Wie gaan er deze zomer naar Ameland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Wie gaan er deze zomer naar Ameland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-10 22:14

Ik ga al sinds een aantal jaar naar ameland, met de paarden. Deze zomer dus ook weer, met mijn haflinger :D Het is onwijs leuk om met je eigen paard op vakantie te gaan, en zeker als je naar ameland gaat aangezien je er heel goed buitenritten over het strand en door de duinen kan maken.

Nu was ik wel benieuwd: gaan er nog meer mensen hier deze zomer naar Ameland met hun eigen paard? Zoja waar stal je je paard?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 16:53

Niemand :?

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 11:28

Ik ga ook ieder jaar zomers en herfst met de paarden naar Ameland :D helemaal leuk.
Ik stal de paarden altijd bij de seelon

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-10 09:13

Seelon, daar hebben wij vorig jaar nog gestaan ;) Ga je de hele zomer? Het is wel fijn bij seelon dat je daar een binnenbak hebt en je kan er ook goed naar het strand. Nu staan wij in buren, met de paarden bij iemand die stallen verhuurt ;)

Nog 1.5 maand ^)

Herilda

Re: Wie gaan er deze zomer naar Ameland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:53

Wij willen dit jaar ook heel graag, maar zoeken nog info. Is best lastig te vinden via Google. We willen maar 2 nachtjes, maar misschien kunnen jullie wat info geven over de kosten etc.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:17

Herilda, willen jullie voor 2 nachten de paarden meenemen?
Want dat wordt een hele dure grap. Als je een plekje zoekt om voor 2 nachten te overnachten, kun je me even PBen.
We hebben een bed en breakfast.

Judina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:29

Hoi Hinke, wij willen deze zomer ook met paard op vakantie aan het strand, liefst op een van de waddeneilanden. Ik had al gekeken bij Terschelling omdat we het eiland kennen maar daar is de stalling lastig. Texel vinden we voor in de zomervakantie te druk ;) en Ameland had ik nog niet naar gekeken. Je noemt Seelon daar zal ik eens naar zoeken maar ik hoef geen binnenbak. Ik vroeg me af waar jij staat deze zomer? Zou je me misschien informatie over willen geven (via PB?). Kun je daar ook overnachten?
Groetjes, Judina

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:45

Ik denk dat Hinke bij Hendrik Metz staat en daar kun je niet overnachten.
Vlak bij zit wel een camping en een bungalowterrein.

Herilda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:15

Hinke, jij bent Hinke van Lou! Wat grappig :D

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:21

Ik ga met 7 vriendinnen van 25 tm 29 juni naar Ameland! :D Direct na de toetsweek!

Drie van ons willen een ritje gaan maken, bij 'Rijstal Nella Dorien'. We nemen geen eigen/
verzorgpaarden mee..... Nja heb er wel veel zin in :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-10 10:41

Herilda schreef:
Hinke, jij bent Hinke van Lou! Wat grappig :D

Haha idd :D Zit net in jouw profiel te kijken en jou ken ik ook nog wel, heb volgens mij nog eens de puzzeltocht met jou gereden een hele tijd geleden :P

Maar het is niet zo duur om je paard mee te nemen, je betaalt een bepaalt bedrag voor je trailer, en dat zal ong vergelijkbaar zijn met wat je voor je auto betaalt. Ik zit net te kijken op http://www.wpd.nl/nl/tarieven-2010.ashx en volgens mij kost een trailer dan 19,90 per meter maar ik weet eigenlijk niet hoe lang een trailer is :+ Als een trailer 4 meter is betaal je 79.6, en voor de auto betaal je 84.30. Voor 1 weekend zou ik dat dan wel duur vinden, maar als je 2 weken gaat valt het toch wel mee!

xHanne schreef:
Ik ga met 7 vriendinnen van 25 tm 29 juni naar Ameland! :D Direct na de toetsweek!

Drie van ons willen een ritje gaan maken, bij 'Rijstal Nella Dorien'. We nemen geen eigen/
verzorgpaarden mee..... Nja heb er wel veel zin in :D

Leuk, waar zit die stal? Ik ken alleen de blinkert en le cheval :o

Bluebontje schreef:
Ik denk dat Hinke bij Hendrik Metz staat en daar kun je niet overnachten.
Vlak bij zit wel een camping en een bungalowterrein.

ja idd! grappig iemand die zelf op ameland woont ;)

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:56

Heerlijk lijkt me dat, eigen paard meenemen op vakantie naar Ameland :D Als ik ooit eindelijk mijn eigen paardje heb zal ik dat zeker een keertje doen! :D Heel veel plezier!!

Ga zelf ook altijd elke zomer naar Ameland, werken bij Rijstal Le Cheval in Ballum :) Heerlijk om met de paarden over het strand te gaan!! :) Naast buitenritten kun je trouwens ook boxen huren bij Le Cheval, je zit dan aan de rotonde in Ballum en op 20 min stappen naar het strand en bos! Voor info kun je kijken op http://www.rijstallecheval.nl en anders even bellen met eigenaresse!

Nella Dorien zit in Hollum :)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 01:16

Lied schreef:
Heerlijk lijkt me dat, eigen paard meenemen op vakantie naar Ameland :D Als ik ooit eindelijk mijn eigen paardje heb zal ik dat zeker een keertje doen! :D Heel veel plezier!!

Ga zelf ook altijd elke zomer naar Ameland, werken bij Rijstal Le Cheval in Ballum :) Heerlijk om met de paarden over het strand te gaan!! :) Naast buitenritten kun je trouwens ook boxen huren bij Le Cheval, je zit dan aan de rotonde in Ballum en op 20 min stappen naar het strand en bos! Voor info kun je kijken op http://www.rijstallecheval.nl en anders even bellen met eigenaresse!

Nella Dorien zit in Hollum :)

Oh dat wist ik niet, dat je daar ook boxen kan huren? Je zit dan wel aan een wat drukkere weg, moet je paard wel goed verkeersmak voor zijn ;) Leuk dat je bij le cheval werkt.

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 04:05

Ja je kunt daar boxen huren :) Ik vind het een ideaal plekje omdat je zowel bij strand als bij bos zit met ruiterpaden :) En drukke weg vind ik wel meevallen, je paard moet alleen aan bussen gewend zijn :) Het ruiterpad gaat langs de weg die naar het strandpaviljoen gaat bij Ballum.. enige wat daar langskomt zijn wat autos voor de camping en de bus :)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 15:33

En aan de andere kant zit het vliegveld, niet te vergeten

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 00:43

haha.. ja dat is waar :) Maar zoveel vliegverkeer is daar nou ook weer niet :P Maar idd, je paard moet daar wel aan gewend zijn :) Maar we hebben heel veel vakantiegangers die een box huren en heb nog nooit gehoord dat daar problemen mee waren :) Maar goed, er zullen op Ameland ook nog wel veel andere stallingsmogelijkheden zijn :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 14:22

Ik meld me hier ook even. Ik wil ook heel graag met een vriendin ergens een lang weekend op vakantie en dan voornamelijk voor het strand!! Ik was al aan het kijken voor ergens in Zuid of Noord-Holland, maar dat is voor ons zolang met de trailer vanuit Drenthe en dan zit je ook heel erg met tijden dat je op het strand mag. Hoe is dit eigenlijk op Ameland? Ik neem ook mijn eigen pony mee en mijn vriendin wil dan een pony huren. Kennen jullie iets daar waar je dan ook een pony kan huren? En is het dan met of zonder begeleiding? Wat is jullie ervaring met je paard met de boot? Die van mij is namelijk snel panisch, dus weet niet of dat een succes zal zijn of dat ze de hele trailer verbouwd.

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 10:39

Heey Hinke!

Als je nou richting Ballum rijdt komen we elkaar miss tegen :D Leuk filmpje van je haf trouwens!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 21:08

:+ Jij ook op bokt? Dat had ik niet van je gedacht :P Ja ik moet zeker eens richting ballum rijden, het zou wel gek zijn als ik daar twee weken ben en ik jou helemaal niet tegenkom :D Kun je meteen een keer op mijn haf rijden :D

Doet jullie stal trouwens ook enkele buitenritten, of is het alleen voor ponykampen?

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:25

Alleen kampen, dus als er geen kamp is kunnen we lekker zelf rijden op de pony's die nog wat bijscholing kunnen gebruiken... Als je het leuk vind kun je dan wel een keertje mee :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 19:16

Lijkt me leuk! Dat moeten we tzt dan maar eens afspreken. Bedoel je dat ik dan op éen van jullie ponies mee ga of dat ik ankie mee neem?
Ankie kan ook wel wat bijscholing gebruiken ;) Ze is nog nooit de zee in geweest. Maar dan zal ik wel met de trailer naar jou toe moeten komen, want ik denk dat als ik ga rijden, ik ankie tegen de tijd dat ik bij jou ben, op míjn rug moet dragen ipv andersom :o Ze heeft niet zo'n goede conditie dat ik een urenlange buitenrit kan maken op dit moment.

Met dit mooie weer krijg ik er al helemaal zin in *\o/*

MarieAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:29

Jaa ik kan ook niet meer wachten :D en dat terwijl we moeten leren... Nouja nog een weekje.

Er is dan geen ponykamp, dus je kunt op Anky of een van de ponykamppony's, maakt mij niet uit. Die gaan allemaal t water in, dus dan moet t lukken met jouw pony ;) Moeten we tegen die tijd maar ns bekijken, heb er alvast zin in!

Succes met leren ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-10 23:15

Nou morgen gaan we dan :D Ben benieuwd of Ankie braaf is op de boot ;) En hopen dat ze zich dit jaar niet de stuipen op het lijf laat jagen door die duitse kinderen die elk jaar weer in formaties over het eiland marcheren ^) Niet vergeten een zweepje mee te nemen tijdens het rijden, niet alleen voor ankie maar ook voor de eerste de beste lompe duitser die zijn vlieger naast ankie op gaat laten :D Ik ben goed voorbereid!
Hopelijk zijn er niet teveel dazen nu...

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 12:04

Ik zie het nu pas maar wij gaan begin augustus naar Ameland! Dan gaat mn paard voor de 3e keer mee!:D Hij heeft twee keer bij de lange dunen gestaan en ik denk dat we hem daar weer stallen.
Hij mocht ook wel in Nes staan maar daar kun je niet zo mooi rijden. Bij de lange dunen ben je meteen bij de ruiterpaden en een eindje verderop is het strand waar je (geloof ik) altijd mag rijden!

Weet iemand ook of er dan ook wedstrijden zijn? Ik geloof dat die pas het laatste weekend van augustus zijn, maar als ze eerder zijn kan ik misschien mee doen.

Voor 2 dagen vind ik het wel heel duur, dan kun je beter naar Texel die boot is lang zo duur niet.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 15:54

In het weekend van de 14de zijn er weer wedstrijden hier!