus blijven ze bij oversteken netjes staan en helpen ze mee uitkijken, ik de ene zij de andere kant en andersom. :D Ze helpen zelfs mee borden lezen _O- .
Zijn overigens ook zowel alleen als met anderen netjes te rijden, gewoon brave paardjes dus!
Mijn vorige bijrijdpaardje was wel erg benauwd op buitenrit, niet dat ie alles eng vond maar had 'wat' verlatingsangst. Daar hebben we gewoon hard aan gewerkt, telkens een klein stukje verderder weg totdat we 'ineens' een keer zomaar twee uur weg waren geweest!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:53

de haflinger die ik nu rij is superbraaf,ook buiten!!
als ik alleen ga is hij heel relaxed,als we met een ander paard samen gaan en hij voorop loopt is hij wel actiever maar nog steeds braaf :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:58

Ik rij momenteel niet zoveel, maar dat maakt helemaal niets uit! Mijn paardje neemt mij overal mee naar toe en we komen wel eens in spannende situaties terecht, maar eigenlijk is het áltijd genieten samen!

Ze was net een goede maand onder het zadel toen we meereden met een Tinkerrit: gááf! Sindsdien veel ruzies gehad, zowel in de groep als solo, maar we zijn er nog altijd goed uitgekomen. En natuurlijk is er nog wel eens onenigheid tussen Chubby en mij, want ze is geen slome, maar als ik wat dat aangaat zekerheid had willen hebben, had ik beter een stalen ros kunnen kopen.

In mei hebben we onze eerste endurance gereden en dat was toch na al die jaren nog best spannend, maar wederom een succes.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:00

Mijn oude bijrijdpony was een ramp, mijn 'nieuwe' is zooo braaf en mak, doet echt geen vlieg kwaad. Omdat zijn weidemaatje blind is aan 1 oog moet hij altijd alleen. Zijn eigenaar heeft hem heel goed getraind, ik kwam terug van t bos, loop langs de oprit naar stal, en ik moest hem erin sturen, anders was hij gewoon recht door gelopen!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:02

1x optie 1
1x optie 2
en 1x optie 4

3 verschillende paarden dus! maar mag maar 1x stemmen :D

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 12:07

Als het goed is kun je nu alle opties kiezen, sorry :P Tja voor mij geld enkel 1.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 12:09

Mijn paard van 11 jaar is juist erg mak en ook betrouwbaar buiten. Bijna nergens echt bang voor, gaat zonder miepen over bruggetjes ed.
Ik wilde wel eens dat hij wat pittiger was, beetje voorwaartser.
Ik kan niet echt fijn en ontspannen alleen rijden, omdat hij dan absoluut niet voorwaarts is en erg sloom. (ook wat kijkerig en veel staken onderweg, misschien ook wat kleverig naar huis toe). We gaan wel verder hoor en zetten gewoon door. Maar het is altijd veel gedoe om hem lekker voorwaarts te laten lopen. Gaat ook ene keer beter dan de andere keer.
Gaat mijn vriend op de fiets mee, dan vindt mijn paard het ineens wel erg leuk. Ook al fietst hij bijna uit zicht ;-)
Alleen gaan is het meer een "moetje" voor mijn paard.
Laatst bijgewerkt door xcomplientx op 03-07-10 12:13, in het totaal 2 keer bewerkt