Lang weekend met eigen pony weg, waar?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emmaar

Lang weekend met eigen pony weg, waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:44

Hallo,

Wie kan mij een leuk onderkomen aanraden om een lang weekend met mijn haflinger weg te gaan? (in de week van 22, 23, 24 oktober, in de herfstvakantie) Het is de bedoeling om daar dan ook te blijven slapen (2 nachten). Het liefst ergens op de Veluwe. Ik ga alleen met mijn ouders. Ik wil graag lange tochten maken op een dag, maar niet in mijn eentje omdat ik daar de weg niet ken. Dus het zou handig zijn als daar ook tochten georganiseerd worden.

Ik hoop op reacties!

Groetjes Emma
Laatst bijgewerkt door Emmaar op 04-10-09 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_D

Re: Lang weekend met eigen pony weg, waar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:45

Ik volg even mee :) ; ik zou graag ook een keer weekendje weggaan met mijn paard & een vriendin! :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:46

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:47

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:49

Wij gaan naar manege nieuw Galgenberg in Garderen.
Vroeger kwamen we daar op ruiterkamp (meer al 10 jaar geleden) en zit nu sinds kort nieuwe eigenaar die de ruiterkampen in eer hersteld heeft.
Moet harstikke leuk zijn en is in ieder geval een prachtige omgeving, ligt midden in de bossen.
(wij slapen alleen in hotel ernaast, bilderberg hotel maar je kunt ook op de manege zelf slapen)

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:50

MiSz_SaNdY schreef:
http://www.manegedegalgenberg.nl echt een aanrader! zou gewoon eens langs gaan om de boel enz te bekijken

Ja die bedoel ik kon alleen zo gauw de website niet vinden.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:53

heb daar 2 maal trektocht gereden dus weet wel wat leuke adresjes voor je,

mijn favoriet is in epe, de schutteshof! ontzettend aardige mensen, heerlijk ontbijt, kamer en douche!
paarden kunnen of op stal of de wei in.

en kootwijk, de kamp, leuk huisje, aardige mensen, erg rustig.

dan heb je boszicht ook in laag soeren, lees er veel enthousiaste berichten over maar ik vond het niet zo, erg kleine wei.

wat ook heel leuk was, was in otterlo, hier sliepen wei in een mogoolse jut en de paarden bij koeien in de wei, was eigenlijk geen accommodatie voor paarden maar kon toch!

Emmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 19:54

Bedankt voor jullie reacties! *D

Het is dus ook de bedoeling dat mijn pony op datzelfde verblijf gestald staat, dat was ik vergeten te vertellen. Manege de Galgenberg vinden we erg leuk, maar best prijzig voor 3 personen; 2 nachten..
Ik wacht nog even andere reacties af!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:56

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:57

Intressant, weet iemand ook een adres waar je kunt logeren met paarden én paarden kunt huren (stuk of 3)?

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 19:59

manege graide maar dat is wel in de belgische ardennen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:15

PP > BRT

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 09:24

Loizy schreef:
Intressant, weet iemand ook een adres waar je kunt logeren met paarden én paarden kunt huren (stuk of 3)?

Dat kan bij ons. Weliswaar niet op de Veluwe maar in Noord-Brabant. Voor meer informatie www.peelhoven.nl

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 11:22

Net over de grens in België zit een kleinschalige tinkerstoeterij met bed & breakfast mogelijkheden en mogelijkheden om paarden te huren en te stallen. Ze zijn niet duur en het is een prachtige omgeving om te rijden, het ligt direct aan de bossen. Voor meer info: www.tirnanogstables.nl

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 19:32

Op de Veluwe heb je nog stal Willemien http://www.stoeterijwillemien.nl/ en de kleine pol in Otterlo http://www.stoeterijwillemien.nl/ en de witte hoeve in Hoenderloo http://www.de-witte-hoeve.nl/ het ontbijt is ECHT VERS!! Hij gaat dat 's morgens in alle vroegte zelf halen in het dorp :D (We hebben hem "betrapt" toen we heel vroeg naar de paarden gingen kijken }> )
Die jurt is overigens van Otterlo actief http://www.otterlo-actief.nl/ en ze hebben ook weiland, maar het is wel verstandig om dan even je eigen afzetting mee te nemen. Ik denk dat je bij hun buren ook de paarden wel kwijt kunt (inderdaad, tussen koeien :D )
Er is ook nog de woelige stal in Ede http://www.de-woeligestal.nl/ die hebben een stacaravan en zitten pal aan de Ginkelse heide.
In Kootwijk heb je nog 't Hilletje http://www.hilletje.nl/ , ook erg goed, maar helaas de paarden niet meer aan het hotel maar 500mtr verderop, op een mooie stal met dito weiland en een zorgzame beheerder (die een classic Range Rover heeft! :D :D :D )
Gert van Hoorn heeft daar ook een mooie stal met blokhutten http://www.vandenhoornkootwijk.nl/

Kortom, er is zat, dit is slechts het topje van de ijsberg en alleen al in het zuidelijke deel, dus leef je uit.......

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 08:50

Wij gaan in de herfstvakantie ook weer naar Camping Boszicht.
Ik kan het echt aanraden. Hele fijne camping, fijne eigenaren en een prachtige omgeving. Je paard kan op de wei en/of op stal op de camping zelf en zelf kun je overnachten in je eigen tent, maar je kunt ook een blokhut, boerderij of caravan huren. Je kunt het dus zo duur maken als je zelf wilt.
Wij komen er nu ruim 3 jaar en gaan voor de 4e keer en hebben ook voor komende zomer al geboekt. Wij vinden het daar echt top.
Je kunt buitenritten maken met de eigenaar als je dit plant. Lukt dit niet, dan staan er altijd genoeg andere paardenmensen om samen mee te rijden.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 11:33

Silence, weet jij of er in de zomer veel dazen zitten?
Ik wil namelijk van de zomer ook graag met mn pony op vakantie, maar ben zelf erg allergisch voor dazen. In de herfstvakantie ga ik er ook wel heen, maar dan heb je er natuurlijk al geen last meer van.

Leuk om te lezen dat het een fijne camping is, en ik zie je daar dan vast wel!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 17:18

Niet extreem eigenlijk. Ze zitten er wel, maar op de wei heeft Silence er ook nooit last van. Die staat er een hele dag op zonder in te sprayen en heeft nergens last van. En wij rijden altijd in de ochtend of in de avond en hebben er dan ook nooit last van onderweg. Natuurlijk wel een enkele, maar meestal moet je ze echt zoeken.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:26

joopiexx schreef:
Silence, weet jij of er in de zomer veel dazen zitten?
Ik wil namelijk van de zomer ook graag met mn pony op vakantie, maar ben zelf erg allergisch voor dazen. In de herfstvakantie ga ik er ook wel heen, maar dan heb je er natuurlijk al geen last meer van.

Leuk om te lezen dat het een fijne camping is, en ik zie je daar dan vast wel!

Mijn ervaring is anders, het stikt op de veluwe van de Dazen midden in het bos is het minder maar als je tegen de randen aanrijdt is het erg.
mijn knollies worden er gek van ondanks inspuiten, dus voorkom ik de randjes en rijdt op de veluwe altijd wat meer in het bos, is kouder en donkerder en vinden ze niet prettig denk ik.

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:41

ik vond de veluwe wel meevallen met dazen, werd mij ook verteld dat het er van zou stikken.
maar dat viel wel mee.
ik ben er ook allergisch voor en ben helaas wel gestoken daar maar was met me medicijnen wel te doen.

maar was afgelopen jaar in drenthe/groningen op trektocht geweest en daar stikte het echt van de dazen!!!
moet ze echt van mij en me paard af slaan! vreselijk

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:38

AngelofLove schreef:
Net over de grens in België zit een kleinschalige tinkerstoeterij met bed & breakfast mogelijkheden en mogelijkheden om paarden te huren en te stallen. Ze zijn niet duur en het is een prachtige omgeving om te rijden, het ligt direct aan de bossen. Voor meer info: http://www.tirnanogstables.nl

:j Daar zijn wij afgelopen zomer een weekje geweest met onze tinker, shet en hondje. Erg leuk, gastvrije mensen en je rijdt er gelijk de bossen in.

avdamme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:11

Als je geen dazen wilt hebben en toch mooi wilt rijden, dan zou ik zeggen kom naar de kust van Zeeuws Vlaanderen
We zitten 2,5 km van het strand en hebben hier 1 a 2 verdwaalde dazen aan de kust.
we hebben paardenboxen, weide, mini-camping en appartementen
www.hetplatteputje.nl

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:14

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:46

Hebben jullie tips mbt vakantie plekken waar je ook een week een paard kunt huren?
Dan kan ik iemand meenemen die goed kan rijden maar geen eigen paard heeft.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 14:50

Wildflower schreef:
Hebben jullie tips mbt vakantie plekken waar je ook een week een paard kunt huren?
Dan kan ik iemand meenemen die goed kan rijden maar geen eigen paard heeft.

Hier dus ook, maar dan voor een midweekje (met een groep van +/- 8 mensen)