Leuke manege voor buitenritten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abdcefblabla

Leuke manege voor buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 13:35

Hoi,
Ik rij nu zo ongeveer zeven jaar, en ben dus niet echt een beginneling. Verder vind ik buitenrijden wel "enger", omdat er veel dingen kunnen gebeuren. Ik heb een hele negatieve buitenrij ervaring gehad afgelopen zomer, en heb sindsdien niet meer buiten gereden. Dit wil ik eigenlijk wel weer oppakken, want het was juist zo'n ontspanning.

Weten jullie een manege in Nederland (maakt niet heel erg uit waar, het liefst aan de kust/randstad) waar de buitenritten goed zijn?
Dus met bomproof paarden, goede begeleiding, paard gekozen naar rij-ervaring van de ruiter enzo.

Caira

Re: Leuke manege voor buitenritten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:39

poelenburgh?

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:41

Smit Noordwijkerhout, leuke paarden, die goed te controleren zijn

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:43

Manege Tinte in Tinte :) altijd erg leuk en kan je het strand op!

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:50

stal edda op vlieland. :) hele leuke ijslanders, zijn goed te controleren, ook op het strand.

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 13:55

kijk eens op www.manegedehoef.nl zij hebben regelmatig buitenritten, met goede begeleiding en brave paarden (let wel paarden blijven dieren dus garantie tot de deur :) maar dat geldt voor elke manege). De omgeving is ook erg mooi.

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:31

Ik wil graag vooral eigen ervaringen hebben bij bepaalde maneges, vooral met het uitzoeken van de paarden. Helaas blijkt het FNRS 5* logo niks te zeggen of het écht goed is. Ik hoef geen supermakke paardjes die hun rondje lopen (dan ging ik wel naar de kermis en gooide n muntje in de draaimolen ;)) maar wil gewoon zeker weten dat het goede, ervaren paarden zijn.

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:50

Starsailorr schreef:
Ik wil graag vooral eigen ervaringen hebben bij bepaalde maneges, vooral met het uitzoeken van de paarden. Helaas blijkt het FNRS 5* logo niks te zeggen of het écht goed is. Ik hoef geen supermakke paardjes die hun rondje lopen (dan ging ik wel naar de kermis en gooide n muntje in de draaimolen ;)) maar wil gewoon zeker weten dat het goede, ervaren paarden zijn.

Stal SMit! Gewoon eerlijk zijn, dan krijg je een leuk ervaren paard

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:52

Jammer dat je het in die richting zoekt, aan de andere kant van het land zou de stal waar ik rijd perfect voor je zijn! :j

kis6ireentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:53

Bij ons op Manege Tinte zijn er elke zondag buitenritten dus de paarden zijn het zeker gewend. En hier kun je zelf kiezen wat je wilt. Voor als je van schaapmak houd heb je de automaatjes en er zijn ook wat minder ervaren of jongere paarden die nog wat frisser zijn. Gewoon je voorkeur aangeven en dan word daar rekenign mee gehouden.

Zelf ben ik regelmatig mee geweest en sinds een jaar of 3 begeleid ik ook weleens ritten!

Echt een aanrader, je kan een kijkje nemen op http://www.manegetinte.nl voor meer info mag je ook pb en

Oh en Tinte ligt ook redelijk dicht bij de randstad, og een uurtje van Rotterdam vandaan.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:56

In heesch is er een heel leuk en vooral groot bos, en een manege waar je paarden van mee mag nemen.

In de drunese duinen daar voor is ook een manege. Die paarde mee geeft.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:01

zie onder schrift ;)
paarden doe de hele zomer niets anders dan met vakantie gasten rond zeulen met of zonder ervaring
western of engels maakt ook niet uit

verder ook een geweldige omgeving het drens friese wold
maar het is wel een redelijke ver van je bed show

de reden dat ik het aan prijs ??
ik sta er zelf niet voor niets gestald en ik ben een zeikerd qua stalling ;)

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:03

't IS de andere kant op, maar in prachtige omgeving en slechts een uurtje vanuit Amsterdam.... www.eik.nl
Als je 't lief vraagt bij reserveren ga ik wel met je mee het bos in ;)

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:56

Manege groot in egmond is zeker aan te raden:)

Imara_Yelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 15:59

Inderdaad poelenburgh !!!
Ik kom der al zo'n 2 jaar voor de strand en bos ritten !!
Erg leuke en lieve paarden dus dat zorgt ervoor dat we om de 2 a 3 maanden
maar weer is met een grote groep daar gaan rijden. :D

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:23

Super bedankt voor de reacties!

Ik wil niet voor paarden gaan zonder begeleiding, ik bedoel, ik zou mn paard écht niet zomaar aan de eerste de beste ruiter meegeven.

Verder maakt het me anders niet eens echt veel uit waar het is, desnoods blijven we een weekendje. :Y)

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 16:25

@Sonja, dat zou al helemaal super zijn! En een uurtje vanaf Amsterdam is goed te doen. Vorige keer had ik begeleiding die het flink liet afweten, dus een bokker vertrouw je sowieso al meer :=

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:21

ik zeg africhtingsstal van laar, reelaer en het fjordenpaard;)
ook is het leuk bij de zwaanhoek, ga je wel het strand op, en vrij hard.
dus ik weet niet of dat iets voor je is (A)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 18:25

Poelenburgh ,

Daar kom ik al paar jaar om duin/bos en strandritten te maken, super ! Vooral de begeleiding is gezellig, behulpzaam, en die paarden zijn ook SUPERLEUK ! De paarden gaan met goed weer iedere dag meerdere keren naar het duin , het zijn lekker vlotte paardjes.. en je kan ze acht lekker rijden niet van die automatische kermis knolle :P

Edit wat verandert

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 22:51

Sally1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:49

sambagirl schreef:
Starsailorr schreef:

Stal SMit! Gewoon eerlijk zijn, dan krijg je een leuk ervaren paard

Helemaal mee eens! heb hier nu 2x een strandrit gemaakt en hele lieve paarden. Als je gewoon zegt dat je een rustig paard wil dan krijg je die. En het is daar prachtig

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:42

Ik zeg ook africhtingsstal van laar!
Heb ik een aantal keren een buitenrit gemaakt en echt superleuk, goede paarden en goede begeleiding!
Je rijdt het binnen een uur vanaf Amsterdam!

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:05

Hoi StarSailorr,
In Noordwijk zit Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatie.com/), een kleine stal met 7 paarden, dus je bent verzekerd van een kleine groep. Paarden zijn goed verzorgd en komen elke dag buiten (duin en strand) dus yehaa, het strand en weg zijn ze! Het zijn ook zeker geen manegepaardjes die een beetje achter elkaar sjokken, je zult ze wel moeten rijden. Maar zeg ook eerlijk wat je wel of niet durft / wilt, dan kan de eigenaar er rekening mee houden bij de indeling. Zeker op een doordeweekse dag is de kans groot dat de groepjes nog kleiner zijn. Je hoeft er alleen maar de weg over te steken en je zit in het duin, en dan steek je zo door naar het strand. Ritten zijn altijd onder begeleiding en duren 2 uur.
Ik rijd er nu zelf met enige regelmaat, was nooit een held buiten, maar heb hier echt vanaf rit één ontspannen en genoten! Succes!

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:55

Ponyhof aagtekerke. De pony's en paarden zijn bomproof (bijna letterlijk) De begeleiding is aardig, en houdt ook rekening mee met wat voor een paarden jij leuk/fijn vindt.
Het ligt wel in zeeland (weet niet of dat te ver is?)
Je gaat het strand op, sommige stukjes stap je door het water, en sommige stukken galoppeer je (opzich niet heel hard.)
Het is daar echt heel leuk! ;)

www.ponyhof.nl