Rijden in de sneeuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Rijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 12:58

Zijn hier mensen die dat doen? Ik beperk mijn 'ritjes' dan tot het land hier gewoon op het erf, maar lijkt mij heerlijk ook stiekem om met een flinke sneeuwbui de polder in te trekken. Maar ja, sneeuwi s ook glad he.... (vooral op de wegen en ik moet sommige stukjes wel uit de berm de weg op helaas). Mensen die ook gewoon met sneeuw naar buiten gaan? Dan bedoel ik uiteraard wle ijzerlozen, met ijzers is het not done lijkt mij.

Antheman

Re: Rijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:06

Tancreda4 schreef:
Zijn hier mensen die dat doen? Ik beperk mijn 'ritjes' dan tot het land hier gewoon op het erf, maar lijkt mij heerlijk ook stiekem om met een flinke sneeuwbui de polder in te trekken. Maar ja, sneeuwi s ook glad he.... (vooral op de wegen en ik moet sommige stukjes wel uit de berm de weg op helaas). Mensen die ook gewoon met sneeuw naar buiten gaan? Dan bedoel ik uiteraard wle ijzerlozen, met ijzers is het not done lijkt mij.

Ja, dat is het allergaafste wat er is!!! Pling Zonder zadel, zonder cap dan Bloos en op alleen touwhalster. ZOOOOO kicken Pling Pling Pling Pling Pling Pling Pling
Reeen zijn beter zichtbaar.

Misschien nog gaver is de slee achter je pony hangen. Ben er nog niet uit. Een ding weet ik wel, I love snow Cool Wordt er compleet hyper van.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:22

Hahaha, ja, mij lijkt het ook zo onwijs gaaf!! Het is alleen zo jammer dat ik altijd een heel stuk asfalt weg op moet voor dat ik eindelijk bij een leuk stuk kom. Het liefst zou ik naar het meer hier in de buurt gaan, lijkt mij echt super gaaf, maar goed dan moet ik OF met de trailer, of ruim een half uur over de weg stappen + een asfalt weg die nogal een helling heeft.... Helaas.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:26

Rustig stappen door de sneeuw is ook gaaf!!

Besloten om te gaan sleeen zometeen.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 13:27

Als je paard ijzers onder heeft is het geen aanradar maar zonder ijzers kan het prima ! mijn weidegenootje en ik hebben vorige week ook door de sneeuw gegaloppeerd
zonder zadel,, zonder cap en op touwhalster (waar ik altijd mee rijd)

kijk maar in deze topic [ITP] Bitloos en zadel-loos in galop door de sneeuw

sneeuw is dus absoluud niet glad als je paard niet met ijzers staat !

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 13:40

Mmm, misschien dan toch straks een stapritje proberen. Al zijn we wel eens onderuit gegaan op het asfalt (was met blote voeten) dus ben wel wat huiverig. Maar anders ga ik gewoon aan de hand en spring ik er aan het einde op. Lekker zonder zadel! Heerlijk!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 15:33

Antheman schreef:
Rustig stappen door de sneeuw is ook gaaf!!

Besloten om te gaan sleeen zometeen.

Waar wil jij gaan sleeen dan? Het minimale restje sneeuw dat er nog lag is nu ook wel weggeregend..... Verdrietig
Rijden in de sneeuw is mooi, vorige week ook toch nog even snel een rondje in het besneeuwde bos gedaan, maar daar is nu dus niets meer van over.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 17:54

Hier ging het ook weer regen voor ik op stal was Verdrietig Stukje de weg op gegaan om te wandelen, maar zijn niet ver gekomen, want er waren enge vissers, en als er een auto langs kwam spatte het nogal tegen haar benen. Ze kan wel wat hebben, amar alles bij elkaar (en al paar dagen niet gereden) werd ze heet dus ben ik maar weer terug gegaan. Volgende keer beter Haha!

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:05

Tancreda4 schreef:
Ze kan wel wat hebben, amar alles bij elkaar (en al paar dagen niet gereden) werd ze heet dus ben ik maar weer terug gegaan.

Dan is het maar goed dat de strandrit niet door is gegaan. Clown

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:28

De slee lag in de auto, maar helaas, meer regen dan sneeuw.
Dat feest ging niet door. De tijd nutig gebruikt door mijn paard voor t eerst iets te laten trekken, nl de sleep.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 18:30

Haha, in gezeldschap valt het mee hoor Tong uitsteken Ik rij alleen in het weekend, en als ik dan ons buitenrij maatje ga ophalen is het stuiteren tot we bij haar zijn, en eenmaal samen is er niets aan het handje Knipoog EN geen verkeer, dat scheelt ook enorm Tong uitsteken

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:31

lijkt me zo vet!!!kga het ook eens een keer uitproberen, natuurlijk wel warm aangekleed(;))

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:32

Van de week toen de sneeuw bijna weg was, ben ik naar buiten geweest, en er zat zo'n grote ijsklomp onder zijn voeten! (staat ook op ijzers) Heb die halverwege de rit eruit moeten krabben, want op één plaatswas het een cm of 3 dik!. Oftwel: ik rijd nooit meer in de sneeuw, met mijn paard op ijzers..

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:33

Ik doe het heel vaak met mn bosmaat Huilen van het lachen
lekker stappen.. s'morgensvroeg.. als er nog niemand is geweest..lekker int bos
PRAAACHTIGG Lovers

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:21

Ik heb eens een prachtige sneeuwrit gemaakt, de ochtend nadat de sneeuw 's nachts gevallen was. Toen lag er nog een lekker dik pak, prachtig, nog niet zo'n platgestampte vieze smurrie. Dan kun je prima rijden, zonder ijzers dan. Met ijzers lijkt het me wat minder succesvol.. De dagen erna, wanneer het dooit, wordt het zo'n vieze smurrie en als dat opvriest... kun je maar beter niet gaan rijden!

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:54

ik heb laatst ook in de sneeuw buitengereden, helaas ging het best hard sneeuwen en kreeg ik het zo koud dat we maar snel naar stal zijn gegaan. maar het is zeker de moeite waard Knipoog

appellien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 20:53

ik heb wel eens gehoord dat je als je ijzers hebt en door de sneeuw wilt rijden, kun je je paard geitenwollensokken aandoen dan plakt de sneeuw niet zo aan de ijzers. Maar misschien was het ook wel een grapje, want het lijkt me een heel koddig gezicht. Haha!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:09

Doe het ook heel graag,
Pas nog schitterend in het bos gereden, heerlijk.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:43

Lijkt me ook prachtig.

Toen er twee weken terug zoveel sneeuw lag, heb ik gekeken hoe Silence daarop reageerde.
Gaf geen problemen, dus zodra er weer een mooi pak ligt, trekken wij samen de bossen in.
Lijkt me echt zo ontzettend mooi..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:49

Ik heb t een paar jaar geleden gedaan, heerlijk Ja Bij een flink pak sneeuw moet je alleen oppassen dat je op het pad blijft, want voor je het weet staat je paard tot aan z'n knieën in de sneeuw Bloos
Ik dacht, wat loopt ie toch raar Verward Bloos

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 15:36

Ik wil ook bos dichtbij huis!!! Haha!
Hier is alleen 'saaie' polder, en met een dikpak sneeuw richting bos met de trailer is ook niet echt geweldig Knipoog

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:59

Dan zul je deze kant op moeten verhuizen...... Haha!
We hebben hier best aardige huisjes te koop en pensionstallen zijn hier ook wel te vinden Duivel

Raudur__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:58

Heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me wel heel gaaf! Haha! Helaas sneeuwt het hier niet zo vaak. Clown

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:02

Ik ben [even kijken in profiel] 24 november nog naar buiten geweest in de sneeuw. Dat was echt heel erg leuk! Alles mooi wit, Okki vond het op het begin niks, kin op dr borst, maar daarna begon ze wel vrolijk rond te kijken naar alles! [foto's in profiel ervan Tong uitsteken ] Vond het erg leuk. Okki heeft geen ijzers, pony van mn vriendin wel, maar het was niet glad, had even gekeken voordat ik naar stal ging met de fiets of het glad was ja of nee.

Btw, Okki staat bij de bollenvelden, en dat was helemaal wit, en de golfvelden ook. Echt heel erg leuk om te zien.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 20:36

Ik vind het geweldig om in de sneeuw te rijden. Jammer genoeg was ik dit jaar te laat met de ijzers eraf laten halen, dus konden we niet. Maar inmiddels zijn ze eraf en mag de sneeuw van mij weer komen Haha!

Het bos ziet er zo anders uit als er sneeuw ligt en alles is zo stil, ik vind het echt prachtig.

Alleen Anouar heeft een hekel aan sneeuw.