Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
corientjuhh schreef:Hee allemaal,
Ik heb een paar vraagjes over het ruiterbewijs
Waarvoor heb je hem nodig
Hoe oud moet je zijn
En wat moet je allemaal doen als je hem wilt halen?
Groetjes
zammetje schreef:@ madam x: lekker negatieve reactie. Ik ben juis heel positief over het ruiterbewijs. Er zit een verzekering aan vast die je aan kan spreken als je paard schade maakt buiten. Ik vind het prettig deze verzekering te hebben naast mijn WA.
Daarnaast is de overheid er al jaren mee bezig om het wettelijk verplicht te krijgen.
Mocht er ooit serieus een verplicht rijbewijs voor ruiters komen (wat ik zeker niet verwacht) dan zullen al die mensen die het huidige ruiterbewijs hebben gehaald gewoon ook dat nieuwe examen moeten doen, want het huidige ruiterbewijs is niet een niveau dat ergens over gaat.Waratje schreef:zammetje schreef:@ madam x: lekker negatieve reactie. Ik ben juis heel positief over het ruiterbewijs. Er zit een verzekering aan vast die je aan kan spreken als je paard schade maakt buiten. Ik vind het prettig deze verzekering te hebben naast mijn WA.
Daarnaast is de overheid er al jaren mee bezig om het wettelijk verplicht te krijgen.
Het is echt niet de overheid die daar mee bezig is, hoor, het is gewoon de droom van de SRR dat het verplicht wordt en dat ze daarmee een reden voor hun bestaan zouden hebben.Mocht er ooit serieus een verplicht rijbewijs voor ruiters komen (wat ik zeker niet verwacht) dan zullen al die mensen die het huidige ruiterbewijs hebben gehaald gewoon ook dat nieuwe examen moeten doen, want het huidige ruiterbewijs is niet een niveau dat ergens over gaat.
En die verzekering slaat ook nergens op, je bent al WA verzekerd en die draait gewoon op voor de schade die jouw paard maakt. De verzekering van het ruiterbewijs keert alleen maar wat uit als je boven je maximale schadebedrag uitkomt en dan heb je over het algemeen genomen gruwelijk veel schade gemaakt......

corientjuhh schreef:Jongens (uuh meiden) hier heb ik niks aan
Dit zijn me vragen niet
Alleen een paar hebben me antwoord gegeven op al/bijna allemaal me vragen
Verder gaat het over 1 vraag, waarvoor heb ik hem nodig
Als jullie nou ook ff na die andere vragen kijken.....
Waratje schreef:Mocht er ooit serieus een verplicht rijbewijs voor ruiters komen (wat ik zeker niet verwacht) dan zullen al die mensen die het huidige ruiterbewijs hebben gehaald gewoon ook dat nieuwe examen moeten doen, want het huidige ruiterbewijs is niet een niveau dat ergens over gaat.
Sandeman schreef:Ik vond het ook erg leuk om te doen en ben nu heel blij dat ik het gehaald. Vooral nu ik dus ook een verzorgpony heb.
Sandeman schreef:In de waterleidingduinen mag je niet rijden zonder ruiterbewijs en vergunning.
Verder ben ik gewoon dol op diplomaas en certificaten etc. Zal wel tussen de oren zitten, maar vindt het gewoon leuk om te hebben.