Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
evdpanne

Berichten: 3256
Geregistreerd: 27-10-07
Woonplaats: Voorhout

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 21:39

De rit naar de cantharel was goed te doen (als je de route volgt ipv per ongeluk via voetpaden en fietspad te rijden :o). Op de heenweg wat bordjes gemist, de route terug ging beter. Daar ook alles super geregeld. Kregen een weide aangewezen en paarden afgezadeld en lekker gaan lunchen :D. Ze staan daar echt ideaal! Het was echt voor herhaling vatbaar!

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 23:08

marit2403 schreef:
Zijn er hier nog mensen die mee doen aan de eper paarden vierdaagse komende week? :)


Ik ook voor het eerst, samen met vriendin die ‘m voor de 2e keer rijdt! Gister de eerste 8km een nogal gestresst paard, kon niet normaal stappen,draven, alleen maar huppen. Vandaag weer haar brave chille zelfje en heerlijk met teugels in 1 hand gewoon kunnen relaxen :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 12:11

Afbeelding
Éíndelijk, na 4-5 maanden blessure er weer eens op. Kort rondje van 3 km langs de weg in stap. Stelt natuurlijk nog geen ruk voor, maar het begin is er. Nu eens kijken hoe haar poot t houdt. Als het goed gaat, kunnen we van de zomer uitbreiden naar 7-10 km. Kunnen we na de zomer tenminste weer aan de slag.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 16:18

Ik schiet omhoog in de ranking door de Eperpaarden4daagse

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 17:45

Dat zijn er meer die mee doen de rank schiet ineens omhoog van sommige mensen whahahaha. Grappig!

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 18:26

Wat leuk zeg de Eper paarden4daagse!
Allemaal lekker gereden en goed weer gehad?

Ik heb vanmorgen samen met iemand gereden, ze heeft me een rondje Kraaijenbergse plassen laten zien, wat is het daar mooi!! Altijd leuk als iemand je nieuwe plekken laat zien.


Afbeelding


Nog 32 km en ik heb er al 2000 km opzitten sinds augustus. Wow.... :o

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 19:30

Wow, dat zijn echt teveel kilometers, haha.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:17

Wowie. Wat veel :D

MaritB

Berichten: 8627
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 20:20

Zo lekker bezig marjolein!

Ik heb daar 1/10e van haha. Maar pas recent begonnen met Gwen.

Sinds 2 maanden rijden we hier vanaf stal buiten en we gaan wel regelmatig met de trailer maar dan gaan we maar Max 20 km haha.

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 21:08

Ik schiet niet meer zo snel omhoog, moet zo'n 300 km inhalen daarvoor. Heb wel weer een knappe kont voor jullie <3
Zonder deken:
Afbeelding

Met deken, te schattig is ie dan gewoon. Mensen stoppen zeg maar hun auto aan de kant van de weg om hun kindjes met hem te laten aaien. Zaterdag wordt hij als rijponie'tje gebruikt tijdens ons langste dag feest, gaat ie leuk vinden. Andere pony is dan knuffelpony/borstelen/vlechten.
Afbeelding

Ja, ik sta derde met alleen shetlanders, mijn ene zit nu boven de 30 km per rit. En dat drie keer per week. Gisteren 1.2 km met mijn jonkie van 3 jaar, ach t zijn km's. :')
t Jonkie, durf hem nog geen kontfoto's van te nemen. Hij is af en toe nog wat springerig namelijk, letterlijk als het asfalt van kleur verandert, heeft ie springveren onder zijn hoeven. Verder doet ie het al heel braaf, dus bouw hem langzaam op nu.
Afbeelding

Mooie foto's iedereen trouwens, ik lees met plezier mee! Echt prachtige omgevingen.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:33

Wat een leukerd <3

Hier nog wat ritten vergeten en toegevoegd. Doel was de 500 te halen, maar ik hoop voor het einde zelfs de 1000 aan te tikken. Het zal er om spannen :D
We rijden zo'n 40km per week gemiddeld en ik moet er nog 150.
En zo niet ook prima overigens.
Hij heeft nu een paar dagen vrij. Hij werd toch wat te slank. Mooi gespierd van de lange ritten, dat wel. Maar eerst even kijken hoe het zit met de voedselopname voor we weer verder gaan. Het is ook wel een heel verschil 20km in de week platte polder of 40 km per week heuvel op en heuvel af (wel opgebouwd uiteraard).

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:53

Je bent lekker bezig amanda.

Hier gaat het wat langzamer. Opeens moet ik rekening houden met een vent die ook aandacht wilt.... lastig

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 07:55

Hier alles in deblessure gehad. Dis schiet niet echt op. Maar goed, ik doe weer wat korte stapritjes, dus volgend seizoen maar weer echt aan de slag.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 08:02

Hier is het doel ook 1000km te halen.
Minder dan vorige challenge maar dat is logisch te verklaren met de omstandigheden.
Al vind ik 1000km per jaar prima. Het is een hobby en gezien we vooral in het weekend eens buitenritje doen. Komende weken zal er ook wat minder van komen.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 09:44

Mijn doel was dit jaar 500km. (van januari t/m december)
Vanaf januari zit ik nu op 594, dus dat is gelukt :+
vanaf augustus 792 :)

Hier is het ook puur hobbymatig, vorige maand had ik bijna 200km gereden, dat red ik deze maand lang niet.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:01

Zo Marjolein wat een km's! alleen met Pelgrim of ook met andere paarden?
Ik sta even stil, vertrouwde Belle niet. Kon niets zien, niets horen, niets voelen maar toch. Zo'n onderbuikgevoel waar je niet meer vanaf komt.
Dus toch DA's er bij gehad, op locomotie gewoon goed, tot op mijn verzoek dan toch maar de buigproef... Tja... Kan van alles zijn, ook een banketstaaf verstapping en met de idiote uitspattingen die de 16e jarige dame in elk geval elke dag één keer heeft zeker een optie.
Advies was gewoon twee weken vrij en dan verder kijken, het hoeft niets spannends te zijn. Dus met pijn en moeite dat gedaan. Want ik ben nogal een doomdenker en wil eigenlijk direct weten wat het is. Maar ja als twee DA's zeggen wacht nou even ben je natuurlijk ook erg eigenwijs als je wel direct het hele circus van een kliniek opentrekt.
Van de week kijken.

Wel vorige week met een IJslander de korte kl I in LS gereden ipv de kl IV. Zo kon ik Tonkie mooi bijstaan in haar eerste kl I met een nieuwe pony die alles nog erg spannend vond.
In de ranking doet het niets want ik houd alleen de km's van Belle bij.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:05

Hopelijk valt het mee met Belle.

Ik heb nu ongeveer 950 km op de teller staan. Wat meer bakwerk voor de merrie en een volle agenda van mijn kant zorgen er ook wel voor dat het minder kilometers zijn dan gepland, maar we vermaken ons nog steeds prima. Ik hoop dat we over de bokaal 2018-2019 ook weer rond de 1000 km uitkomen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:08

Ganna schreef:
Zo Marjolein wat een km's! alleen met Pelgrim of ook met andere paarden?
Ik sta even stil, vertrouwde Belle niet. Kon niets zien, niets horen, niets voelen maar toch. Zo'n onderbuikgevoel waar je niet meer vanaf komt.
Dus toch DA's er bij gehad, op locomotie gewoon goed, tot op mijn verzoek dan toch maar de buigproef... Tja... Kan van alles zijn, ook een banketstaaf verstapping en met de idiote uitspattingen die de 16e jarige dame in elk geval elke dag één keer heeft zeker een optie.
Advies was gewoon twee weken vrij en dan verder kijken, het hoeft niets spannends te zijn. Dus met pijn en moeite dat gedaan. Want ik ben nogal een doomdenker en wil eigenlijk direct weten wat het is. Maar ja als twee DA's zeggen wacht nou even ben je natuurlijk ook erg eigenwijs als je wel direct het hele circus van een kliniek opentrekt.
Van de week kijken.

Wel vorige week met een IJslander de korte kl I in LS gereden ipv de kl IV. Zo kon ik Tonkie mooi bijstaan in haar eerste kl I met een nieuwe pony die alles nog erg spannend vond.
In de ranking doet het niets want ik houd alleen de km's van Belle bij.

D. Kon dat zo mooi verwoorden. Maar beter even aankijken inderdaad. Ik hoop voor je dat het meevalt.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:21

He Elaine! Dat ik je zo hier zie. Was leuk om samen te groomen in LS! (Dat had ik ook maar een dagje gedaan.)

Hilli de merrie zag er super uit!

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 10:47

Ik ben ook weer van de partij! Ben een paar weken op vakantie geweest dus Bente had 4 weken vrij. Eerste keer erop was dressuurles, mn juf riep al 'dat wordt niets' maar aan t einde van de les was ze van mening dat ik haar vaker 4 weken vrij kan geven _O- .
Zaterdag naar de Ginkel, mevrouw deed het super braaf, lekker weer aan de slag. Endurance Etten-Leur staat in de planning.

Fabster: blij dat je weer rustige stapritjes kan maken, hopelijk blijft de blessure bij Caj weg.
Ganna: Beterschap gewenst voor Belle, hopelijk heeft ze zich gewoon verrekt/verstapt.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:30

Ik zal even iedereen die korte ritjes maakt gerust stellen. Ik ook :Y) Afbeelding

Normaal een rondje van 6-8km, maar zaterdag zijn we omgedraaid. Zo veel vliegen!! Arme paard is al bejaard maar hij wilde alleen maar draven en galopperen vanwege te vliegen. Dus wij gingen met een rotgang weer naar stal.
Korte, intensieve training dus.


Ik vind het echt prachtig om te zien, die ritten van 30, 40, 50km. Maar ik zou zelf niet eens weten waar ik de tijd vandaag zou moeten halen :+

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 11:41

Haha ik behoor ook redelijk tot de korte ritjes club. Laatst super trots dat we de 10 km aan hadden getikt :')

Zal komende tijd ook de nieuwe challenge weer klaar gaan zetten, want het schiet alweer op.

Leuk al die doelstellingen, ik had niet echt een strak doel voor dit jaar. Beetje middenmoot staan, liefst 500 km aantikken. Die 500 km gaat hem net niet worden. Maar de middenmoot gaat goed :) Vond het ook wel grappig om het verloop in challenges te bekijken.

Bokkers Bokaal 1: 5e met 1315 km
Bokkers Bokaal 2014 - 2015: 22e met 946 km
Bokkers Bokaal 2015 - 2016: 19e met 973 km
Bokkers Bokaal 2016 - 2017: 93e met 277 km :+
Plek huidige challenge: 71e met 416 km

Ik zit weer in de opwaartse lijn zullen we maar zeggen :D Eerste 3 jaar reed ik met 2 pony's en had ik werk als buitenritten begeleider, dus dat aantal km's gaan we nooit meer halen. Maar nu oudersschapsverlof van mijn werkende pony en mijn herstel van operatie voorbij zijn zou 500 km zeker wel haalbaar moeten zijn voor de volgende challenge.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:42

Ik lees nu vooral mee maar ik zou ook graag meedoen aan de nieuwe challenge :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:01

Ik zit nu op de 44ste plek met 734 km. Laagste tot nu toe. Meestal wel boven de 1000 km en rond de 20ste plek. Maar goed, volgend jaar maar weer. Nu maar rustig aan weer wat oefenen. Omdat er zoveel ongedierte is, rij ik langs de straten. Meteen goede schriktraining voor Caj :D . Die houdt niet van huizen met fleurige beplanting, brievenbussen en de klapper: robotgrasmaaiers := . Dus het kleine rondje is niet alleen suf rond stappen, maar meteen wat mentale uitdaging. Kunnen we mooi de hele zomer doen. Dan komen na de zomer de kms wel weer. Normaal heeft ze in de zomer altijd 6 weken vrij. Maar ze heeft net 5 maanden stil gestaan, dus dat hoeft nu niet.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:28

Corrie: alles wat je dit jaar met Endomondo hebt gereden telt ook gewoon mee voor de challenge dit jaar. Dus je zou ook nu al mee kunnen doen :D

Zaterdag nog een rustig ritje gemaakt. Helemaal vergeten de foto's te posten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is zijn atletische lijntje nu. Ik moet echt gaan uitkijken dat het niet té wordt. Dat voer en beweging nog wel in verhouding staan. Zaterdag stond hij na het rijden ook met wat opgetrokken flanken. Bleek dat hij die ochtend maar weinig gegeten had. Lang leve de chip en de computergestuurde voersystemen. Na een paar dagen rust en grasbrok bijvoeren (Fetura) trekt hij redelijk snel weer mooi bij.
Afbeelding