Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lijntjuhhh schreef:hier hadden we het gister over op de manege
daar zei iemand dat als je schade veroorzaakt te paard(als je bijvoorbeeld tegen een auto aan rijdt en er zit een deuk in ofzo) dat je daar tot op zekere hoogte voor verzekerd bent.
ga je over dat limiet dan boet je zelf het overige betalen..
ik weet niet of dat klopt, kan iemand mij hier antwoord op geven?
ikke schreef:lijntjuhhh schreef:hier hadden we het gister over op de manege
daar zei iemand dat als je schade veroorzaakt te paard(als je bijvoorbeeld tegen een auto aan rijdt en er zit een deuk in ofzo) dat je daar tot op zekere hoogte voor verzekerd bent.
ga je over dat limiet dan boet je zelf het overige betalen..
ik weet niet of dat klopt, kan iemand mij hier antwoord op geven?
Ja, dat klopt. Alleen is die limiet iets van 2,5 miljoen euro, dus voordat je over die limiet gaat, moet je toch behoorlijk huishouden.....
Linde29 schreef:Als je WAO verzekerd bent ( Bijna iedereen) Ben je verzekerd tijdens het paardrijden. Ook als je op buitenrit gaat, ALS je een cap op hebt. En tevens heb je ( Niet persee) geen ruiterbewijs nodig om alleen op buitenrit te gaan.
che_gizmo schreef:weet iemand toevallig, dat als je op een paard van een ander buiten rijd. Je bent 12 jaar. en er gebeurt dan wat. Ben je dan verzekerd?
bijvoorbeeld als je met het paard tegen een auto aan rijd. wordt dat vergoed?
of als je er buiten af valt, ben je dan verzekerd?
Het paard is trouwens niet verzekerd en ik heb geen ruiterbewijs..
Denise_84 schreef:Linde29 schreef:Als je WAO verzekerd bent ( Bijna iedereen) Ben je verzekerd tijdens het paardrijden. Ook als je op buitenrit gaat, ALS je een cap op hebt. En tevens heb je ( Niet persee) geen ruiterbewijs nodig om alleen op buitenrit te gaan.
Je bedoelt denk ik een WA-verzekering.
WAO is Wet op de arbeidsongeschiktheidsverzekering.

Silvaantje schreef:Nee hoor, normaal gesproken vraagt een (ziektekosten)verzekering daar zelfs niet eens naar TENZIJ het in de polis vermeld staat, dan is het een ander verhaal.Het is toch niet zo dat als je buitenrijd zonder cap dat je dan niet verzekerd bent??
Als je het zeker wilt weten, navragen bij je ziektekostenverzekering (dus niet bij de WA, die heeft niets met JOUW eventuele letsel van doen)