Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

, en afstappen is een beloning.

crazygirl1 schreef:Ik stap nooit af.
1) omdat ik er dan nooit meer opraak (heeft trouwens niets met lenigheid te maken, gewoon groot paard en korte beugels)
2) omdat ik er van overtuigd ben dat je op je paard, je paard toch genoeg kan aanmoedigen en vertrouwen geven dat hij/zij je niet nodig heeft voor zich op de grond. Heb paardjes gehad die op bepaalde plek altijd wouden omkeren, die ineens uit schrik willen omkeren, die hyperactief kunnen doen.. nooit afgestapt en toch ook nooit iets ergst mee gemaakt. We (paard en ik) zijn toch altijd verder/vooruit gegaan en nooit ergens blijven staan of helemaal teruggekeerd omdat paard ineens beslist dat het eng is ofz.
3) paardje toch moet leren om zelfstandig te leren lopen (indien nodig, door extra aanmoediging van ruiter)
Kan wel snappen dat sommige mensen dit wel doen, maar ik doet het niet. Of het slecht is? Denk het niet maar het kan zonder afstappen denk ik ook prima gaan.

Moontje1991 schreef:Ik vindt het zelfs egoistisch om af te stappen.
zo van oh dat vindt hij eng weet je ik stap af als hij er vandoor gaat en ik kan hem niet houden dan ben ik hem kwijt en wordt hij mischien doodgereden maar heb ik niks.
Nee
anais96 schreef:Moontje1991 schreef:Ik vindt het zelfs egoistisch om af te stappen.
zo van oh dat vindt hij eng weet je ik stap af als hij er vandoor gaat en ik kan hem niet houden dan ben ik hem kwijt en wordt hij mischien doodgereden maar heb ik niks.
Nee
Waarom zou je egoïstisch zijn? Ik durf te zeggen dat GEEN EEN paardengek zo iets zou denken.
Beetje overdreven.
)
gaan wandelen zonder zadel was dus dé manier om te leren op er weer op te springen XD en dat lukt op zo goed als elk paard, heb ooit een boerenpaard van 1.80 geprobeerd XD ga niet zeggen dat't altijd lukt, maar met wat oefening ...