Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

chrisje_83 schreef:De KNHS of FNRS (weet het even niet meer) heeft toch ook een dergelijke campagne opgezet een aantal jaar geleden?
Volgens mij heeft deze toen wel effect gehad, nogmaals aandacht eraan besteden is denk ik wel een goede zaak.

LDRD schreef:Is het niet beter dat mensen die geen verkeersmak paard hebben gewoon van de weg af blijven?
Om in eerste instantie automobilisten die totaal in het duister tasten over het wezen paard te verwijten dat ze zich niet aanpassen, vind ik wat ver gaan eerlijk gezegd.
Citaat:7 december 2009
Weet wat je doet als je een paard ontmoet
De Koninklijke Nederlandse Hippische Sportfederatie (KNHS) is in 2005 gestart met de verkeerscampagne "Weet wat je doet als je een paard ontmoet". Met deze campagne wil de KNHS alle weggebruikers bewust maken van het gedrag van paarden in het verkeer en tips geven hoe te reageren als ze een paard tegenkomen op de openbare weg.
Voor de campagne zijn spandoeken, posters, brochures en stickers ontwikkeld. Heeft u een locatie waar u een spandoek of een poster op kunt hangen, dan kunt u deze bestellen via de Webshop of via bestel@knhs.nl.
Brochure
In samenwerking met 3VO heeft de KNHS een brochure ontwikkeld over paarden in het verkeer. In de brochure staat kort uitgelegd waarom andere weggebruikers rekening moeten houden met paarden en hoe ze dat kunnen doen.
Posters
Alle KNHS-verenigingen hebben campagneposters ontvangen. Deze poster kunnen de verenigingen verspreiden in hun omgeving om iedereen in de buurt bewust te maken van paarden in het verkeer.
Spandoeken
Alle regioconsulenten van de KNHS hebben spandoeken ontvangen die zij in hun omgeving zullen verspreiden om weggebruikers te attenderen op paarden in het verkeer.
Let op: voor het ophangen van spandoeken gelden bepaalde regels. Ze mogen niet zo maar overal worden opgehangen. Vraag in uw gemeente wat wel en wat niet mag.
Stickers
Voor elke paardenbezitter zijn er stickers te koop die op de auto of trailer geplakt kan worden en waarmee medeweggebruikers worden geattendeerd op paarden in het verkeer.