Ja, ik heb de zoekmachine gebruikt trouwens
Wat ik dus wil is;
- de paarden moeten zoiezo goed verzorgt zijn, niet dat je paard dan zonder wat te drinken meteen doodmoe met de volgende rit mee mag. Goed passende zadels etc vind ik ook belangrijk.
- Ik heb nou al veel strandritten gemaakt, maar de hele tijd hadden ze het over rengalop en als je er dan op het paard naar vraagt ga je opeens niet meer. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, als het druk is, of als er kuilen zijn etc. Ik wil natuurlijk niet ten koste van de paarden gaan lopen crossen, maar ik zoek dus echt wel een stal waar je over het algemeen rengalop doet.
-Goede begeleiding, dus met cap, mensen die mensen met gypmen weigeren etc.
-Eerlijkheid over de paarden, ook in het bezit van betrouwbare. Niet dat als de begeleider een teken geeft, of ze bij een bepaald stuk zijn, ze niet meer te houden zijn en je overal voorbij crosst.
- Ik vind het ook leuk dat als je een rit maakt van 2 uur dat je langer dan 10 minuten op het strand bent. Niet dat je eerst driekwartier door een woonwijk rijdt, een kwartiertje in het bos, kwartiertje strand en dan driekwartier woonwijk
(- graag een beetje in omgeving Zuid-Holland, echter geen verreiste. Géén Ameland, het moet wel te doen zijn met de auto)
Maakt mij niet uit of het een manege is, een mini stal, mensen die hun paarden 'uitlenen' oid.
Het welzijn van de paarden staat uiteraard voorop
edit: dat typen is echt een kunst
Zeker als je niet in de zomer gaat, word die rengalop echt een rengalop. Dat was mijn ervaring iig. Was er een keer in mei geloof ik, toen was 't nog wat kouder en gingen we echt hard op 't strand. In de zomervakantie ging 't wat rustiger. Waarschijnlijk omdat 't zand toen wat muller was.
Ze houden rekening met je wensen qua paard/pony..