Bokkers die met hun pony fietsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5751
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:16

Ik nam er wel eens 4 mee aan de fiets. 2 Friezen en 2 Nrps D maatjes. Geloof me, het kan. Alleen ken je paard in de situaties die je tegen gaat komen.

IDCnutellaa

Berichten: 27
Geregistreerd: 14-03-16

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:28

Hier wordt ook lekker voor de afwisseling wel eens gefietst met het paardje! :)
Alleen stapt die van mij het allerliefst in plaats van keihard galloperen, onder het zadel is het juist andersom _O-

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:08

Tijdje geleden alweer dat ik t gedaan heb. Inmiddels verhuisd van stal en kan hier heerlijk de polder in. Binnenkort maar eens de fiets weer op stal neerzetten en dan eens kijken hoe het hier gaat

5animals

Berichten: 25
Geregistreerd: 18-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:13

heb het al 2x geprobeerd, ging echt supergoed! makkelijker dan we dachten ;) ik denk dat de andere verzorger het ook wel eens gedaan heeft, het leek namelijk of mn verzorgshet het de normaalste zaak van de wereld vond...? maar mmijn doel voor 2018 is om in de zomer naar het bos te fietsen en dan in het meer gaan zwemmen met haar :D is wel 10 min ofzo fietsen, en het gaat wel wat langzamer met een pony er naast maar ja gewoon vaak doen en dan lukt het vast ;)

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 13:41

Ik ben benieuwd, of je ook mag fietsen over het fietspad in de duinen met je pony. Kan dat gewoon? En in een bos?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 14:03

In een bos / natuurgebied hoort je pony op een ruiterpad en een fiets op een fietspad. Soms heb je mazzel en liggen ze naast elkaar.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:27

Ik dacht zoiets al.. maar dat is dan wel erg jammer :')

Eefje_Sammy

Berichten: 78
Geregistreerd: 12-02-17

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:07

Ik ben gisteren voor het eerst gaan fietsen met mijn verzorgpony en twee anderen. Het ging erg goed alleen was het tempo van de anderen wat lager waardoor ik mijn verzorgpony veel moest inhouden maar ze vond het wel erg leuk dus we gaan het zeker meer doen.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:30

Ik schop hem even omhoog hoor, ik fiets vrij regelmatig. Gaat erg goed en is erg leuk, zelfs in de drukke stad gaat het prima. Maaar wat ik me nu afvraag....wanneer is het echt te warm om te gaan fietsen met n shet?

T is een zwarte shet, zelf vind ik t nu bijvoorbeeld best warm. Maar met t windje is het lekker en op de fiets op mn gemakje is t ook best lekker. Maar vind t best lastig in te schatten wanneer het echt te warm is voor een shetlander....

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 15:25

Ik ben nu eindelijk ook begonnen met fietsen, echt heel leuk! Hij doet ook heel braaf mee. Gisteren kwam hij ineens naar mij toe (kabouters!) en haakte het touw achter mijn stuur. Het ging gelukkig goed, maar liever niet nog een keer. Ik fiets nu met 4 meter halstertouw, hoe doen jullie dat?

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:06

Ik hou het touw in één hand en dan bij voorkeur gewoon enkel vast (dus geen lus oid). Aan het einde van het touw zit een knoop, dan kan ik het touw door mijn hand laten glijden zonder dat ie ineens op is :P

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:12

Hand niet aan het stuur (daarom vind ik dus ook dat je een terugtrap rem nodig hebt) en dus touw alleen in die hand. Verder heb ik dan juist wel 2 a 3 lussen (korte leadrope) waarvan ik de eerste met twee vingers vast heb zodat ik die kan laten 'vallen' mocht ik opeens meer ruimte moeten geven. Touw door de hand laten glijden doe ik liever niet ivm brandwonden/blaren (heb geen handschoenen aan).

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 17:16

Dat ook, ja, hand met touw niet aan het stuur houden. Zo'n lusje heb ik ook wel trouwens, idd losjes in twee vingers.

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:28

Ik heb inderdaad ook 1 hand aan het stuur. In de andere de leadrope met een paar lussen, zodat ik wat speling heb qua onderlinge afstand. Het fietsen is wel echt superleuk!

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:53

Ik fiets ook altijd met mijn shet laatst !!10! Km gefietst. wil immers ook graag een karretje en dan mendurence doen dus ik ben alvast wat aan het trainen :o we stappen dan alleen even als hij echt moe is voor de rest draven we en in het bos een lekker rengalopje hij vind het geweldig!! Vind het altijd zo leuk hoe die mensen in de auto kijken :Y) heb het geleerd door eerst kleine stukjes voor het huis met de step te lopen ging top. We fietsen nu ongv een jaar rond de 2/3 x per week en we komen nu al tot de 10 km. Hij is 100 procent verkeersmak en kijkt nergens van op super leuk

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: Bokkers die met hun pony fietsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:59

Ik heb inderdaad ook een hand aan het stuur aangezien hij soms wat fanatiek word vind ik dat fijner. Nu met dat warme weer fiets ik s’avonds, overdag vind ik 25 echt de max. Mijn shet word met warm ook echt wel wat slomer dus dan doe ik rustiger aan en stap ik wat vaker lange stukken. Met koel weer hoef ik niet/ nauwlijks te stappen. Hoor hier mensen waarmee het langzamer gaat met de fiets nou hier niet :Y) heb een tuigje voor mijn pony gemaakt waar ik hem dan aan vast pak en dan trekt hij mij mee dan gaan we echt flink hard! Heb hem ho en al die dingen geleerd dus zodra ik ho zeg gaat hij meteen zachter ideaal!!

Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:54

mijn pony loopt aan een touwhalster, werkt beter in dan een stalhalster en ik kan hem nooit het bit door de mond trekken. verder gebruik ik een lang soepel halstertouw, geen leadrope want dat vind ik niet prettig met fietsen en een dressuurzweepje. mijn fiets heeft een terug trap rem dus maar 1 hand aan het stuur.

als ik het touw tegen zijn hals leg gaat hij altijd de berm in, verder men ik met hem dus kent hij alle basis commando's + LET OP! hij vind het erg leuk, doe het nog niet heel vaak, maar van de winter als het mij te koud is om op de sulky te zitten zal ik vast wel wat meer gaan fietsen.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:11

Ik fiets met touwhalster en bij Alex een dressuurzweep (anders heeft ie soms stront in de oren) in mijn hand die ook aan het stuur zit. Ik moet zo af en toe ook met de hand die de pony beet heeft aan het stuur omdat ik moet schakelen. Verder rem ik dus met links, wat betekent dat ik heel voorzichtig ben met remmen. Ik lag namelijk al een keer bijna naast de fiets omdat ik teveel remde met links dus fiets klapte voorover. Alex ging gewoon stilstaan. Dat doet ie ook bij een klapband, dat hebben we ook al eens meegemaakt. Mijn pony's zijn ook menpony's en daarvan gaat Alex op commando naar rechts. Verder lopen ze allebei het liefst recht achter mijn fiets ipv naast mijn fiets. Alex omdat ik hem dan niet kan bijtikken met het uiteinde van mijn zweep, Jorie vanuit onderdanigheid. Ik ben de leider en die moet hij volgen, alleen hij wisselt momenteel en begint dan te bijten in mijn achterlicht of in mijn fietsen rekje voor tassen. Dus ik probeer hem te leren netjes naast de fiets te lopen in de berm.

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 16:27

Hier word ook gefietst met m'n 3 jarige, ze is nog niet onder het zadel maar ze wil graag wat doen en ik vind het gewoon goed voor een jong paard onbelast mooie rechte stukken te doen.
inmiddels zitten we op 8,5 kilometer per rondje.
wij hebben zo'n oude mensen fiets met lage instap dus mocht er wat gebeuren dan sta je gelijk aan de grond ;)