De Treekhoeve?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xLotte

De Treekhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 14:16

Hallo bokkers! :D

Ik ben alweer druk in de weer om een leuk ponykamp uit te zoeken voor van de zomer.
Nu is mijn oog gevallen op de Treekhoeve, en ik vind het er allemaal veel belovend uit zien.
Ben benieuwd of een aantal er hier ervaring mee heeft?
Of je daar zelf rijdt of dat je er op ponykamp bent geweest?
En vooral: Zou je het aanraden?

Hier de site: http://www.de-treekhoeve.nl/

Oja, ik zit vooral naar het SGW-kamp te kijken, en heb nog wel wat apparte vraagjes hierover als je hier naar toe bent geweest :o

mang

Re: De Treekhoeve?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:10

ik ben vorig jaar op ponykamp geweest bij de treekhoeve. opzich best leuk alleen je mag maar een halfuur van te voren naar de pony's om op te zadelen dan rijden en afzadelen en voorderest mag je heel de dag niet bij de pony's zijn...

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:16

Mijn dochter is er in 2007 heen geweest. En vond het helemáál geweldig. Je leert er ontzettend veel, en doet 2x per dag iets met de pony's.
Inderdaad zoals mang zegt mag je niet veel bij de pony's, en sommige kinderen moeten de pony's delen, de 1e de 1e les en de andere de 2e les.
Springen en dressuur is super leuk, en laatste dag heb je ook wedstrijd. Krijg je ook lintje.

Buitenrijden is ook super, en onder fijne begeleiding. Slapen is alleen wel super koud.
Je ligt in tenten, en dan is s'nachts super koud.
Ze is nooit meer terug geweest, omdat daar de pony's/paarden geen weidegang krijgen. En ze toen zelf een paard had, die niet 24/7 op stal kon staan.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:22

Het veld met de tenten is ook wat verder dan de stallen. En al die kinderen zullen maar tussen die pony's zitten, en je kunt maar zoekn als begeleiding.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 31-12-09 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Offtopic verwijderd

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:23

Bedankt voor jullie reacties! :D

@ Marian0557: Fijn dat je er veel van leert, dat is iets wat ik ook zeker wil. Dat je misschien een pony moet delen is ook geen probleem.
Die tenten zijn niet het allergrootste probleem, heb ik ervaring mee met een ander ponykamp. Voor mij zijn de ongewenste beestjes het ergste :+
Vraagje: Weet je ook nog hoe groot de groepen waren? In de lessen en buitenrijden? Zou fijn zijn om te weten :j

En dat van een halfuur van te voren bij de paarden is ook geen probleem, snap waarom ze dat hebben ingesteld, kunnen die paardjes tenminste ook nog rusten ;)

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:31

Groepen waren echt niet groot, ongeveer 7 kinderen.
Je wordt wel met 2 groepen bij elkaar gedeeld.
Dus bosrit doe je met z'n 14e

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:35

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:39

@ Marian0557: Bedankt voor de info :j
@ lieziej: Ziet er inderdaad gaaf uit ja!
Vraagje: Rijd je vaker bij de Treekhoeve? [Ik zag namelijk dat je les had :o ]
Zoja, ik heb niet echt wedstrijdervaring met springen of cross. Heb wel eens een enkel of dubbel sprongetje gemaakt maar nooit echt een heel parcours- zou het uithalen om het SGW-kamp te proberen, of is dat gekkenwerk? :o

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 17:49

kun je doen, je gaat toch pas echt de crossbaan op, als hun je hebben zien springen in de bak, je krijgt eerst springles en daarna ga je pas crossen

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 17:57

Dat dacht ik dus ook al: Ze laten je geen dingen doen als zij vinden dat je er niet klaar voor bent.
Ik zou graag die ervaring op willen doen, dus waarom niet? :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 09:30

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic blijven :)

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 23:11

Ik heb geen ervaring met het ponykamp van de treekhoeve, maar heb er afgelopen zomer een buitenrit gemaakt met groep vriendinnen. Dit was op de paarden, maar ik heb ook bij de pony's gekeken.. Deze stonden er naar mijn idee erg belabberd bij. Achteraf in een donkere stal, in erg kleine stands. Ook waren er flink wat pony's bij die erg agressief waren, alleen al bij het langs de stands lopen. Deze stonden aan een ijzeren ketting.. Dit is in mijn ogen niet de manier hoe het zou moeten.

Op de buitenrit kregen wij "erg brave paarden mee", waarvan achteraf bleek dat 2 van de 10 nog nooit op buitenrit waren geweest. Er was een paard bij wat duidelijk kreupel was. Wij zeiden dit tegen de begeleiding en vroegen om terug te keren, maar dit weigerde de begeleider. Hij wilde graag dat het kreupele paard toch mee zou gaan op de buitenrit. De ruiter heeft dit natuurlijk geweigerd en is terug naar stal gelopen.
Al met al vind ik dit dus een erg onprofessionele manege, en raad het je zeker af.

xLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 20:24

Ai- dat is inderdaad wel vreemd van die buitenritten.
Ten eerste al liegen over de paarden, en vervolgens weigeren een ander paard te nemen in plaats van een kreupel paard >;)

En die stallen zijn inderdaad ook niet waar ik het mee eens ben.
Stands- ok, geen grote fan van, maar ik heb er ook geen moeite mee. Maar al die dingen die ik hierbij hoor gaat wel degelijk te ver.

Bedankt voor de waarschuwing!
Nog mensen die het hier mee eens/oneens zijn?

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:28

Inderdaad staan de paarden in de stand, wat er helemaal niet fijn uitziet, want het is er inderdaad ook heel erg donker.
Klein, en de agresiefste staan aan een ketting. Zoals Basje waar me dochter toen opreed.
Moet eerst het hoofdstel om, en daarna kon ze poetsen.
Basje werd ook gereden met pessoa bit met 3 ringen op het onderste ringetje, me dochter snapte dat toen nog nooit natuurlijk.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:50

xLotte schreef:
Ai- dat is inderdaad wel vreemd van die buitenritten.
Ten eerste al liegen over de paarden, en vervolgens weigeren een ander paard te nemen in plaats van een kreupel paard >;)

En die stallen zijn inderdaad ook niet waar ik het mee eens ben.
Stands- ok, geen grote fan van, maar ik heb er ook geen moeite mee. Maar al die dingen die ik hierbij hoor gaat wel degelijk te ver.

Bedankt voor de waarschuwing!
Nog mensen die het hier mee eens/oneens zijn?

ja dat klopt, ze staan in een blein hokje aan een korte ketting heel de dag naar een muur te kijken.
basje is inderdaad erg agresief maar de rest valt wel mee. alleen victor en honey zijn nogal schopperig als je ineens de stal in loopt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 04:23

Mijn ervaring met de treekhoeve is ook niet erg best, moet ik er wel bij zeggen dat dit al een aantal jaar geleden is.
Wij hadden van de ik geloof 6 maar kunnen er ook 5 zijn 2 tenten die NIET lekten bij regen.
De douches waren koud en de leiding erg nukkig.(zaten er varierend van 3 tot 5 weken).
Er was ons vooraf gezegd dat we zouden leren freestylen maar dit heb ik welgeteld in een hele week 15 minuten gedaan.
Er was om het rijden heen nauwelijks vermaak voor de kinderen.
En het eten was er absoluut niet om over naar huis te schrijven.
Was dan ook nog nooit zo blij om moeders aan het einde van de week weer te zien.
Maargoed nogmaals dit was enkele jaren geleden en ik weet natuurlijk niet hoe het nu is.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 16:17

De treekhoeve ligt in een erg mooie bosrijke omgeving. Ik kom er vandaan. Verder weet ik niet zo heel veel over de manege, mijn buurkinderen zijn er wel heel enthousiast over.

Britt20099

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:39

Paar jaar(euh... inmiddels alweer 11 jaar denk ik :D) geleden geweest. JE slaapt in een 'bos' wat verder van de manege af. Elke ochtend gingen we met een tractor naar de manege toe. Dan hadden we s'ochtends les en gingen we lunchen weer bij de tenten en 's middags weer les. Zowel springen, dressuur maar ook een buitenrit een keer mennen een keer voltige erg afwisselend dus... Veel spellen met de groep etc.
De lesgroepen werden ingedeeld op ervaring (1e les keken ze welke groep je pastte) zo leerde je echt wat op jouw niveau.
Bij ons waren het toen 3 groepen van +- 10 kinderen.

Veel geleerd en erg egzellig...

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:59

Britt20099

Dat is nu niet meer zo, je slaapt gewoon op het terein zelf.

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:19

word er bij het swg kamp verwacht dat je paard goed kan springen?

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:23

Wel een beetje, je moet een B parcour kunnen springen :j

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:24

Ik ben er toen ik 12 13 en 14 was op ponykamp geweest, en heb het daar heel erg naar mijn zin gehad, maar als jong kind heb je nog niet echt kijk op hoe de paarden erbij staan dus daar kan ik verder niets over zeggen ;)
ik heb er in ieder geval goede ervaringen mee gehad toen.

nicolailover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:25

b pacour is bij paarden 1m
dus we moeten dan 1m moeten springen

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:43

als je paard hebt moet je 1m kunnen springen inderdaad!

September

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 23:47

Starsailorr schreef:
Ik heb geen ervaring met het ponykamp van de treekhoeve, maar heb er afgelopen zomer een buitenrit gemaakt met groep vriendinnen. Dit was op de paarden, maar ik heb ook bij de pony's gekeken.. Deze stonden er naar mijn idee erg belabberd bij. Achteraf in een donkere stal, in erg kleine stands. Ook waren er flink wat pony's bij die erg agressief waren, alleen al bij het langs de stands lopen. Deze stonden aan een ijzeren ketting.. Dit is in mijn ogen niet de manier hoe het zou moeten.

Op de buitenrit kregen wij "erg brave paarden mee", waarvan achteraf bleek dat 2 van de 10 nog nooit op buitenrit waren geweest. Er was een paard bij wat duidelijk kreupel was. Wij zeiden dit tegen de begeleiding en vroegen om terug te keren, maar dit weigerde de begeleider. Hij wilde graag dat het kreupele paard toch mee zou gaan op de buitenrit. De ruiter heeft dit natuurlijk geweigerd en is terug naar stal gelopen.
Al met al vind ik dit dus een erg onprofessionele manege, en raad het je zeker af.

Inderdaad. de ponys staan in een donkere hoek, in stands met een touw aan de muur. Het is er niet echt schoon ook, allemaal erg stoffig enzo.
Ik heb er trouwens gestaan met mijn eigen paard. de manege zelf is best mooi, maar er is ook geen weide, erg weinig pony's... Is het reelear niet iets voor je?