paardenpoep op de weg!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

divi

paardenpoep op de weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:20

Tegen woordig hoor je steeds meer over paardenpoep op de weg.
De hondenpoep moet wel opgeruimd worden en waarom hoeven de paarden dat dan niet?
Aan de ene kant zeg ik ja ze hebben gelijk. Maar aan de ander kant moeten we dan een schepje meenemen als we gaan rijden???
Of er een zak onder gaan hangen wat ook niet alle paarden even prettig vinden??
Of als je paard nu zo groot is dat je een opstapje nodig hebt om erop te komen moet je dan afstappen of terug rijden om het op te ruimen?? En als je afstapt heb je er vaak ook nog eens paarden bij die ongelduldig zijn en je niet zolang stil kan laten staan. En bovendien hondenpoep op ruimen is als je het zo gaat bekijken een stuk makkelijker om op te ruimen en zelfs dat wordt nog niet eens altijd gedaan. En wat ik me afvraag hoe lang zal een paardendrol op de weg blijven liggen en hoe lang is dit bij een hondendrol?? Ik sta liever in een paardendrol dan een hondendrol ruikt beter gaat beter van je schoenen af en meestal sta je er niet zomaar in want zie je hem al liggen voor je erin staat. Hoe denken jullie hierover en lossen jullie dit op????

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:29

Als de poep op een echt onhandige plaats valt (midden op een oprit ofzo) dan is het een kleine moeite om even af te stappen en het aan de kant te schuiven. Ik rij zelden in de bebouwde kom, daarbuiten is het vrijwel nooit een echt probleem. Nou heb ik een paard dat altijd in de berm wil poepen, dus midden op een pad komt uiterst zelden voor :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:31

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:34

jury schreef:
Is dit niet al helemaal uitgekauwd nav voorpagina nieuws dat men in Rotterdam/IJsselmonde eea gaat opruimen?

O heb ik niet gezien heb je daar misschien een artikel van ofzo dan of waar kan ik dit vinden

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:34

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 18:37

jury schreef:
Is dit niet al helemaal uitgekauwd nav voorpagina nieuws dat men in Rotterdam eea gaat opruimen?
[VN] "Paardenpoep Achterdijk moet voortaan dagelijks opgeruimd"

Maar zoals het daar is is bij mij niet het geval. Die fiets is wel een goede oplossing trouwens. Maar hier komen er misschien drie vier paarden over de weg heel de week en niet eens iedere dag. Dus dit ligt wel iets anders

EllyC

Re: paardenpoep op de weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 18:38

Yoxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:07

Mja...als we paardenmest ook al moeten gaan opkuisen, is't al ver gekomen.
We leven nu eenmaal in een onverdraagzame maatschappij.

Voor hondendrollen: die kuis ik op daar waar het storend zou zijn voor
anderen mensen: voetpad, opritten, e.d.
In het bos doe ik dat over het algemeen niet. Wel als het op een begaanbaar bospaadje is,
waar veel passee is. (ale, ik shot "het" met wat blaadjes of zand de kant in :=
In de zomer zal ik al eens meer een drol opkuisen dan nu in de winter als ge het bos
alleen voor u hebt.

Maar dat van mijn paard. Neen, dat kuis ik niet op onderweg.
Wel op parkings waar ik met een dagdocht/wandeling ben en
op de poetsplaats, pistes,...op de ranch/manege.
Op "den buiten" hier zullen de meesten er zich niet aan storen.
Moeten we toevallig tijdens onze rit een woonwijk passeren, hoop ik
wel stieken dat mijn paard "efkes inhoud". Haha...komt het dan toch...Jammer :oo
Mocht het echt op een oprit of zo zijn, dan zou mss wel proberen op te kuisen.

Wat een onderwerp :D
Een paardendrol is de properste onder de drollen, ja toch ??

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 19:54

Yoxan schreef:

Maar voor andere weggebruikers hinderlijk. Het kan glad zijn als het regent en als het donker is zie je het niet. Kleine moeite om even af te stappen en het opzij te schijven zodat wij van onze hobby kunnen genieten en de andere mensen er niet van hoeven te meegenieten

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 21:09

PBA_ schreef:
Yoxan schreef:

Maar voor andere weggebruikers hinderlijk. Het kan glad zijn als het regent en als het donker is zie je het niet. Kleine moeite om even af te stappen en het opzij te schijven zodat wij van onze hobby kunnen genieten en de andere mensen er niet van hoeven te meegenieten

Geen probleem afstappen en het aan de kant schuiven maar dan moet je er terug op jammer dat ik nu geen trapje heb meegenomen om er terug op te komen. Mijn paard is namelijk te groot!!

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:32

Hahaaa het wordt steeds gekker om poep op te ruimen , na een kwartier vind je er al niks meer van terug , platgereden , op de weg is poep geen probleem , en in een woonwijk op de stoep is een ander verhaal ,dan zou ik het wel wegschoppen , maar anders echt niet .
maar we rijden al niet in de woonwijk dus geen probleem en dat moet je er ook niet van maken , veel te gevaarlijk om af te stappen of in ons geval van de kar te gaan , dan ben je met die drol bezig , schrikken de paarden , en gaan ervandoor , nemen onderweg wat fietsers en auto's mee op hun vlucht , maar ...... de drol is weg hahaaaa :wave: :wave: :wave:

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 21:44

Wat mij betreft hoeft de paardenpoep echt niet overal opgeruimd te worden, zo lang het maar niet midden op de weg, fietspad of voetpad ligt. Kan wel de minst erge stront zijn, maar toch kan het hinderlijk zijn voor het verkeer en het is ook echt niet binnen een kwartiertje weg. Laatst lag er hier paardenstront midden op het fietspad, terwijl dat met deze vorst vast vriest, onder de sneeuw verdwijnt of super glad wordt. Als iedereen er nou gewoon voor zorgt dat zijn/ haar paard aan de rand van de weg of in de berm poept. En anders het even aan de kant schopt direct of vrij snel daarna dan is iedereen blij. en krijgen we ook geen verder gezeur en overlast.

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:21

Het probleem is dat ik namelijk wel door een woonwijk heen rijd. Om te gaan rijden in de bak moet ik namelijk door de woonwijk heen. De weg is afgescheiden van het fietspad door enkel alleen strepen en onderweg is bijna geen berm dus als ze poept is dit meestal zoiezo op het fietspad. Dus als ik het op moet ruimen wordt het toch terug fietsen met een schepje.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:33

Ik vind dat het wel zo netjes is als je de mest van je paard aan de kant schopt als deze op een onprettige plek voor andere
mensen ligt,mest hij gewoon op de weg,en er rijden auto's,dan laat ik het ook wel liggen,is binnen een miinuut helemaal plat dan.

Jij vind het toch ook niet fijn als er een hond voor je deur heeft gepoept ? waarom paardenmest wel,omdat dat minder vies is ? ja voor ons paardenmensen,wij hebben daar minder problemen mee,maar geen paardenmensen vinden het vaak net zo vies als andere poep,en de hoop is 10 x zo groot.

Verder als je een te groot paard hebt,is er vast altijd wel een opstapje ergens in de buurt waar je gebruik van kunt maken,dus een beetje een banketstaaf smoes: ik heb een te groot paard,heb ook op een te groot paard vroeger gereden waar ik zo niet op kwam en als ze poepte stapte ik gewoon af en zocht daarna na een bankje,prullebak of paaltje,is altijd wel wat te vinden om je heen,en anders loop je een paar minuten ernaast!

divi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 22:53

cocochanel schreef:
Ik vind dat het wel zo netjes is als je de mest van je paard aan de kant schopt als deze op een onprettige plek voor andere
mensen ligt,mest hij gewoon op de weg,en er rijden auto's,dan laat ik het ook wel liggen,is binnen een miinuut helemaal plat dan.

Jij vind het toch ook niet fijn als er een hond voor je deur heeft gepoept ? waarom paardenmest wel,omdat dat minder vies is ? ja voor ons paardenmensen,wij hebben daar minder problemen mee,maar geen paardenmensen vinden het vaak net zo vies als andere poep,en de hoop is 10 x zo groot.

Verder als je een te groot paard hebt,is er vast altijd wel een opstapje ergens in de buurt waar je gebruik van kunt maken,dus een beetje een banketstaaf smoes: ik heb een te groot paard,heb ook op een te groot paard vroeger gereden waar ik zo niet op kwam en als ze poepte stapte ik gewoon af en zocht daarna na een bankje,prullebak of paaltje,is altijd wel wat te vinden om je heen,en anders loop je een paar minuten ernaast!

Oke banketstaafsmoes die blijf ik verzinnen zolang de automobilisten en andere mensen op straat ook geen rekening houden met een waarom moet de ruiter die op het paard zit dat dan wel tegenover die mensen???

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 22:56

Die mensen denken waarschijnlijk net zo.....1 zal dan moeten beginnen.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:20

divi schreef:
Geen probleem afstappen en het aan de kant schuiven maar dan moet je er terug op jammer dat ik nu geen trapje heb meegenomen om er terug op te komen. Mijn paard is namelijk te groot!!

je beugels langer maken voor het opstappen of een obstakel zoeken om op te stappen. Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:25

divi schreef:
cocochanel schreef:

Oke banketstaafsmoes die blijf ik verzinnen zolang de automobilisten en andere mensen op straat ook geen rekening houden met een waarom moet de ruiter die op het paard zit dat dan wel tegenover die mensen???

een beter wereld begint bij jezelf. laten we niet afwachten tot de ander iets doet maar gewoon zorgen dat we de touwtjes zelf in handen nemen. Op deze manier blijft het voor iedereen leuk en hoeven er minder belacheleijke regels te komen om mensen te corrigeren.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:30

hier komen voornamelijk af en toe de menners maar niet elke week.... verder vind ik het maar lastig dat opruimen...hondenpoep is al vervelend maar idd veel makkelijker..

niet elk paard is geschikt om zomaar op en af te stappen.. sowieso. opruimen zou eigenlijk betekenen mee nemen...nja dat zie ik niet gebeuren.
Terug naar de plek gaan achteraf doe ik ook niet. Dit omdat het een heel eind is en dit me te ver is.
Ik moet door het dorp heen (vrij groot drop wel) om bij de hei te komen... nja ik rij ook wel eens naar vrienden die een uur over de weg van me vandaan wonen met paard.(als niet wat langer)

Opruimen is gewoon geen doen, al probeer ik wel waar mogelijk op fietspad en weg te rijden en niet op de stoep.

het is mij eens gebeurt dat eentje ging poepen voor het raam van iemand:P vrij ganant... opruimen kon niet daar het zadel alleen op te stappen was als er totaal geen gewicht aan 1 kant stond (schoof bij de haflinger)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 23:33

@Alexandra,
Je mag zowel niet op de stoep als op het fietspad rijden.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 00:44

idd, fietspad wordt gedoogd mits er geen berm beschikbaar is maar dan nog mag het officieel niet dus moeten wij ons extra netjes gedragen. Smoesjes als ik kan niet meer opstuigen vind ik lariekoek. Leer dat eerst maar een op bekend terein zodat je altijd en overal kan op en afstappen. Toch wel belangrijk als je buiten bent in geval van nood af andere zaken. Je weet maar nooit wat er kan gebeuren. Dat er nog niets is gebeurd netekend niet dat het ook niet zal gebeuren.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:54

AlexandraM schreef:
Opruimen is gewoon geen doen, al probeer ik wel waar mogelijk op fietspad en weg te rijden en niet op de stoep.

het is mij eens gebeurt dat eentje ging poepen voor het raam van iemand:P vrij ganant... opruimen kon niet daar het zadel alleen op te stappen was als er totaal geen gewicht aan 1 kant stond (schoof bij de haflinger)

Zoals ik vroeger te horen kreeg: "kan niet is wil niet".
Jij kiest ervoor om daar te gaan rijden, dan is de consequentie dat je misschien even moet afstappen om iets op te ruimen. Je kunt er ook voor kiezen om daar niet te rijden..... Dan hoef je niet af te stappen en heb je ook geen problemen met weer opstappen }>

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 11:58

Ik moet zelf altijd door de bebouwde kom wanneer ik naar het bos ga.
Nu heb ik een handig paard wat in de twee jaar dat ik hem rijd drie keer in de bebouwde kom heeft gepoept.
Ik vind het zelf niet erg lekker wanneer er recht voor mijn deur een paardenflater zou liggen, dus na het rijden ga ik er mooi even met mijn kruiwagen langs, en schep ik het op!
Wel erg vervelend dat in dezelfde wijk nog iemand met zijn pony's rijd, en ik van hen onopgeruimde poep commentaar krijg! Dit is erg vervelend, en onterecht naar mij toe.
Maar goed zei kunnen het ook niet weten, en daardoor zal ik ze geen ongelijk geven.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:01

Ik laat het altijd leggen ik stap echt niet af of iets

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:27

Ik vind het er erg van afhangen waar de hoop valt...mijn paarden staan wel stil tijdens het mesten,dat is practischer met opruimen :P .Een hoop de bosjes/berm inschuiven is handiger dan een compleet spoor :\
Oversteekplaatsen,voetpaden of combi-wegen ruim ik het op...ik stap af en schuif het aan de kant of in de bosjes/berm,gewoon met de zijkant van mijn schoen,toch mooie droge mestballen.

Wel een keer gehad dat ik hier in de Jordaan reed en bij kennissen even aan het babbelen was voor de deur...helaas ging daar ook de staart omhoog.Nou je hebt nog nooit mensen zo snel zien reageren....er werd een deur opengetrokken en er kwam iemand naar buiten rennen met emmer en schep... "afblijven...van mij!!,voor m'n rozen" Fijn zo'n aflevering voor de deur,we mochten best vaker langskomen :D

Voor het belastingkantoor ook wel eens wat laten vallen...meeste reacties daarop zijn positief.Mensen kunnen de mening van mijn paard wel waarderen... "schijt aan de belasting" O:) := maar ook daar gaat het in de goot als het hinderlijk ligt.

Je moet ervoor zorgen dat anderen zo min mogelijk last hebben van jouw paard vind ik,niet iedereen kan onze edele 4-voeter waarderen dus je rommel opruimen als dit hinderlijk ligt...zolang de veiligheid maar niet in het geding komt :)