27 Dec. Oliebollenrit in Ell, Limburg. Wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

27 Dec. Oliebollenrit in Ell, Limburg. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 16:46

Hallo bokkers,

Op 27 December rij ik met Silence en een vriendin van ons mee met de Oliebollenrit van Equijoy in Ell, Limburg.

Ik vroeg me af of er nog meer Bokkers zijn die meerijden?

Alvast bedankt.

danielle1981

Re: 27 Dec. Oliebollenrit in Ell, Limburg. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:52

ik ga waarschijnlijk ook met een vriendin meerijden. Heb jij al eerder mee gedaan? want voor ons wordt het de eerste keer dat we meedoen met zo'n soort rit

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:55

Hey wat leuk, die rit wordt georganiseerd door mijn instructrice.

Als ik tegen die tijd een zadel heb voor mijn paardje, dan wil ik ook mee rijden :D
Lijkt me heel leuk :j

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:53

Ik ga ook mee.

Vankje, wil je mijn zadel proberen??
Als het niet zo goed past heb je in ieder geval iets. Ik heb er ondertussen zoveel pads en dekjes bij dat het in ieder geval wel zal blijven zitten.

Misschien moten we eens een avondje afspreken, kan ik gelijk jouw paardje zien en kom ik de foto's ophalen. Kun je gelijk het zadel passen. Je mag het gewoon gratis lenen.

Groetjes Nel.

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:57

Citaat:
ik ga waarschijnlijk ook met een vriendin meerijden. Heb jij al eerder mee gedaan? want voor ons wordt het de eerste keer dat we meedoen met zo'n soort rit

Ik heb vorig jaar meegereden. Toen ging ik met een groep westernruiters mee. Het was goed te doen al denk ik dat ik voor die groep net aan genoeg rij-ervaring had. Je moet gewoon goede afspraken maken en zorgen dat de groep waarmee je rijdt rekening met elkaar houdt dan is het hartsikke leuk.

Ps. ik wil me graag aansluiten bij een groep. Ik doe alles graag. (draven, galopperen en rustig stappen) Heb een rustig paardje en ken het gebied goed. Zullen we samen gaan??

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 16:59

Ha Nel,

Wat leuk dat je ook meerijdt! Kim zei al dat ik met deze rit lekker met jou zou kunnen meerijden omdat jij ook een rustig paard hebt :j
haha, ja de foto's zijn vandaag op de post gegaan. Ik had geen postzegels meer :=
Maar echt super dat ik jouw zadel evt. zou kunnen lenen :j Als je eens een avond zou willen langskomen met het zadel, heel graag. Kan ik het eens passen en kun jij mijn knappe peerd bewonderen :D
Ik stuur je wel even een pb om wat af te spreken!

Groetjes!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:50

Gezellig dat jullie ook gaan. Toch nog een aantal bokkers die ik nog niet ken ;)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:51

hej sil...ik dacht al oliebollen dat moet silence wezen he... ;) leuk dat jullie dit gaan doen btw ;)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 18:55

:+ grappig dat je meteen aan mij dacht :P

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 18:58

ik kom misschien, als ik een paard kan regelen!

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:04

Ik zag het in de Hoefslag staan! (of was het nou Bit? )
Lijkt me erg leuk, eens zien of ik ook met Lara kom :)

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 21:06

Silence schreef:
:+ grappig dat je meteen aan mij dacht :P

ik weet dat je graag oliebollen lust he :D dat is mij blijven hangen :+ veel suc6 nog met voorbereiden!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 21:08

Dank je.
En zo´n olliebollengek ben ik nou ook weer niet hoor :P Is me meer om de rit te doen.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:50

Xx_Mitt_xX schreef:
Ik zag het in de Hoefslag staan! (of was het nou Bit? )
Lijkt me erg leuk, eens zien of ik ook met Lara kom :)

Volgens een vriendin van mij, waar ik dan mee ga, stond het in de Bit. Leuk hoor om nog eens aantal mensen te spreken die gaan. Lijkt me erg leuk, al is het voor ons best een eind uit de buurt. Dus een aardig ritje met de trailer daarheen.

Voor degene die vaker zijn geweest: Kun je de trailer daar een beetje kwijt?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 09:46

Stond in de Bit inderdaad.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 18:10

In hoeverre trainen jullie voor zo'n rit eigenlijk? Doen jullie daar voor die tijd nog speciaal wat voor? Ik ben een echte recreatieruiter. Mijn paard is wel gewend lange stukken te lopen, vandaag ook weer een rit van drie uur gemaakt.

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:24

danielle1981 schreef:
In hoeverre trainen jullie voor zo'n rit eigenlijk? Doen jullie daar voor die tijd nog speciaal wat voor? Ik ben een echte recreatieruiter. Mijn paard is wel gewend lange stukken te lopen, vandaag ook weer een rit van drie uur gemaakt.

Ik rij regelmatig ritten van 3 uur en langer "train" ook wel eens voor endurance. Heb dit jaar met succes mijn 1e kennismakigsrit gereden in Wanroy) Door de week doe ik veel dressuur en als het weer meezit ga ik gewoon wandelen (aan de hand) of grondoefeningen doen. Mijn bijruiter wil ook wel eens longeren en probeert de beginselen van vrijdheidsdressuur. Soms klimmen we zonder zadel erop gewoon omdat dat zo fijn voelt. Het mooist vind ik echter een gewone ontspannen rit met goed gezepschap en af en toe een lekker drafje en galopje tussendoor. Dit doe ik meestel 1 dag in het weekend.
Vorig jaar was het behoorlijk koud tijdens de rit dus toen was het wel fijn om een beetje op tempo te kunnen rijden. Toen was ik echter zelf nog een beetje bang om met een vreemde groep te galopperen. Dat vind ik nu nog lastig om goed aan te geven. Je moet in het begin goede afspraken met elkaar maken en elkaar daarin ook kunnen vertrouwen anders zit je niet fijn in het zadel. Als het weer beter is maakt het ook niet zoveel uit dat je wat langer onderweg bent. Dan kan je iets meer stappen, kletsen, om je heen kijken en van het landschap en je paard genieten :) Ik merk ook dat ik in de winter met de lange nachten en korte dagen toch veel meer mijn best moet doen om regelmatig te rijden. Net zoals deze week was het echt lastig om een beetje variatie op eigen terrein te kunnen verzinnen. Nu had ik griep en een goed excuus, maar ik weet niet of ik zonder griep meer gereden zou hebben. Volgende week weer beter. Iets vaker de binnenbak afhuren misschien en een wandeling aan de hand kan eigelijk altijd! Daar is geen excuus voor en zalig voor het paardje.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:42

Erg leuk idee, ik zag het in de Bit staan. Erg jammer dat ik te ver weg woon!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 22:44

Dat is jammer dan inderdaad.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:18

Bedankt Radja voor je uitleg.
Nog een vraagje, ja ik weet ik ben heel lastig haha, zijn er ook bepaalde regels met zo'n tocht? Neem aan dat de gewone afspraken daar ook gelden die je normaal hebt tijdens buitenrijden, bijvoorbeeld dat je elkaar passeert in stap en dus niet in volle rengalop?

Xx_Mitt_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 16:07

@ Danielle.. volgens mij zijn het niet meer dan de normale omgangsregels die gehanteerd worden. :)

Als ik mee ga heb ik natuurlijk wel een maatje nodig.. Iemand nog partnerloos?

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:29

Xx_Mitt_xX schreef:
@ Danielle.. volgens mij zijn het niet meer dan de normale omgangsregels die gehanteerd worden. :)

Als ik mee ga heb ik natuurlijk wel een maatje nodig.. Iemand nog partnerloos?

Mooi zo. Ja had ik niet anders verwacht hoor. Zou t gek vinden als het anders was.

Zijn er meer die meerijden en van ver komen? Wij komen namelijk uit de buurt van Rotterdam, dus das best een eindje rijden.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 08:40

kan iemand vertellen waar je meer kan vinden over de rit, website ofzo?
hoeveel km is de rit?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 09:41

Je kunt info vinden op www.equijoy.nl --> agenda --> Oliebollenrit.

Het is een rit van 25 km door het Limburgse landschap, het startpunt bevindt zich in Ell (Noord Limburg), bij EquiJoy.
De rit start om 13 uur (al staat op de website geloof ik 10 uur), ik heb zaterdag les van haar, zal het dan nog eens vragen :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 10:07

Dan ga ik haar eens mailen, als het pas om 13.00 start gaan wij het niet redden.