Ruim jij paardenpoep altijd op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stufie

Ruim jij paardenpoep altijd op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 13:33

Iedereen kent het probleem: je bent lekker aan het rijden met je paard door het dorp en dan poept je paard op straat. Natuurlijk moet je dit opruimen. Maar ik geeft heel eerlijk toe dat ik ook niet altijd door heb dat mijn paard poept. Maar als ik het zie, ruim ik het altijd op.

In gemeente Bergen, Noord-Holland, zijn ze een actie begonnen tegen paardenpoep. Je krijgt een boete als je het niet opruimt. En ze willen zelfs een paardenbelasting invoeren. Beetje overdreven toch?

Lees het artikel maar eens op Webregio.nl:
http://www.webregio.nl/groot-alkmaar/re ... bleem.aspx
Laatst bijgewerkt door Stufie op 15-09-09 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Re: Ruim jij paardenpoep altijd op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:36

Dichtbij stal , wat ik even kan aanlopen ruim ik wel op maar anders niet. Nog even en ook eigenaren van duiven moeten de poep van hun vliegers opruimen.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:36

Ik ruim het alleen op als ze het echt op de stoep doen, of vlak voor iemands huis.. Als ze poepen op de weg, buiten de bebouwde kom, laat ik het liggen..
Ik vind paardenbelasting ook weer overdreven, want zijn genoeg mensen die een paard hebben en niet op de openbare weg komen..

Smartie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:41

In neem dan na het rijden de fiets en een emmer om terug te fietsen en het op te ruimen.

Nu zijn ze hier in het dorp erg netjes, het is me ook wel eens gebeurd dat het al opgeruimt was toen ik met mijn emmer langskwam.

Ik ruim het alleen in het dorp op.

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:42

Binnen de bebouwde kom, zou ik het altijd opruimen. Daarbuiten op de weg wel, maar in het gras/de berm zou ik het toch echt laten liggen (ik zeg 'zou', want ik heb helaas geen eigen paard).

Overigens lijkt het erop dat ondanks dat overal geroepen wordt dat hondenpoep ook moet worden opgeruimd, stoepen en straten daar nog steeds vol mee liggen. Wat ik daarmee wil zeggen is, verplicht opruimen of niet, mensen zullen er toch altijd.. erm.. schijt aan blijven houden en de troep voor de volgende voorbijgangers laten liggen. Zelfs als er een boete op staat, want als het er eenmaal ligt, kan toch niemand meer zien uit welk dier de hoop afkomstig is.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:43

tegenwoordig bestaat er toch ook zo'n 'kakzak' een staartriemachtig iets met een zak aan die open gaat als het paard zijn staart omhoog doet. Echt geen zicht, maar super handig :)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:45

Ik ruim het altijd op/ veeg het met mijn laars de put in, vind het erg asociaal als het laat liggen.

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:53

ik heb het nog nooit opgeruimd, rij nu niet meer buiten. Maar toen ik het nog wel deed, heb ik het dus nog nooit opgeruimd.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:55

Ik stap meestal of af om het gelijk in de berm te schoppen of ik doe dit later op mijn weg naar huis.

Heb het ook een keer in het dorp gehad. Midden voor de oprit van iemands huis... Er liep daar iemand in de tuin, waaraan ik even een plastic zak heb gevraagd om het op te ruimen. Ze stelde dit zeer op prijs en heeft de poep voor mij bij haar in de bak gegooid.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:57

Je kan dat toch niet opruimen als je aan het paardrijden bent op de baan? Hoe willen ze dat doen, met een zakje zoals bij de honden? Allé een hele grote zak dan. Beetje vreemd.

Met een koest gaat natuurlijk wel, in Brugge bv. zijn er zo'n flappen bevestigd dat de mest daarop valt en dan kan de koetsier het wegscheppen in een emmer. Dat is wel te doen, maar als je op je paard zit weet ik niet goed hoe ze dat gaan doen. Als ze boetes geven mogen ze wel met een voorstel komen hoe je het moet opruimen, en mag 1 dorp/stad een boete geven voor een zogezegde nieuwe wet? Ik dacht het niet, tenzij het door het parlement wordt goedgekeurd en dan geld het voor het hele land. Zever van die gemeente dus, ik zou zelf niet betalen mochten ze me daarover aanspreken. Dat ze dan niet op de buiten gaan wonen maar in het stad dicht bij de industrie. Daar zal wel geen paardenmest te vinden zijn op straat.

Dicht bij de stal of de weide waar je voorziening hebt om het op te slaan dan ok, dan ruim je het op, maar midden in een wandeling??

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:58

nee nooit. Ik rijd ook nooit door het dorp ofzo, altijd in het bos, ik ben best netjes, maar ga toch echt niet terug te voet later om het op te ruimen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:01

Ik stap altijd af en schuif het in de berm. Echt meenemen zal niet lukken met die olifanten drollen.

Ik ruim ook nog eens de poep van ánderen op die bij onze wei voor de deur word gelegd, anders gaan te buren weer zeiken dat het vast van ons is.

Wij hebben paarden en DUS is in hun ogen ALLE paardenstront van ons :+

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:04

Ik vind het maar belachelijk om zulke dure boetes te geven, misschien kunnen ze dan meer energie steken in het maken van meerdere ruiterpaden, langs fiets-wandelpaden?

Als je paard voor iemand zijn huis poept, kan je het altijd de berm even in vegen, maar je paard met een 'poepzak' laten lopen vind ik niet erg diervriendelijk! Een drol van een paard is niet te vergelijken met die van een hond, lijkt me dat zo een zak dan ook snel vol zit?

Maar ach, de gemeentes moeten toch ergens hun tekorten weer mee kunnen aanvullen :?

Roka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:11

tja ik moet zeggen dat ik het ook niet doe hoor!

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:26

Nou mesten onze paarden eigenlijk nooit(ook de pony niet) onder het rijden.
Maar...ik heb geen bak met harkje bij of een bats met schoffel als ik te paard ben.....
Hoe ga ik dan in vredesnaam die mest opruimen?
Bij mensen aanbellen? Alsof die zo blij zijn met een vuile poepschop oid en houden die dan je paard vast?

Hondepoep dát vind ik vies!

Elegance_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:29

Nooit, maar mijn paard poept nooit als ik met haar bezig ben :)

nova1511

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:54

als het op straat ligt, doe ik het even aan de kant. :D

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:56

Binnen de bebouwde kom ruim ik het altijd op, zelfs al moet ik met een emmer en een schep op de fiets.
Buiten het dorp laat ik het liggen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:10

Als het bij iemand op de oprit terecht komt, of op het fietspad, schuif ik 't even aan de kant met m'n voet. Anders niet. in de berm heeft niemand er last van en als het op de weg terecht komt, tja, 't is zacht he. Eén auto eroverheen en het is plat, en dan wordt 't gauw opgelost zeg maar. 't Is maar hooi en gras ;) Maar het hangt er ook vanaf waar je paard kakt natuurlijk, in de bebouwde kom zou ik het misschien wel opruimen. Alleen rijd ik dus tussen de boerderijen door, in de polder.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:10

Als ik echt net midden op een fietspad of stoep o.i.d. rijd dan schuif ik het wel met mn voet de berm in.
Ik vind paardenbelasting wel heel erg overdreven.. de keren dat mijn paard midden op de weg/stoep een mooie hoop heeft gelegd zijn op 1 hand te tellen..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:51

Nooit, maar ik rij ook niet in de bebouwdekom, alleen wat landweggetjes. Mocht ik ooit in de bebouwde kom rijden zal ik het wel even aan de kant schoppen mocht het midden op de weg liggen.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:37

Als mijn paard poept op de weg in ons dorp ruim ik het altijd op. De meeste mensen weten dat ik het wel op ruim want ze zien mij op de fiets langs komen met de schep in de hand.
Buiten de bebouwde kom heb ik de mazzel dat mijn paard de berm in gaat als ze moet poepen (netjes opgevoed :D )

Paardenbelasting lijkt me overdreven. Niet elk paard komt langs de weg en zoals eerder genoemd is het niet te controleren welk paard ergens heeft gepoept. Als iedereen de moeite neemt om even op de fiets te stappen of van het paard af te stappen om de hopen op te ruimen houden we de boel schoon *D en is het dus onnodig om belasting te gaan heffen.
Laatst bijgewerkt door diana1 op 15-09-09 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:39

Als mijn pony in de berm poept ruim ik het niet op tenzij het recht bij mensen voor de deur is. Op het fietspad ofzo ruim ik het wel op

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:03

Ik stap altijd af, en schop/duw het met mijn laarzen in het gras.
Daarna wel even m'n laarzen schoonspuiten hihi :=

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:07

Ik heb het paard midden in een woonwijk staan. Dus als hij in de woonwijk poept, dan ruim ik het wel netjes op met kruiwagen en al. Gelukkig poept hij niet snel buiten zijn stal om.
Nu is er bij ons nog een pony die door de wijk heen stapt voordat hij in het bos is, deze mensen laten de poep altijd liggen en dan krijg ik de schuld!
Toch vind ik het netjes om de poep op te ruimen, wanneer ik in de woonwijk rijd, buitenaf geef ik er niet zoveel om. maar dan rijd ik eigelijk altijd in de berm. en dan laat ik het wel liggen.