Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ayasha schreef:Ik denk dat je conclusie fout is. Het punt is dat men op bokt geen topics opent met "mijn paard is zooooo braaf buiten".
)
Popke schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat je conclusie fout is. Het punt is dat men op bokt geen topics opent met "mijn paard is zooooo braaf buiten".
Dat denk ik ook maar ik ben wel van mening dat mensen vaak te lang wachten om met een paard naar buiten te gaan. Ik zag het op mijn vorige stal ook. Hebben ze het beestje zadelmak op 3 of 4 jarige leeftijd en vervolgens blijven ze een aantal jaren alleen maar in de binnenbak rijden (de buitenbak was al lastig voor een aantal omdat ze van het geluid uit de varkensstal konden schrikken)
Vervolgens vinden ze het gek dat diezelfde paardjes uit hun dak gaan als ze opeens met de hele stal bedenken om met z'n allen een bosrit te maken![]()
Tja, ik vind het dan niet gek dat sommige paarden of niet te houden zijn, of bokken of omdraaien of wat dan ook.
Dat ligt aan de ruiter maar niet aan het paard!!!
Ayasha schreef:Ik denk dat je conclusie fout is. Het punt is dat men op bokt geen topics opent met "mijn paard is zooooo braaf buiten".
Popke schreef:Dat denk ik ook maar ik ben wel van mening dat mensen vaak te lang wachten om met een paard naar buiten te gaan. Ik zag het op mijn vorige stal ook. Hebben ze het beestje zadelmak op 3 of 4 jarige leeftijd en vervolgens blijven ze een aantal jaren alleen maar in de binnenbak rijden (de buitenbak was al lastig voor een aantal omdat ze van het geluid uit de varkensstal konden schrikken)
Vervolgens vinden ze het gek dat diezelfde paardjes uit hun dak gaan als ze opeens met de hele stal bedenken om met z'n allen een bosrit te maken![]()
Tja, ik vind het dan niet gek dat sommige paarden of niet te houden zijn, of bokken of omdraaien of wat dan ook.
Dat ligt aan de ruiter maar niet aan het paard!!!
Soms moet je gewoon verstandig zijn, als een paard al moeilijk is in de buitenbak moet je het niet gaan zoeken door ook nog buiten te gaan, dan breng je niet enkel jezelf en je paard in gevaar maar ook iedereen die in de buurt is. 
Anoniem schreef:Daarom denk ik ook Alison. Dat je met een paard van 2 al moet beginnen met bom proof maken. Wandelingen buiten. Wapperende linten enz.
Zelf heb ik een draver. En die worden standaart bom proof gemaakt op jonge leeftijd. En daar heb ik nu nogsteeds iedere dag profijt van. Paard staat lekker rustig te wachten bij zeer grote kruispunten. Waar veel vrachtwagens rijden. En dus moeten stoppen en optrekken.. Ik kan verder amper paarden die dat zo makkelijk doen als die van mij.
Jong geleerd is oud gedaan
volledig mee eens 
alison_belle schreef:hoe zou jij het dan doen met een 12 jarige die altijd al vluchtgedrag heeft gehad?
Ook bij de vorige eigenaar en die heeft haar altijd mee naar buiten gehad, ook heeft ze voor de kar gelopen.
Ik ben al aan de hand stukjes aan het lopen met haar.
Het gaat goed zolang ze zich achter mij kan verschuilen.
Maar als ik er op zit word het een ander verhaal
Ik zou best wat goede tips kunnen gebruiken
verkeer doet haar niets, zolang de auto`s maar niet stil staan