over slagbomen springen tijdens buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neskolay

over slagbomen springen tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:30

Hallo!

De laatste tijd pak ik met mijn Reus hier en daar wel eens een slagboom mee om overheen te springen wat hij echt ontzettend leuk vindt en ik ook :D
Hij heeft veel ervaring met springen en ik spring alleen slagbomen welke mij in hoogte aanstaan en waar ik een goede aanloop heb en genoeg meters na de hindernis.

voorbeeldje:

Nu kreeg ik 2 opmerkingen hierover dat ik wel voorzichtig moest doen en er veel mis kan gaan gezien ze dus vastzitten. :)
Maar goed, met cross is dat precies hetzelfde en gezien de ervaring en de hoogte van de slagbomen vind ik het prima kunnen.

Wie springt er wel meer over slagbomen en wie zegt juist van nee absoluut niet, veel te gevaarlijk.. ben benieuwd :D

opisop_shop

Re: over slagbomen springen tijdens buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:31

Ik zou het niet doen omdat ze vast zitten idd, maar ja dat moet je zelf weten. Zien er wel altijd uitnodigend uit inderdaad :)

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:32

ik deed het ook altijd met de pony.
Oke ik snap het da sommige mensen het onverandwoord vinden, omdat het wel vast zit etc.
Maar als het niet echt op hoogte is, vind ik het wel kunnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:35

Ik dacht gelijk aan slagbomen van een treinspoor.. _O-
Denk echt:"Huh!!"
Het zit inderdaad vast en zelf zou ik het niet doen.
Maar het is in dit geval ook wel erg laag en je hebt een springertje, dus veel kwaad kan het denk ik niet. :)
Het is een risico dat sommige mensen wel willen lopen en andere mensen niet.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:36

Ik heb het vroeger vaak gedaan, maar doe het nu maar niet meer, vind het toch wat eng

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:37

KoudbloedKim schreef:
Denk echt:"Huh!!".

hahaha dat dacht ik ook :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:37

Over zulke lage (kniehoog) spring ik ook regelmatig.
De hogere durf ik dan weer niet aan.... hahaha

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:38

Als je een beetje springervaring hebt en je paard kan springen en is voorzichtig (dwz hij wil niet graag het hout aanraken ) en als de slagbomen niet zo hoog zijn, plm 60 cm kan het prima hoor!
De hogere (plm meter) zou ik niet zo gauw doen omdat er geen grondlijn onder ligt en dan is de afstand voor het paard ook lastig in te schatten. Zou er wel een grondlijn liggen dan kan die hogere ook prima.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:39

Ach die 70 cm kan echt geen kwaad. Zoals je al opmerkt, cross is hetzelfde. Met die reus van jou kan dit heus wel!
Wij doen het ook wel vaker.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:39

Ik heb het ook wel gedaan, tijdens een cross is ook alles vast. Wel alleen slagbomen die niet te hoog zijn, en waar je netjes op aan kunt sturen.

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:40

Ik heb het met mijn oude verzorgpony nooit gedaan in het bos. Dat kwam meer omdat ze geen spring ervaring had ;).

Maar jou paard heeft genoeg spring ervaring en als jij niet te hoge kiest zeg ik, waarom niet? Als het een keer fout gaat merk je dat zelf wel ;).

Amber_Ashmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:40

Haha spring er ook altijd over,
Maar mijn pony heeft spring ervaring ,
Als de situatie goed is dan Hoppa!!

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:41

ik doe het ook vaak, poon vind het ook heel leuk :j

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:42

lauraP schreef:
KoudbloedKim schreef:
Denk echt:"Huh!!".

hahaha dat dacht ik ook :+

Ik was dus niet de enige :P

Maar tja, met crossen zitten de hindernissen ook vast, en dat is vaak een stuk hoger. Als jij je paard vertrouwt en hij springt goed... Waarom niet?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:42

dan zou crossen ook verboden moeten worden, in topics waar word gecrost hoor je nooit zeggen dat het gevaarlijk is. dus ik vind het geen probleem. het enige waaraan ik dan weer twijfel is dat hij het misschien niet goed kan zien ofzo omdat er geen balk bijzit.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:43

Ja heb ik vroeger ook veel gedaan, en picknicktafels! En ook met veel minder gemakkelijkere aanloop! Op een of andere manier lijken paarden heel goed aan te voelen dat ze zo'n slagboom beter niet aan kunnen raken. Een slagboom wil ik nu nog wel eens doen maar de picknicktafels sla ik over!! :D

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:44

Ik dacht : Ben je gek ? Waarom zou je dat doen, wacht tot de trein voorbij is :')

Haha, maar het is maar heel laag, denk niet dat het veel kwaad kan :)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:44

als jouw paardje gewoon braaf springt zou ik zeggen: waarom niet? Als je paard nog niet goed kan springen zou ik het niet doen.

Inderdaad, genoeg vaste hindernissen in bv de cross.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 18:46

Leuk die reacties!
Haha van die slagboomverwarring kan ik begrijpen :+ maar nee dat moet maar niet, want dan is er een trein in aankomst :')

Picknicktafels heb ik bekeken, maar we hebben niet genoeg ervaring om die te springen :D
Wel wil ik crosslessen gaan volgen en misschien richting SGW gaan... denk dat paardjelief dat ook wel erg leuk vindt :j

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:49

Een vriendin van mij doet dat ook, ik doe het ook wel als ik daar ben. Die kunnen er aan 1 kant af, dan leggen we hem zegmaar OP dat paaltje, dan kan hij vallen, maar is eigenlijk nooit gebeurd. 't Fjordje springt er zo overheen, en de welshxarabier ook! :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 18:57

Vergelijking met cross is niet helemaal kloppend, in die zin dat er bij een cross EHBO-personeel loopt en mensen om te helpen als er iets gebeurd, straks sta je daar midden in hetbos met een gevallen paard ;)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 19:03

opisop_shop: Hij kan in galop ook vallen door een kuiltje/gat of door een andere reden.
Mobieltje heb ik altijd mee en er is altijd iemand die me met trailer zou kunnen halen.

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:05

hahaha ik dacht ook die van de trein :+ _O-
volgens mij kan het best,die dingen zijn meestal niet zo hoog in het bos toch ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:11

Hier nog iemand die dacht welke gek springt er nou over spoorbomen!!!!??????

Zo'n ding als op de foto die een pad in het bos afsluit sprong ik ook weleens. Overigens alleen als ik met iemand anders in het bos rij. Niet als ik alleen ben.
(Die dingen zijn over het algemeen erg laag)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:22

opisop_shop schreef:
Vergelijking met cross is niet helemaal kloppend, in die zin dat er bij een cross EHBO-personeel loopt en mensen om te helpen als er iets gebeurd, straks sta je daar midden in hetbos met een gevallen paard ;)

dat is ook weer waar, maar een paard kan ook ineens een flauwte hebben en zoals orlando al zij kan een paard ook vallen omdat hij struikelt over een kuiltje of misschien over zijn eigen benen. moet er dan soms ook altijd ehbo hulp bijzijn als je paard loopt ?