Ruitervakanties voor volwassenen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koia

Ruitervakanties voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 18:36

Toen ik jonger was ben ik wel een keertje op ponykamp geweest maar ik vroeg me af of er ook van dat soort kampen zijn voor volwassenen? (ook als je geen eigen paard hebt).
Of is dat een hele stomme vraag :o

Tivara

Re: Ruitervakanties voor volwassenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 18:37

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 18:48

:) ooo dat ziet er veelbelovend uit en nog niet eens zo gek duur voor een week,bedankt voor de link!

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:36

je kunt ook naar het buitenland voor een trektocht te paard. bij trailfinders bijv.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:37

www.pradis.fr, dat is echt een aanrader. Leuke mensen en paarden en alles is volledig goed verzorgd.

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:59

_Kiki_ schreef:
http://www.rancho-de-verano.nl/

Geen stomme vraag hoor, en dat soort 'kampen' zijn er best :j

Daar ben ik ook geweest een paar jaar geleden. Ben nu 27 jr. Was heel leuk. Echt een aanrader! Leuke paarden, super accomodatie en eigenaren zijn lieve mensen. Wel grappig. Hij loopt altijd op blote voeten.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 12:04

traifinders is inderdaad een hele goeie. Er staat ook bij of je voor een bepaalde trektocht gevorderd of vergevorderd moet zijn en of je moet kunnen springen enz.
Helaas denken veel mensen dat ze heel goed kunnen rijden zodat er toch minder goede ruiters bij je in de groep terecht kunnen komen en je een duffer ritje hebt dan waar je je voor hebt ingeschreven. Is mij al een aantal keer gebeurd helaas.

Mocht je een mooie rit zoeken... Portugal en Polen zijn erg mooi.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 13:57

ik denk dat ik het voor de eerste keer toch gewoon bij nederland houd,kan daarna altijd nog naar het buitenland gaan :o maar heel erg bedankt voor de links en het meedenken!

hrisning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:07

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:36

Beetje afhankelijk van wat je wilt, zou je ook bij ons terecht kunnen. Voor meer informatie www.peelhoven.nl

ivod

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:49

Heel goede vraag of er kampen of trektochten zijn voor volwassenen rond je leeftijd! Lijkt mij ook leuk om aan zo iets mee te doen. Week 30 t/m 33 heb ik vakantie. Zelf ben ik 30, helaas niet in bezit van eigen paard. In Nederland of buitenland maakt mij niet uit. Mochten er meer geïnteresseerden zijn, misschien kunnen we met een aantal wat boeken?

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:51

Equixantos(http://www.equixantos.com) heeft ook ponykampen voor "grote mensen" geloof ik, en meer ervaren ruiters kunnen ook op trektocht!

Sowieso hebben ze ook erg leuke trainingen trouwens.
Die lijken soms ook verdacht veel op ponykamp
Overigens zie ik nu niet een ponykamp staan, volgens mij hadden ze dat vorig jaar wel, maar misschien dit jaar niet.
Laatst bijgewerkt door siskeh op 29-05-10 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:53

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:56

www.trailfinders.nl
www.ruiterreizen.nl

Allemaal 'kampen' waar meestal volwassenen aan meedoen. Kinderen zijn toegestaan, maar vanwege de zelfstandigheid niet geschikt voor kinderen alleen. En de ervaring leert dat het eigenlijk altijd volwassenen zijn die inschrijven :)

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:31

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 20:59

Waarom maar één keer?? De NVVR organiseerd 5 - 6 weekenden per jaar, sommige met een thema, anderen als rijweekend in een mooie omgeving. www.nvvr.info

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 23:02

ivod schreef:
Heel goede vraag of er kampen of trektochten zijn voor volwassenen rond je leeftijd! Lijkt mij ook leuk om aan zo iets mee te doen. Week 30 t/m 33 heb ik vakantie. Zelf ben ik 30, helaas niet in bezit van eigen paard. In Nederland of buitenland maakt mij niet uit. Mochten er meer geïnteresseerden zijn, misschien kunnen we met een aantal wat boeken?

Hoi Ivod

Als je van natuur houd met bergen,rotsen,meren en beekjes .
Moet je eens op onze website kijken misschien is dit wat je zoekt www.sundanceranch.eu
Het is lekker veel klimmen en dalen met onze zeer rustige en lieve paarden.

Groeten uit Zweden
Dimitry en Anita

ivod

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:25

Hallo Dimitry en Anita,

Ik voeg jullie site toe aan mijn favorieten! Heb namelijk net voor 4 dagen Thüringerwald geboekt. Eens ervaren hoe het mij bevalt en wie weet dan Zweden? Vind het een prachtig land! Al eens een uur gereden op echte Zweedse paarden, vond het super. Dat was in de buurt van Arvika.

Groeten, Ivo

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:02

Koia schreef:
Toen ik jonger was ben ik wel een keertje op ponykamp geweest maar ik vroeg me af of er ook van dat soort kampen zijn voor volwassenen? (ook als je geen eigen paard hebt).
Of is dat een hele stomme vraag :o

http://leschevaux.nl/trektochten.phtml

Bulli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:18

Hoi Ivo

Dankje voor het compliment en we hopen je graag eens te mogen ontvangen op onze prachtige ranch.
En mochten er meer mensen geinteresseerd zijn dan kunt via onze website de uitzending van Ik vertrek nog eens zien of u abboneren op onze nieuwsbrief via ons emailadres.
Daar komen binnenkort weer nieuwe foto's van de veranda voor de saloon,de tuin,ons veulen Spirit.

Groeten uit warm Zweden
Dimitry en Anita

blackbeauty5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:51

el rancho de verano is inderdaad heel leuk! ik ga zelf altijd op kamp bij ''het fjordenpaard'', dat ligt er naast en het zijn dezelfde paarden. ook dezelfde eigenaren. De paarden zijn allemaal heel leuk en lief!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 11:53

ivod

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:10

Goeiemorgen,

Heb vandaag geboekt voor een week Frankrijk! De tocht in Duitsland was alleen een hele week en deze leek mij leuker dan Duitsland een hele week. Heb gehoord van Time out dat er twee dames hebben geboekt en een echtpaar van 50 jaar. De prijs is voor volpension. Verder is er nog plek over. Lijkt iemand het leuk, er is dus nog plek. Eventueel kan je meerijden, ik ga met eigen (lease) auto. Euh, in de eerste week van augustus heb ik geboekt. Dat is van zondag 1 t/m zondag 8 augustus.

Hier is de link, http://www.timeout-reizen.nl/content/reis.php?rid=169

Groeten, Ivo

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:09

Ik ben zelf op ruitervakantie geweest naar Tsjechië. Het is niet vergelijkbaar met ponykamp, maar wel heerlijk op vakantie met veel uren in het zadel! Het leuke is dat je echt in het buitenland bent, met een compleet andere omgeving, maar dat Tsjechië niet zo'n heel duur land is.
Ik was in totaal ongeveer 500 euro kwijt voor 8 dagen (inclusief vliegticket, overnachtingen, vol pension, vier uur paardrijden per dag), wel in het voorseizoen.

Zie hier mijn reisverslag :)

Lotte18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 18:28

El Rancho Criollo!
Is ca. 3 uur rijden vanaf Utrecht :)
Ligt in Noord-Frankrijk, maar zeker een aanrader. :D
Ik heb er een jaar gewerkt en de leeftijden liggen rond de 12 tot 60 jaar.
Er komen meer volwassenen dan kinderen en je zit gemiddeld 6 uur per dag op een paard!
www.elranchocriollo.com