Strandritten, buitenritten, paarden huren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Miistral_

Strandritten, buitenritten, paarden huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 21:01

Hallo,

Ik heb even een vraagje, kan je ergens paarden huren? voor een strand rit, of gewoon voor buitenritten
ergens in de omgeving haarlem, kan ook verder.. ik kan niet egt iets vinden/ iets goeds vinden.

Wel zonder begeleiding dat je met ze tweeën of drieën gewoon weg kan.
en het moet wel ergens in haarlem /Noord-holland zijn graag zo dicht mogelijk
maar auto is ter beschikking om daar naartoe te gaan, dus een reis tijd maakt niet
zoveel uit.

dus ik vraag de bokkers maar even om hulp of jullie wat leuks weten :+

gr.

vollen03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:44

Ik weet dat er in Egmond een manege is waar je zonder begeleiding een buitenrit kunt maken. Weet alleen de naam niet meer, maar het zijn twee maneges naast elkaar een een daarvan is het.

_Miistral_

Re: Strandritten, buitenritten, paarden huren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 06:52

Ik heb er wss. all een gevonden manege heemskerk, misschien iemand ervaring met deze manege? het is niet zo heel ver namelijk en zonder begeleiding is een mogelijkheid daar.

Tessie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:17

Dat is manege groot in egmond, erg leuk altijd!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:37

BIj manege groot kan al jaren niet meer zonder begeleiding ;)

In heemskerk kan het wel dacht ik

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 23:17

Ja ik ga nog eens naar Heemskerk denk ik .. maar ik heb nog eens doorgezocht, en ik hoorde niet al te goeie verhalen.. maar ik denk dat ik het wel ga doen, is het proberen waard denk ik :)

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 23:26

Ik woon ook in haarlem, zelfde probleem.
Ik ga af en toe naar noordwijk bij manege bakker, leuke paarden heel mooi gebied daar, maar dat zijn wel georganiseerde ritten, misschien in overleg ook wel zonder hoor, ze zijn daar niet zo strict volgens mij (www.manege.nl maar de site heb je niet zoveel aan) verder tja, ik zag wat top maneges op de veluwe waar je direct met de trein heen kan, waar je dat zou kunnen doen, dat wil ik zelf nog steeds gaan doen. En inderdaad boven het noordzeekanaal zitten er een paar. Je zou het ook nog kunnen proberen bij www.staldenaaldenhof.nl dat is in bentveld is te fietsen vanaf haarlem-noord, dus eigenlijk heel haarlem :) Schoteroog heb je niets aan, die zijn echt puur voor lessen, in de tijd dat ik daar reed werd er niet echt iets recreatiefs gedaan, behalve een buitenrit eens in het jaar ofzo. En je zou manege de groene heuvel nog kunnen proberen in spaarnwoude, maar dat is dan niet zo'n groot gebied om te rijden.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 13:32

Stal naaldenhof kan ik eens navragen, want daar wil ik op les, maar volgens mij hebben ze daar dat niet? heb ik all eens voor gekeken, schoteroog ken ik all.. dat is idd puur voor lessen.. dus dan ga ik eens kijken naar naaldenhof

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 17:44

de naaldenhof, geven ze les, en organiseren ze buitenritten, paarden huren dat weet ik niet. ben er vorig jaar een paar keer geweest, mooie locatie gezellig sfeertje

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 18:17

Ja, licht mooi aan het strand,boss .. maar ik denk dat ik wel eens ga kijken naar heemskerk want daar kan je zonder begeleiding buitenritten maken bos,duin ..

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:17

Poelenburgh (in schoorl) is ook een hele leuke manege op strand en buiten ritten te maken!
Weet alleen niet of het mogelijk is om een paard te huren.

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:08

Ik heb nu... 3x gereden bij manege heemskerk.
Prima paarden, redelijk tuig, alleen de manege zelf is.. krottig, om het zo maar te noemen.
Verder zijn de paarden wel goed verzorgd, de omgeving is leuk, en je kan er zonder/met begeleiding een buitenrit maken.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:10

in poelenburght kun je strandrit maken, en paard huren ;) maar welmet begeleiding

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 12:38

rainbowtrash schreef:
Ik heb nu... 3x gereden bij manege heemskerk.
Prima paarden, redelijk tuig, alleen de manege zelf is.. krottig, om het zo maar te noemen.
Verder zijn de paarden wel goed verzorgd, de omgeving is leuk, en je kan er zonder/met begeleiding een buitenrit maken.

Okee! dus zo erg is het niet, bedankt.. ik ga er eens snel kijken :)

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 15:10

bij het haarlemmermeerse bos heb je stal starro, daar kan je paarden huren, zonder begeleiding.
en vind je het bos saai (heel groot is het niet:P) dan kan je oversteken naar de groene weelde, daar zijn een paar goede galoppaden. suc6!

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 01:15

Manege Poelenburg en Manege de Groot zijn wel de bekendsten uit die omgeving.

_Miistral_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 15:22

mpc_rijder schreef:
bij het haarlemmermeerse bos heb je stal starro, daar kan je paarden huren, zonder begeleiding.
en vind je het bos saai (heel groot is het niet:P) dan kan je oversteken naar de groene weelde, daar zijn een paar goede galoppaden. suc6!

Starro ken ik, wel eens met n paard gestaan halfjaar lang, wel heerlijk hoor.. de omgeving in het bos.. enzo. als er geen andere eigenaar all is hem gaat t' m meer om het geld, en voor zover ik weet had hij alleen pension klanten staan.. een paar huur paarden van zichzelf maar dat zijn ook niet de beste vind ik, verder ken ik het bos en alles daar all

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:10

_Miistral_ schreef:
mpc_rijder schreef:

Starro ken ik, wel eens met n paard gestaan halfjaar lang, wel heerlijk hoor.. de omgeving in het bos.. enzo. als er geen andere eigenaar all is hem gaat t' m meer om het geld, en voor zover ik weet had hij alleen pension klanten staan.. een paar huur paarden van zichzelf maar dat zijn ook niet de beste vind ik, verder ken ik het bos en alles daar all

ik ben er nu 1x geweest, en voor zover ik weet zijn het alleen manegepaarden? of miss 1 schuur met pension, ik weet niet precies. maar er was opzich wel veel keuze uit paarden. maja als je daar alles al kent, is het veel saaier natuurlijk:P

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:44

de enige manege in Heemskerk die paarden zonder begeleiding meegeeft zou ik je echt af willen raden. Die manege staat hier in de omgeving slecht bekend, dat ze zomaar aan iedereen (en dan bedoel ik echt iedereen, je weet af en toe echt niet wat je ziet rijden op hun paarden) zegt mijn inziens wel iets over de kwaliteit van de manege (niet dat ik er vanuit ga dat je niet goed kunt rijden hoor, maar meer om aan te geven dat deze manegehouder niet echt veel op heeft met veiligheid en welzijn zeg maar).

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:46

Niet in de buurt, maar als je eens over de hei wil rijden moet je bij de woelige stal in Ede wezen, of bij tinker station hof van ede

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:48

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 11:12

joozz schreef:
de enige manege in Heemskerk die paarden zonder begeleiding meegeeft zou ik je echt af willen raden. Die manege staat hier in de omgeving slecht bekend, dat ze zomaar aan iedereen (en dan bedoel ik echt iedereen, je weet af en toe echt niet wat je ziet rijden op hun paarden) zegt mijn inziens wel iets over de kwaliteit van de manege (niet dat ik er vanuit ga dat je niet goed kunt rijden hoor, maar meer om aan te geven dat deze manegehouder niet echt veel op heeft met veiligheid en welzijn zeg maar).

Hier ben ik het mee eens! Ik ben toen met begeleiding wezen rijden, begeleiding van 14/15 jr.. Niet echt professioneel dus. Ik ga in juni Poelenburgh proberen!

Feija

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 22:25

labyrinth schreef:
de naaldenhof, geven ze les, en organiseren ze buitenritten, paarden huren dat weet ik niet. ben er vorig jaar een paar keer geweest, mooie locatie gezellig sfeertje

't kan daar niet zonder begeleiding...

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:56

www.hotelmanegevanloon.nl

super manege! Helaas moet er altijd wel begeleiding bij...
maar anders zou je er ook zowat verdwalen! xD
maar is heel mooi in loon op zand over de dreunse duinen ! :D

Ubana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:15

www.stalhouderijvanbijnen.nl is wel in putten.. moet eerlijk bekennen dat ik niet weet hoe lang dat rijden is vanaf haarlem, hier kun je gewoon zonder begeleiding het bos in.. mits genoeg rijervaring uiteraard..;)