waar kun je zwemmen met je pony in FRIESLAND!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annemariej

waar kun je zwemmen met je pony in FRIESLAND!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 18:03

hallo,
zo als de tittel al zegt, waar kun je in friesland zwemmen met je pony!
als je een plekje hebt wat in friesland ligt en als je foto's hebt van het zwemmen zou ik dat erg leuk vinden want ik zouw binnen kort eens ergends gaan zwemmen met men pony in friesland.

Sok

Re: waar kun je zwemmen met je pony in FRIESLAND!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:33

Ik ben een keer met de pony van m'n achternichtje wezen zwemmen in Hoornsterzwaag, vlakbij Donkerbroek.

Als je op de Jelle Heidawei in Hoornsterzwaag zoekt op google maps zie je achter een boerderij een grote plas bij een stuk heide. Het is een beetje sluip door kruip door om er te komen en ik weet ook niet of het legaal is, maar toen wij er een jaar of 3 geleden waren was er niemand om het te controleren :D
Foto's heb ik hier niet, zal als ik thuis ben even kijken of ik er nog wat kan vinden!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:33

In de groene ster nabij Leeuwarden, als het wat rustiger is. Erg leuk strandje :)

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 20:28

bedankt voor de reacties zijn er nog meer mensen die ergends zwemplaatsjes weet in friesland??

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:13

In Noordwolde kan je zwemmen bij spokeplas. Ik weet alleen niet van af wanneer je daar mag komen met paarden.. Ik weet ook niet hoe laat de boswachter daar is :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 10:17

canadameer is er ook nog (erg mooi maar zwaar illegaal en er word vaak gecontroleerd)

voor zover ik het begreep heeft de alberthoeve (net iets over de grens in drenthe) een speciale paarden zwem plas

net zo als rosworld in zeijen is wel een heel stuk verder weg maar is ook speciaal aangelegd

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:10

weet iemand ook of je in joure ook een zwem watertje hebt? achter manege in joure?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:13

In Harlingen mag je voor zover ik weet met je paard op het strand komen :j
Is niet supergroot maar wel leuk dacht ik :)

En Lauwersoog?

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 21:20

heeft er iemand ervaring bij molkwerum? om met de paardjes daar het strand op te gaan en meschien iemand ervaring met joure?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 21:25

Bij Manege de Hjouwer volgens mij, daar zag ik ze wel eens zwemmen afgelopen zomer ( Joure).
In het Tjeukemeer kun je zwemmen, vlakbij joure.
En er is in Joure nog een strandje.... bij de Woudfennen geloof ik.. daar mag je misschien ook wel zwemmen met je paardje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:45

ik reed op de hjouwer :j
na de les meestal het water in :P niet diep en je kan er heerlijk je gang gaan.

en reed in molkwerum :+ daar eigenlijk nooit gezwommen.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:50

annemariej schreef:
heeft er iemand ervaring bij molkwerum? om met de paardjes daar het strand op te gaan en meschien iemand ervaring met joure?

Ik rijd zelf bij de manege in Molkwerum, zomers bij mooi weer ga je zelfs met les lekker te zwemmen. Zeer geschikte locatie, lekker in het IJsselmeer. Zeker aan te raden!

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:52

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:53

No_No schreef:
In Noordwolde kan je zwemmen bij spokeplas. Ik weet alleen niet van af wanneer je daar mag komen met paarden.. Ik weet ook niet hoe laat de boswachter daar is :D

Dat kan wel, maar dan moet je rond 6 uur ´s ochtens daar wel zijn. (geloof mij, dat is minder leuk dan ´t lijkt :+ Brrrr) En verder overdag is het druk, ´s avonds niet zo, maar er staat een Kiosk daar met een hele hippe megafoon waar ze heel goed door kunnen praten. Oftewel, Je loopt nog langs de kant en er word al geroepen dat je weg kan gaan. Dat gaat dus niet. Bovendien is de boswachter ook altijd present. (alleen 6 uur niet dus..)

Je kan ook naar het Canadameer (Aekeringemeer). Dat ligt tussen Appelscha en Elsloo. En veeeeel leuker zwemmen dan bij de spokeplas (mooier watertje, niet zo´n typisch touristenzwemmeer, hoewel die er wel veel komen, dat straalt t niet uit als het leeg is) Daar zijn wel boswachters, nooit tegengekomen overigens. Overdag bij mooi weer wel druk, ´s avonds niet, geen kiosk langs het water dus in alle rust in de avond zwemmen met je paard! :D

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 21:55

Ik ga altijd met de manegepony's en kinderen naar het strandje bij Dokkum, dan kunnen de pony's daar in het water, vinden ze prachtig. Alleen om daar zelf te zwemmen, vind ik persoonlijk niet heel fris.

Jannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:09

Volgens mij moet er ook iets in Gaasterland zijn waar je met paarden mag komen. Maar weet dus niet precies waar.
Het Canadameer is volgens mij alleen in het winterseizoen "open" voor paarden. Dacht van 1 oktober tot 1 mei.

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 22:41

Klopt! Mja daar smokkelen we hier wel eens mee. Er is namelijk niets in de buurt waar je kan zwemmen zonder alteveel gekte/controle waar je officieel mag zwemmen met je paard.

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 19:42

is in gaasterland ook een zwem plekje?? ik weet alleen dat er een waterbak is maar dat is maar 50 cm ofzo

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:44

In tijnje.
ga er altijd zwemmen. loopt niet stijl af en je kan echt kopje onder. (bij wijze van spreken dan)
Heerlijk om zomer's te zwemmen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 19:45

Groene Ster idd :j

Afbeelding

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:37

IrisP92 schreef:
No_No schreef:

Dat kan wel, maar dan moet je rond 6 uur ´s ochtens daar wel zijn. (geloof mij, dat is minder leuk dan ´t lijkt :+ Brrrr) En verder overdag is het druk, ´s avonds niet zo, maar er staat een Kiosk daar met een hele hippe megafoon waar ze heel goed door kunnen praten. Oftewel, Je loopt nog langs de kant en er word al geroepen dat je weg kan gaan. Dat gaat dus niet. Bovendien is de boswachter ook altijd present. (alleen 6 uur niet dus..)

Je kan ook naar het Canadameer (Aekeringemeer). Dat ligt tussen Appelscha en Elsloo. En veeeeel leuker zwemmen dan bij de spokeplas (mooier watertje, niet zo´n typisch touristenzwemmeer, hoewel die er wel veel komen, dat straalt t niet uit als het leeg is) Daar zijn wel boswachters, nooit tegengekomen overigens. Overdag bij mooi weer wel druk, ´s avonds niet, geen kiosk langs het water dus in alle rust in de avond zwemmen met je paard! :D

kijk maar ut ik zie ze er wel met enige regelmaat

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 07:42

QueenE schreef:
Groene Ster idd :j

Afbeelding

waar is dat???

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 07:44

takkie_muis schreef:

in joure is dat dus of niet? tot hoe diep was dat en licht dat achter de manege?

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 00:40

Dat had ik al geschreven:

Elmira schreef:
In de groene ster nabij Leeuwarden, als het wat rustiger is. Erg leuk strandje :)

Tussen Tytsjerk en leeuwarden in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:48

annemariej schreef:
takkie_muis schreef:

in [plaats] is dat dus of niet? tot hoe diep was dat en licht dat achter de manege?

ja :j ervoor en het meertje is een stukje verderop.
was ongeveer tot de borst van een kwpner we deden ook weleens een galopje even verderop heb je een meertje dat veel dieper is.