Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:49

Lisette1205 schreef:
Trip schreef:
[ [url=m/7Pe2sh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/maPedS.png]Afbeelding[/url] ]
Vandaag mooie route gereden met mijn snelheids paardje.

Bij terugkomst op stal bleek dat twee manegepaarden hun ruiters verdwaalt waren en wij dus terug het bos in gingen


[ [url=m/07wRIp.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D3vP0N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uiteindeijk is iedereen weer hee huids op stal gekomen en hadden wij bijna 25 km op de teller doel was vandaag 20 km te rijden :)


Woowwww wist helemaal niet dat paarden zooooooooo snel konden, 90 km per uur :wow: snel paard! Maarja ik ga morgen weer een ritje maken, ben super benieuwd! Heb nog nooit Endomondo gebruikt tijdens een buitenrit... Ben vooral benieuwd naar de max. Snelheid! En naar de gem. Snelheid

Heb Endomondo wel een keer gebruikt tijdens een rondje lopen, hij ging alleen op eens allerlei dingen zeggen.. gebeurd dat ook als je geluid uit staat? Moet dat namelijk niet tijdens buitenrit hebben :=

Maarja in elk geval veel zin in morgen, gaan een vrij lang rondje maken als het goed is, tenminste voor mij vrij lang.. 2 uur ofz?


Ik vraag me af of dat wel klopt hoor, 90 km/uur :+

Het geluid kan uit, ik heb iig een iPhone en dan moet je gewoon handmatig je ‘gewone’ geluid uitzetten met de knopjes aan de zijkant (belvolume staat daar los van).
Kletst Endomondo niet meer door je ritje heen Haha.. fijne rit!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 23:59

Wat een prachtige plaatjes komen er voorbij <3 mooie ( en lange ) ritten maken jullie.
Ik ben ong 4 weken geleden verhuisd naar Kootwijk. Mijn paard staat er al sinds april.
Zo gaaf om na het eten gewoon nog even op je paard te stappen en dan hier rond te mogen rijden.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:16

justkid schreef:
Wat een prachtige plaatjes komen er voorbij <3 mooie ( en lange ) ritten maken jullie.
Ik ben ong 4 weken geleden verhuisd naar Kootwijk. Mijn paard staat er al sinds april.
Zo gaaf om na het eten gewoon nog even op je paard te stappen en dan hier rond te mogen rijden.
[ [url=m/EU9nJO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ZCh8E2.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/b9z3fz.png]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/NNc44l.png]Afbeelding[/url] ]


Woww zo leukk!!

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:22

In endomondo gewoon de audio coach uitzetten, dan hoef je je telefoongeluid verder niet op stil te zetten.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 06:10


xRiiannex

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-12
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 06:53

Rijd er iemand hier in Heemskerk? Zou het wel gezellig vinden om een keer samen met iemand te rijden ipv altijd alleen op pad :o

Ik ga maandag pad weer een ritje naken. Liberty heeft even rust :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 07:15

Je kunt idd via instellingen zorgen dat je geen geluid hebt door de coach uit te zetten.
De max. Snelheid van Endomondo is vaak niet correct.

Hier deze week 2 ritjes gemend van ik denk totaal 18km. Even rustig weer wennen want hij is niet gewend buiten voor de wagen te lopen. Wel in de bak en ohz buiten natuurlijk.
Afbeelding

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:04

Mijn 90 km klopt niet max wat ik met triple gereden heb is rond 65 km p/u.

Vanmorgen met dochterlief buitenrit met shettie doen <3

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 08:33

Ik vind die audio coach altijd wel grappig rij je net langs mensen heen begint die ineens te praten, zie je mensen echt zo kijken van hu...

Met wedstrijden ook handig geeft ie presies aan als je weer een kilometer verder bent

Lisette1205

Berichten: 301
Geregistreerd: 06-07-17
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:08

Is de max snelheid gewoon niet heel precies gemeten of echt totaal uit de richting? Want daar was ik nou juist zo benieuwd naar :(

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:17

Ik denk dat se max speed mss wel klopt, maar niet over een stuk. Hij meet bijv alleen de aanspringbeweging ofzo, en dat is mss maar een paar (delen van een) seconde dat het ineens een hele hoge snelheid heeft. Maar dat heeft niks te maken met de snelheid die een paard loopt. Volgens mij liopt t snelste paard ter weteld iets van 60 km/u. En dat is ook op een kort stuk op zijn top. Dus het zou wel heel toevallig zijn, dat heel veel van onze ‘huispaardjes’ die max snelheid makkelijk overschrijden.

Dus voor grotere stuken, kun je er makkelijk vanuit gaan, dat dat echt totaal uit de richting is.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 10:49

Ik hecht geen waarde aan de max snelheid. Eens 300 km/u gereden of zo iets volgens endomondo :')

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 12:38

Max snelheid kan erg onbetrouwbaar zijn omdat hij soms signaal kwijt raakt. Dat wordt door endomondo vertaalt als stilstaan, als het dan weer opgepakt wordt dan wordt het gezien als een verplaatsing binnen hele korte tijd.
Stel je bent aan het galopperen met 30 km/h voor twee minuten. Als je dan de eerste minuut signaal kwijt bent en de tweede wel signaal hebt dan denkt hij dat je de eerste minuut 0km/h bent gegaan en daarna een minuut 60 km/h. Even heel zwart wit en vergroot natuurlijk, maar dan krijg je dus een max van 60 terwijl je echte max 30 was. Vandaar dat het ontzettend af kan wijken.

Een renpaard op de baan gaat zo'n 60 km/h, dat red en gemiddeld rijpaard niet zelfs met training. Mijn Arabier ging op topsnelheid zo rond de 45-50 km/h, mijn snelle welsh kan dat niet bijbenen.

Mocht je echt een keer snelheid willen meten, zet hem dan alleen voor dat stuk aan en ga minimaal een minuut voluit. Zet hem dan zo snel mogelijk uit. Dan kan je naar de gemiddelde snelheid over dat stukje kijken.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 15:36

Max snelheid van endomondo klopt nooit echt iets van.
Heb wel eens 35 km/u als max gehad tijdens een staprondje waarbij ponylief uitsluitend heeft lopen slenteren en geen drafpas gedaan heeft, laat staan meer dan dat...
Ik track nu met m'n GPS horloge en die snelheden zijn stukken realistischer.


Vandaag ook een lekkere training gereden, met een stalgenootje en een ex-stalgenootje die een paar dagen in de buurt was met haar pony.

Met dit rondje erbij heeft Elmo sinds dinsdag 62 trainingskilometers in de benen + nog een dressuurles die ook nog 6 km was (maar onder "andere sporten" is opgeslagen ipv "paardrijden").

Nu een paar dagen vrij en dan donderdag weer dressuurles en vanaf zaterdag nog een trainingsblok van een aantal dagen en dan onderhouden tot 15 september onze eerste klasse 2 endurance-wedstrijd.

Afbeelding
Afbeelding

Ook wij hadden te maken met een road block :')
Afbeelding

Maar eenmaal in de buurt gingen de kalveren wel opstaan, die vonden 3 van die grote paarden boven hun uit toch echt te spannend.
Afbeelding

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 16:58

Als je goede gps hebt dan klopt hij wel aardig hoor :-) zit meestal 1-4 km/u verschil in tov mijn polar snelheidsmeter. Maar inderdaad, als je gps slecht is kunnen er gekke waardes te zien zijn :D

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 17:27

Ook ik heb vandaag nog een rondje gemaakt! Was niet te vroeg vertrokken en heb eerst een stuk duin gereden ivm het getij.
Eenmaal op het strand was het niet breed, maar goed genoeg om ook lekker en drafje een galopje te kunnen doen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kcinarual
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-07-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 19:41

Afbeelding
Afbeelding
Hier ook weer een leuk rondje gedaan :D

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 12:11

Wat een heerlijke ritjes zie ik hier weer voorbij komen. En wil ook wel verhuizen naar Kootwijk. Dat uitzicht blijft toch heerlijk :D.

Vandaag was ik toevallig samen met stalgenootje op stal die ook naar strand ging dus we zijn gezellig samen gegaan. Uiteindelijk 3 uur gereden over rondje wat we normaal in 2 uur doen :'). Iets met teveel stappen en praten O:).

Strand was helaas niet best maar wel klein drafje en galopje kunnen doen.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heerlijk rondje gelopen naast de pony met me dochtertje en shetlander storm van de manege. Dochter helemaal trots vertrouwen terug na de vele bokritjes op diverse pony/paarden. Nu weer helemaal terug in vertrouwen op een onbekende pony. Mooi stukje sahara gedaan foto’s zeggen genoeg <3

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:12

Wat een schattige pony ook! Fijn dat het zo goed gegaan is!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:15

evdpanne schreef:
Wat een heerlijke ritjes zie ik hier weer voorbij komen. En wil ook wel verhuizen naar Kootwijk. Dat uitzicht blijft toch heerlijk :D. ...


Nee! Niet verhuizen hoor!!!!!!!! |( |( |( Dat kan ik niet aan :')

(bovendien ga je dan het strand te hard missen :j !!!)

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 21:42

Ik ben heel blij dat ik zo'n mooi uitrijgebied heb hier, maar het strand lijkt me minstens zo gaaf om te kunnen rijden.

evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:27

Strand is leuk met laag water en weinig mensen (en honden) erop :'). En het is gewoon jammer dat onze paden door bos/duin zo beperkt en slecht onderhouden zijn. Je zou nog heel stuk eraan kunnen leggen + aansluiting op het Amsterdamse waterleidingduin maar dat gaat helaas waarschijnlijk nooit gebeuren :\.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:52

Het slecht onderhouden is zeker een dingetje. Nu is het vooral Aad geloof ik die eens in de zoveel tijd de paden vlakt.... Maar ja, blijft hij dat doen, neemt een ander dat over???

Trip

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-04-11
Woonplaats: Jubbega

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 10:38

Afbeelding
Afbeelding

Gister nog even een route begeleid. Vandaag echt naar huis toe. Thuis is het ook wel weer mooi in vertrouwde omgeving. De eerste begeleidingsrit van de week alweer gepland staan <3.