Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heb ik zelf ook
merrie van 14 al veel gezien een mega uithoudingsvermogen, heel braaf maar erg voorwaarts en niet lui en niet groot 1,56
niet bang zolang de ruiter maar zeker is (helaas schort het daar bij mij nog wel eens aan hahaha) inkepink schreef:tja ik zou zeggen: Merens
Niet al te groot, wel lekker stevig, fijn karakter en doorzettingsvermogen en zo kan ik nog wel even doorgaanWorden in frankrijk veel gebruikt voor lange (meerdaagse)ritten.
marise83 schreef:een volbloedheb ik zelf ook
merrie van 14 al veel gezien een mega uithoudingsvermogen, heel braaf maar erg voorwaarts en niet lui en niet groot 1,56
niet bang zolang de ruiter maar zeker is (helaas schort het daar bij mij nog wel eens aan hahaha)
mirano schreef:Wij doen al een aantal jaren trektochten en gebruiken hiervoor dravers, arabieren maar ook een fjord, haflinger, appaloosa en welsh. Eigenlijk is elk paard er geschikt voor als je ze er maar voor traint. Als je buitenritten maakt van een uurtje en dan ineens een hele dag op pad gaat werkt niet. Maar elk paard in de natuur legt zo;n 30 km af al grazend enz. Dat maakt paarden dus allemaal wel geschikt mits gezond.

klinkt haast onmogelijk 
en dan heb je altijd nog paarden die er minder goed tegen kunnen maar ja das denk ik niet per ras te noemen... 
Alle rassen kunnen trouwens prima 24/7 buiten staan als je maar een schuil gelegenheid hebt en goed kijkt naar het voer wat ze nodig hebben. siskeh schreef:Een getraint paard wat zichzelf niet al te veel opfokt, wat jouw gewicht goed kan dragen.
De "goede" leeftijd als je al meteen wilt beginnen met trekken.(IMO minstens 5, liever 8+ )
Wil je echt in de zomer rijden?
Dan lijkt me een paard wat niet zo gevoelig is voor warmte ook wel handig!(snel zijn warmte weer kwijt, geen kleurtjes die het wat snel warmer krijgen)
Daarnaast zou ik hem echt rontgenlogisch laten keuren, en wees er dan ook zeker van dat hij/zij geen ZE heeft.
Sjongejongeklinkt haast onmogelijk
Zadels/tuig moet bijna altijd wel te doen zijn, dat is meer een questie van wat je er voor over hebt.
ikke schreef:Elk paard is geschikt voor lange tochten, mits niet te jong (7+ want uitgegroeid), goed getraind en bereden door een verantwoordelijke en goed getrainde ruiter (M/V). Met name dat laatste is het punt waarom zoveel paarden het uiteindelijk niet redden. Alles met mate, ook het rijden van lange tochten.
Ging er even van uit dat alle bokkers die afkorting kennen, maar dat is natuurlijk niet zo
SaraB schreef:Wat denk je van een Welsh Cob? Zelf geen ervaring, maar een vriendin van mij (woont in Engeland) had er twee en maakte ook lange dag tochten met ze (+30km per dag). Misschien kan je meer info over deze ras vinden, zelf weet ik niet zo veel van, alleen dat ze meestal goed voorwaarts zijn.
Ik heb zelf een tijdje een Tinker buiten gereden, deze is super voorwaarts een heeft een super uithoudings vermogen voor dag tochten. Maar je zal mensen vragen die echt in de Tinker wereld zit denk ik.
In iedere gevaal success!
maar het zal ongetwijfeld per individu verschillen!

Citaat:Eigenlijk is elk paard er geschikt voor als je ze er maar voor traint. Als je buitenritten maakt van een uurtje en dan ineens een hele dag op pad gaat werkt niet. Maar elk paard in de natuur legt zo;n 30 km af al grazend enz. Dat maakt paarden dus allemaal wel geschikt mits gezond.