Strandrit, ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gwen1987

Strandrit, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 23:34

Ik wil volgende week een strandrit gaan maken, maar twijfel nog waar ik dit zal doen. Ik zag vel maneges staan in de FAQ, maar helaas geen ervaringen erbij.
Ik had manege Heemskerk geboekt, maar als ik hier de ervaringen lees wil ik ervanaf zien. Heb vorig jaar ook op manege Grol gereden in Renesse, maar vond dit geen succes (veel te grote groep, 20 man, en de beloofde rengalop was een rustig galopje)

Heb nu zitten kijken naar manege Poelenburgh en de Ponyhof.
Heeft iemand hier ervaring mee? (of andere maneges die goed staan aangeschreven?)

Wil graag een rit maken van ongeveer 3 uur, waarvan wel meer dan 20 minuten op het strand (niet 20 minuten rengalopt natuurlijk, maar minimaal een half uurtje/uurtje op het strand lopen is toch wel leuk)
Welke manege raden jullie hiervoor aan?
Alvast bedankt :)

(sorry als hier al een topic over is, maar ik kon in ieder geval niets recents vinden)

RoodZonnetje

Re: Strandrit, ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:36

Ik ben jaren geleden een aantal keer bij manege Lisiduna in Burgh-Haamstede op strandrit geweest. Stonden erg leuke paarden en pony's en mooie omgeving. Maar de begeleiding/veiligheid was ik niet heel erg over te spreken, maar kan inmiddels veranderd zijn :)

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 23:38

Manege Heemskerk is opzich prima hoor. De manege zelf is niet erg luxe, beetje stoffig, maar ze hebben best leuke paarden en pony's :)
Wil je in je eentje of met een vriendin/begeleiding?

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 09:35

Ik weet een manege in Katwijk, die letterlijk tegen het strand aanzit. Bokker Apple staat/stond daar geloof ik. Verder een manege in Noordwijk, die ook vlakbij het strand staat. Is voor mij wel een aantal jaar geleden dat ik op het strand ben geweest, dus aan ervaringen waag ik me niet. Een manege kan zo veranderen in een paar jaar tijd.

Als je niet per se een rengalopje wil, dan is manege Westkustruiters in Wassenaar ook nog een optie. Die doen (deden?) bewust geen rengalop op het strand om opgefokte paarden te voorkomen.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:01

Ik heb een aantal buitenritten gedaan met recreatie de Stal in Noordwijk. Super paarden, van super snelle tot brave beestjes! Als de begeleiding de groep goed genoeg vindt kan je je helemaal uitleven op het strand. Absoluut de moeite waard om eens te gaan kijken.

Let wel op, het is geen grote manege. Ze hebben een stuk of acht paarden staan, dus je gaat ook niet met een mega grote groep!

Rengalop blijft toch risicovol, ik denk dat je het daarom niet altijd doet. Het ligt ook aan de ervaring van je mederuiters, mensen liegen daar nog al eens over. Waardoor dus mensen met weinig ervaring in een super ervaren groep komen te zitten. Met als gevolg dat je geen lekkere rengalop kan doen op het strand!

Succes met je zoektocht!

_xCatlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:07

Ik rij morgen voor de 2e x een strandrit bij Stoeterij Woodstock. Aardige begeleiding & leuke paarden.

Zeker een aanrader! ^^

Tjelleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 21:37

Ik heb wel eens een 4 uur durende strandrit gemaakt op Texel, onwijs gaaf maar oh wat had ik een zere billen!!
Zeker voor herhaling vatbaar!

Gwen1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 22:34

Bedankt voor de reacties!
Ik ga nog eens kijken naar die manege in noordwijk, vind een kleine groep juist leker.
En ja, wil toch wel een stukje rengalop erbij, dat doe je normaal nooit en vind dat zown heerlijk gevoel, dus dat moet er toch wel bij, al is het maar een klein stukje ;)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:23

ponyhof is wel heel leuk, maar de gevorderde ritten gaan er nog vrij rustig aan toe. Geen rengalop, maar een gewone, relaxte galop..
De 3 uursrit is dan het leukst ;)

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:57

De manege in ouddorp, organiseer leuke duin en strandritten, met lang rijden op het strand
www.knapepaard.nl

Keerwater

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:53

Ik ken Manege Poelenburgh best goed. Ik ben er een keer op ponykamp geweest en heb er 2 keer een strandrit gemaakt.

De 1ste strandrit was tijdens ponykamp (dat was trouwens mijn allereertse strandrit!) Ik zat echt op een gewéldig paard, kon niet beter gewoon. Het was een schat op stal en ook met rijden en op het strand ging die als een speer.
De 2de keer met een groep vrienden geweest, een groep van 7 ofzo hadden we. Prima aantal. Toen had ik hetzelfde paard weer gevraagd en was weer een supergeslaagde strandrit.

conclusie: ik vind het een hele goede manege. Ze regelen alles heel erg goed, ze kijken welk paard het best bij je past. De paarden zijn er goed verzorgd uit en er zit echt van alles wat tussen. Hele snelle, moeilijke, maar ook hele brave, waar beginners mee het strand op zouden kunnen. En allebei de keren hebben we een paar keer rengalop op het strand gedaan. Als je van een beetje actie houdt is dit een aanrader.
Alleen de prijs was ietsjes duur vond ik zelf, maar was het geld wel zeker waard. Ik betaalde geloof ik 30 euro voor 2 uur.
en het paard heette trouwens Nestlé.

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:06

Citaat:
Ik ken Manege Poelenburgh best goed. Ik ben er een keer op ponykamp geweest en heb er 2 keer een strandrit gemaakt.

De 1ste strandrit was tijdens ponykamp (dat was trouwens mijn allereertse strandrit!) Ik zat echt op een gewéldig paard, kon niet beter gewoon. Het was een schat op stal en ook met rijden en op het strand ging die als een speer.
De 2de keer met een groep vrienden geweest, een groep van 7 ofzo hadden we. Prima aantal. Toen had ik hetzelfde paard weer gevraagd en was weer een supergeslaagde strandrit.

conclusie: ik vind het een hele goede manege. Ze regelen alles heel erg goed, ze kijken welk paard het best bij je past. De paarden zijn er goed verzorgd uit en er zit echt van alles wat tussen. Hele snelle, moeilijke, maar ook hele brave, waar beginners mee het strand op zouden kunnen. En allebei de keren hebben we een paar keer rengalop op het strand gedaan. Als je van een beetje actie houdt is dit een aanrader.
Alleen de prijs was ietsjes duur vond ik zelf, maar was het geld wel zeker waard. Ik betaalde geloof ik 30 euro voor 2 uur.
en het paard heette trouwens Nestlé.

Ja Poelenburgh is zeker aan te raden. Ik heb er 3 keer een strandrit gemaakt en dat was leuk en goed geregeld!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:11

Beetje uit de richting: maar op ameland heb ik mij erg vermaakt! In Nes, kleine groep mee en lekker over het strand heen :j
Echt tof!

Nienlars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 15:21

Ik heb ook een aantal keer een strandrit gemaakt bij Poelenburgh zeker een aanrader. Ik zat toen op Magic, een draak op stal maar super om te rijden. En Supersonic is ook super maar zoals de naam al zegt supersnel ;)

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:35

Ik heb zelf op poelenburgh gestaan en rijdt er ook nog, maar de buitenritten zijn erg leuk,
op het strand is er altijd renglop (een echte)

en je zou bij de afspraak kunnen vragen om een snelle, maar ze gaan eigenlijk allemaal erg hard,

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:36

Nienlars schreef:
Ik heb ook een aantal keer een strandrit gemaakt bij Poelenburgh zeker een aanrader. Ik zat toen op Magic, een draak op stal maar super om te rijden. En Supersonic is ook super maar zoals de naam al zegt supersnel ;)

met magic, das alweer een tijd terug jaar of 9 zeker alweer.

nestlé, skippy, miss ambition zijn ook erg leuk . maarja zijn allemaal leuk buiten, niet van die standaard manege paarden daar

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:42

ik ga regelmatig op hippisch centrum ouddorp, Dan ga je een stuk door de duinen en dan via het strand terug. Rit duurt zon 2,5 uur waarvan zeker een uur op het strand.
ze doen dit alleen in bepaalde tijden van het jaar dus weet niet of het nu ook kan.

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:00

ponyhof valt tegne je gaat er niet hard en je rijd en een rustige galop
ben er zelf geweest en nooit meer

Antoinette09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:52

Hi Gwen,
Heb zelf met veel plezier een aantal keer bij Recreatie De Stal in Noordwijk aan Zee gereden. Het is een kleine stal, met 7 (goed verzorgde) paarden. Buitenritten zijn 2 uur, met een kort stuk door het duin en verder op het strand. Ze hebben ook dagtochten op vrijdagen (ca. 2,5 uur heen en 2,5 uur terug), gedeeltelijk over het strand en verder door het Waterleidingduingebied. Erg mooi! Kijk ook maar eens op www.manegerecreatie.com.
Let wel: weekenden moet je tijdig reserveren, door de week heb je meer kans.
Alvast veel plezier!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-09 14:23

Antoinette09 je valt een beetje in herhaling! ;) ;)

Ben wel benieuwd of TS nu al buiten is gaan rijden na onze tips of dat ze wacht tot volgend seizoen? Dus TS ben je al geweest en zo ja, wat waren je ervaringen?

YvonneNEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:17

Duinmanege Poelenburgh is leuk idd. Ik heb er een aantal keer gereden (buiten) en ik heb in oktober een datum geprikt om met vrienden (die geen eigen paard hebben) een bosrit te maken. Ik mag met eigen paard mee! Ze organiseren ook volle maan ritten. Zeker een aanrader. Erg spannend !!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 20:30

Ik heb afgelopen zomer een nacht strand rit gemaakt op Manege bakker. Een 2 uur durende rit over het strand in de nacht dus.
Sommige paarden hadden drukkingen, wat wel jammer was. De leiding was erg kundig en aardig :D
De rit zelf was echt prachtig! Eerst een stuk door bos, dan duin en dan het strand op ( we gingen in totaal 2 keer het strand op) Op het strand hebben we een aantal keer een flinke midden galop gemaakt. En midden in de nacht op het strand is echt prachtig gewoon. :+:

Ik zou het zeker aanraden!

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:46

Manege Bakker stond in de Bit manegetest van deze maand!! Kwamen er naar mijn mening erg goed vanaf! Blijkbaar was de sfeer erg bepalend!!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:19

Ik heb deze zomer nog bij manege grol in Renesse gereden, ik vond het erg leuk en we deden wel rengalop.
Ik heb ook bij manege Lisiduna gereden, dat vond ik minder, de paarden waren drammerig en de begeleiding was niet fantastisch.
Manege Elzenhof op Texel kan ik ook aanraden.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 20:36

de kikkert op texel heeft leuke paarden en doen 2 keer een goeie rengalop op t strand. Mooie rit ook en ook voor ieder wat wils qua paarden.