Rijden jullie buiten met Body-protector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

No_No

Rijden jullie buiten met Body-protector?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-10 15:23

Vanmorgen lag ik in mijn bed te denken over lange buitenritten. Plotseling dacht ik dat ik misschien toch maar een body-protector ga kopen. Ik heb geen vast paard om op te rijden waardoor ik dus eigenlijk nooit echt weet waar ik op zit. Ik heb kinderen dus ik ben wel iets voorzichtiger geworden in de loop der jaren.
Rijden jullie met een body-protector?
Welke rede heb je daarvoor?
Welk merk gebruik je dan?

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 15:26

Ik gebruik een bodyprotector met buitenrijden en springen. Merk weet ik niet zo uit m'n hoofd, maar heb
in het begin wel heel erg moeten wennen. Als ik er nu mee rijdt, merk ik helemaal niet dat ik hem om heb.
Ik ben er mee begonnen omdat ik nogal onhandig ben en vaak achter takken blijf hangen :o , en ik vind
springen nog steeds heel eng en dit geeftme net een beetje extra vertrouwen.

femmy91

Re: Rijden jullie buiten met Body-protector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:35

ik rij veel buiten en nooit met bodyprotector maar ik rij altijd op hetzelfde paard. ik zou het je wel aan raden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:38

ik rijd buiten en met springen altijd met een BP
Omdat het van mijn vader moet.

Ik gebruik een how's racesafe erg fijn ding! als je besluit een how's racesafe tekopen kun je hem beter uit de UK halen.. scheelt namelijk 70 euro !

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:38

Vroeger nooit, tegenwoordig altijd.
Heb wat minder fijne verhalen gehoord en gelezen, en dan vind ik het toch wel veilig. Zo braaf is die van mij nou ook weer niet.

Ik heb een Mondini.

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 17:43

Als ik buiten ga rijden met mijn bijrijdhafliner doe ik geen bp aan, ik heb er zelf geen, en ik ken dat paard, weet hoe hij reageert enz. Met springen op hem heb ik ook geen bp aan, alleen als ik dat zonder zadel ga doen. Op de manege is bp met springles/buitenritten verplicht. Dus als ik op ponykamp ofzo ga, leen ik er een van een vriendin die niet meer rijd. Dat vind ik dan ook wel veiliger omdat ik niet weet hoe die paarden reageren in de bossen/springen, want dat doen ze natuurlijk niet elke week. ;)

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:16

Ik heb buiten, en met springen altijd een bodyprotector om. En soms ook nog in de dressuurlessen als m'n pony fris is. .

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 18:23

Heb er een gekocht met het oog op de toekomst (jonkie) en heb hem nu altijd aan. Ben op mijn eigen paard niet bang om te vallen, maar ja nu ik er eentje heb zo het zo verdomd l*llig zijn om er een keer af te stuiteren en hem niet aan te hebben...
Heb ook een racesafe, superfijn ding.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 00:21

Ik heb zelf heel wat valtechnieken geleerd, niet alleen bij paardrijden. Voor mij is nu het een natuurlijke reflex om te landen met een koprol. Een bodyprotector belemmerd mij daarbij, dus draag ik hem niet.
Ik ken nog iemand met mijn "situatie" die wel met bodyprotector is gaan rijden en die vervolgens een eraf gevallen was en doordat de bp aan de achterkant uitstak toen ze zich klein maakte landde ze heel verkeerd.
Maar dan ook weer een ander zonder bp die verkeerd valt en niet ongeschonden weg kwam.
Ik denk dat het heel erg ligt aan jezelf, en als je dat weet, hoe je valt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:25

Ik rijd ook zonder body-protector :o
Wel altijd op mijn eigen Flash!

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:42

Ik rij zonder, maar eigenlijk alleen omdat ik er nog geen BP heb. Maar ik wil ook gaan springen en ben m'n paard aan het doorrijden wat al 3x zandhappen was. Als ik er eenmaal een BP heb zal ik die ook altijd dragen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 09:59

labyrinth schreef:
Ik heb zelf heel wat valtechnieken geleerd, niet alleen bij paardrijden. Voor mij is nu het een natuurlijke reflex om te landen met een koprol. Een bodyprotector belemmerd mij daarbij, dus draag ik hem niet.
Ik ken nog iemand met mijn "situatie" die wel met bodyprotector is gaan rijden en die vervolgens een eraf gevallen was en doordat de bp aan de achterkant uitstak toen ze zich klein maakte landde ze heel verkeerd.
Maar dan ook weer een ander zonder bp die verkeerd valt en niet ongeschonden weg kwam.
Ik denk dat het heel erg ligt aan jezelf, en als je dat weet, hoe je valt.

Heb in mijn ponyjaren zoveel val ervaring opgedaan dat ik ook goed heb leren vallen.
Heb er alleen nooit bij nagedacht dat dat met bp niet zou kunnen..
De mijne is wel heel flexibel, kan ook hoeven uitkrabben ed met dat ding aan, dus dan zou de rolbeweging ook moeten kunnen denk ik. Ga het liever niet uitproberen :+

Witpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 15:28

Hi, ik rijd ook met een bodyprotector. Merk: EXPO 2001/3.
Het was een hele zoektocht naar een beetje redelijk model, maar het is uiteindelijk gelukt!
Belangrijk is dat je het ondergedeelte (wat veel mensen weghalen omdat ze t niet mooi vinden) je stuitje + bekken beschermd.
Kijk wel uit met kopen dat je het eerst test (in de winkel) of het ondergedeelte niet tegen je zadel komt.
Ik gebruik de BP omdat ik niet meer zo'n held ben als vroeger en vanwege een zwakke rug erg bang ben iets op te lopen als ik val.
De BP heeft me wel meer veel zelfvertrouwen gegeven tijdens t rijden.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 23:14

ik rij zonder, maar ken mijn paard ook door en door. (hoewel ongelukje in klein hoekje zit natuurlijk) zou niet verkeerd zijn er 1 te dragen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 09:41

* off topic* heeeejj NAIWHL jij ook hier, heb nog een hele ton bietenpulp voor je staan.. Neem ik zaterdag wel mee..

A1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:38

Ik reed altijd zonder. Maar dat was me eigen paard.
Mocht ik met een anders/onbekend paard naar buiten heen gaan, reed ik meestal met body. :)

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:28

ik rij zonder ;)
heb er zelfs geen een.. :+

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:46

ik rij ook zonder, maar ik rij altijd met een groep buiten nooit alleen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 18:40

LostEscape schreef:

Dan kun je inderdaad niet vallen :+

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 11:24

Ik rij nooit met bodyprotector , heb wel 1 keer met ruiterbewijs van een vriendin een geleend omdat ik op een drukke pony zat, maar verder noooit. Ik kan er niet mee rijden, en vind juist dat je pijnlijker valt met :Y)

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 13:02

Dus je hebt eerder wel met bp gereden?

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:01

neeh, mijne is nu kapot ;)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:05

Buiten uit altijd met bodyprotector, de Air-O-wear Zippa Woman. Komt uit Engeland, heerlijk ding.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:35

kamsel schreef:
LostEscape schreef:

Dan kun je inderdaad niet vallen :+

:') _O-

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 11:39

Ik heb net een bodyprotector aangeschaft. Juist voor het buitenrijden. Ik heb geen gevaarlijk paard hoor, maar ik wil graag gaan oefenen om alleen met hem naar buiten te gaan en dat vind ie nogal spannend. Veiligheid voor alles!