Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 10:31

Leuk hoor Dayanara! En mooi paard heb je ook!
En welke spierpijn? Die van het paard of van jou? :P

Bah TinGu, wat stom van die mensen zeg! Dat het éénmaal gebeurd à la .. maar 2x? Wil niet weten hoe die met andere weg/bosgebruikers omgaan -O-


@ rollyjogered : spijtig van je paard hopelijk kan de fysio verlichting bieden .. Maar ach, wandelen is ook wel leuk ;)

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:21

Wow dat zijn veel kilometers zeg! Knap hoor. Mijn max is wel 40 km hihi

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:48

Gaaf die rally trouwens! Heb er al vaker over gehoord. Had alleen geen idee dat het nog zoveel km op 1 dag was.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 12:53

Ritje van gisteren. Heuvels stappen. Bliksem zijn jongere broer is in opbouw met km dus rustig aan. Lekker relaxed :)
Het sneeuwde blaadjes. Prachtig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:35

Justkid ik heb een kleine pony dus geen powerhorse :P

Djilna het is een hele leuke en gezellige rally die echt wel weer wat meer animo kan gebruiken.
Het deelnemers aantal is in de loop der jaren drastisch afgenomen dood en dood zonde.

Dayanara wat leuk jij viel wel op!
Jij of iig iemand van jullie had later een cap geleend van ons groepje.
Ik zat op die kleine pony die met 2 quarters en een andere donkerbruine pony mee reed.

Was er iemand van jullie afgevallen?

En weet jij waar nog meer fotos te vinden zijn? :D

Iedereen weer mooie ritjes zie ik :)

Dit zijn wij trouwens:

Afbeelding


Ja ik weet dat ik aan de grote kant ben, maar na 60km stapte ze nog steeds even hard door. Ik rijd haar al jaren en ze wordt jaarlijks van top tot teen gecheckt.

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:50

Saul Het ziet er erg gezellig uit zeg. Is het altijd rond deze tijd?

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 19:58

Is ook super gezellig.
Altijd de 2e zondag van oktober.

En de zondag er op de paarden zegening in de weebosch.

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:13

Dan zet ik het alvast in mijn agenda ;)

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 20:45

Saul schreef:
Justkid ik heb een kleine pony dus geen powerhorse :P

Djilna het is een hele leuke en gezellige rally die echt wel weer wat meer animo kan gebruiken.
Het deelnemers aantal is in de loop der jaren drastisch afgenomen dood en dood zonde.

Dayanara wat leuk jij viel wel op!
Jij of iig iemand van jullie had later een cap geleend van ons groepje.
Ik zat op die kleine pony die met 2 quarters en een andere donkerbruine pony mee reed.

Was er iemand van jullie afgevallen?

En weet jij waar nog meer fotos te vinden zijn? :D

Iedereen weer mooie ritjes zie ik :)

Dit zijn wij trouwens:

[ Afbeelding ]


Ja ik weet dat ik aan de grote kant ben, maar na 60km stapte ze nog steeds even hard door. Ik rijd haar al jaren en ze wordt jaarlijks van top tot teen gecheckt.


Oh supertof dat mijn bijrijdster jullie hoed en cap mocht lenen <3

Ja van ons was er ook 1 afgevallen. Wrs een scheurtje in de rib was niet duidelijk te zien op de foto

Sanne harmsen fotografie had veel foto’ s :j Heb je al op oypo gekeken?

Wij gaan iig niet meer meerijden met de rally, de sfeer was heel anders, ik weet niet. Tijd voor andere ritten :j

Vandaag even een mini staprondje gedaan zonder zadel tegen de spierpijn :j



Afbeelding

Afbeelding

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 09:59

Ziet er een hele fijne rally uit maar 60km is toch al een flink eind! Zou er toch ook een keer heel goed over moeten nadenken eer ik zo'n afstand zou meerijden.
Kan het ook niet wat liggen aan het feit dat er minder en minder ruiters zijn die bewust zulke lange ritten maken, op de enduranceruiters na dan?
Ken genoeg mensen die 25-40km wel regelmatig doen maar die zijn in de minderheid, en zelfs afstanden als 20km zie ik niet zo enorm vaak langskomen. Dan is 60km direct een aardige wandeling.

Djilna, wat een mooie foto's! Heerlijk toch zo'n nazomer!

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:30

Die Rally wil ik ook nog een keer rijden, maar hier in de omgeving haakt iedereen af in verband met de afstand. Jullie hadden wel super weer!!
Wij gaan dit weekend ook een rally rijden, maar dan hier om de hoek. Die is ook "maar" 25 km :D.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:34

50-60km op een dag doe je niet zomaar even nee. Nu zal dit ook met veel stappen en pauzes zijn denk ik? Maar het vraagt alsnog wel enige voorbereiding.
Wie weet nog eens doen!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:39

Zal daaraan liggen. De meeste "buitenrit"-ruiters en rallyrijders die ik ken zijn nogal van het idee dat elk onverhard pad vooral in (een snoeiharde) galop genomen moet worden. En als die paden te druk zijn, dan gaan ze wel galopje doen op smalle graskanten in de berm naast de straat.

De tussenstops is dan zelf paar pinten achterover kappen, paard kort zetten met halster (al dan niet zonder eten of drinken) en na een half uur er weer op en op het eerste beste veldpad weer het gas open.

Je ziet dan ook vaak best ingevallen/pezige/magere paarden, vaak lang in het winterhaar en zeiknat van het zweet. Meestal zijn dat ook de "westernruiters": er ligt een westernzadel op, er hangt een shank in, spijkerbroek aan, hoed op de kop (of petje) en "gaan met die banaan" mentaliteit.

Ik krijg dan ook vaak absurde blikken toegeworpen dat ik als wedstrijdruiter mik op 20-25km met regelmatig stapstukken, soms pauzes en dat ik mijn rittijden en gemiddelde snelheden in de gaten hou, tegelijk met de recuperatie van mijn paard tijdens en na de rit.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:42

Hm dat klinkt niet als de catagorie ruiters waartussen ik me thuis zou voelen :=

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:51

Ik ook niet. Ondanks het westernzadel, de shank en de spijkerbroek :+
Ik werd laatst van mijn sokken gereden door een dressuurruiter die haar paard niet onder controle kon krijgen in galop op het brede zandpad. En mij uitschelden omdat ik in de weg reed in stap (netjes aan de rechterkant van het pad). Omgekeerde wereld :?
Je hebt er altijd mensen bij zitten die het niet begrijpen. Wat ik wel merk is dat het vaak mensen zijn die niet uit de buurt komen, maar een daagje/weekend naar het bos gaan. Blijkbaar moet het gas dan op elk breed pad open getrokken worden.

Gaaf die rally zeg! Maar wat een km's :oo

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 10:57

Serieus Amanda? := Oh echt er rijden figuren rond! Ach, net als in het gewone leven..

Zo wilden sommige mensen ook niet met mij het bos in omdat ze blijkbaar dachten dat ik als enduranceruiter alleen maar rond deed scheuren. Bleek best mee te vallen :P
Kreeg eens van een stalgenootje terug 'Van alle mensen waarmee ik tot nu toe gereden heb ben jij de eerste die rekening houdt met het tempo van mijn paard'. Eh ja? Logisch? Maar dat was blijkbaar niet zo.

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:01

Varekaj schreef:
Zal daaraan liggen. De meeste "buitenrit"-ruiters en rallyrijders die ik ken zijn nogal van het idee dat elk onverhard pad vooral in (een snoeiharde) galop genomen moet worden. En als die paden te druk zijn, dan gaan ze wel galopje doen op smalle graskanten in de berm naast de straat.

De tussenstops is dan zelf paar pinten achterover kappen, paard kort zetten met halster (al dan niet zonder eten of drinken) en na een half uur er weer op en op het eerste beste veldpad weer het gas open.

Je ziet dan ook vaak best ingevallen/pezige/magere paarden, vaak lang in het winterhaar en zeiknat van het zweet. Meestal zijn dat ook de "westernruiters": er ligt een westernzadel op, er hangt een shank in, spijkerbroek aan, hoed op de kop (of petje) en "gaan met die banaan" mentaliteit.

Ik krijg dan ook vaak absurde blikken toegeworpen dat ik als wedstrijdruiter mik op 20-25km met regelmatig stapstukken, soms pauzes en dat ik mijn rittijden en gemiddelde snelheden in de gaten hou, tegelijk met de recuperatie van mijn paard tijdens en na de rit.


Dit herken ik niet van de rally's die ik rijd in ieder geval!
Soms wel eens een kar die wat vlotter dan wat prettig is voorbij komt, maar echt niemand heeft haast lijkt het wel.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:05

Dat klinkt beter Josien!

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:12

Het kan best vlot hoor. Ik kijk altijd naar het paard en de ruiter die ik wil passeren. Vaak geven mensen het al aan. Zelf kan de mijne er slecht tegen als er iemand voorbij draaft op galoppeert van achter (van voren geen probleem). Dus als ik merk dat er iemand langs wil ga ik aan de kant stil staan. Dan houd ik de mijne het rustigst, want hij kan het aan zien komen en iemand kan snel passeren.

En ja, ik werd echt in volle galop ingehaald. Gelukkig was paardlief niet zo heel erg over de zeik. Maar dat was echt niet fijn :n
Als je dan zo nodig wil galopperen, zorg dan over controle zodat je je paard meteen terug kunt nemen. Wij gaan ook echt wel eens hard over de paden. Graag zelfs. Maar wel als er niemand voor me rijdt en altijd met controle, zodat ik meteen terug kan naar draf/stap.

En soms stap ik het hele stuk over het brede pad. Kan ook heel lekker zijn. En vooral ook goed dat breed zandpad niet meteen gelinkt wordt aan gas geven :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:17

Ik rij rally's in België :+

Rally's zijn in Oost-Vlaanderen de laatste jaren serieus in opkomst en daarmee dus ook het aantal ruiters die eraan deelnemen. Ga je bijvoorbeeld naar de Ardennen/Wallonië/Limburg, dan zal je dat veel minder meemaken omdat daar sowieso al veel meer ruiterpaden en routes aanwezig zijn. Dat is in ons stukje van het land ook nog maar sedert een jaar of 5 in ontwikkeling.
Dit najaar alleen al zijn er bijvoorbeeld op 3 plaatsen nieuwe ruiterroutes bijgekomen.

Je hebt bij de rally's ook gerust serieuze en verantwoorde ruiters en menners gelukkig. Maar er is altijd minimaal 1 bende die eigenlijk iedereen in gevaar brengt of kan brengen en die roekeloos gedrag vertonen. Beetje het soort ruiters wat je ook wel eens aantreft bij een oefencross: het enige wat telt is vol gas over die hindernissen snoeren, zelfs al kunnen ze misschien amper in het zadel blijven zitten.

Edit: je ziet op de gezamenlijke FB-pagina voor rally's in België ook regelmatig oproepjes voorbij komen met als tekst "waar is er dit weekend een rally 20-25km, vereiste met paden om flinke stukken goede galop te kunnen doen, geen slenterroutes".
Waar ben je dan mee bezig...

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:28

Ga dan zelf een route rijden denk ik dan. Inderdaad levensgevaarlijk en totaal onnodig.
Waarom zou je dan mee willen doen aan een rally en niet gewoon voor jezelf gaan rijden?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:34

Omdat veel rally's afwijken van normale gekende ruiterroutes. Wij hebben bijvoorbeeld in de regio ook 3 ruiterroutes die je altijd kan rijden. Een stal in dezelfde buurt organiseert echter jaarlijks een rally die een deel van die routes combineert met losstaande veldpaden, wat op zich weer geheel nieuwe rondes geeft.

Niet elke officiële ruiterroute komt langs stopplaatsen. Je kan dus routes hebben van 35km zonder mogelijkheid om even uit te rusten of je paard te laten eten/drinken.

Bij een rally is er sowieso altijd een goede rustplek voorzien. Toch voor de ruiters, voor de paarden durf ik dat ook wel betwijfelen :o Je moet je vooraf inschrijven en voor een paar euro zijn er dan dus drankjes voorzien en meestal ook een snack. Wanneer je zelf gaat rijden moet je dat allemaal maar "lekker zelluf" voorzien :+

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:37

De ideale/gemiddelde snelheid voor rally's in NL is geloof ik 8km per uur. Vooral bij puzzelrally's is dat onderdeel van de punten. Bij veel zoeken, moeten je soms wel iets meer doorrijden om die snelheid te halen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:40

Oh is dat bij jullie met opdrachten dan?
Een rally is eigenlijk niet meer dan een uitgestippelde en georganiseerde buitenrit bij ons. Met dus een paar tussenstops voor een hapje/drankje.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 11:42

Aah zo. Ja, dan snap ik het wel. Maar wel vervelend dat niet iedereen zich aan de fatsoensregels houdt dan :\