Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 08:49

Tyrcanol schreef:
Nee hoor. Jij gaat gewoon mee naar het bos =:)


:') het wordt een rondje bos.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 19:53

Vandaag had ik grote plannen, maar het is minder geworden dan gepland; 13,5 km. Maar wat was t vreselijk nat. Niet normaal. Heb bijna allesin stap moeten doen :( . Dan duurt t allemaal veel te lang, dus de extra lus er maar af gehaald. Kwam nu al in de dikke schemer thuis. Had wel lichtjes enzo, maarin het pikkedonker hoef ik ook niet. Dus nou, ander keertje maar weer wat verder....

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 21:56

Ik heb vandaag 15 minuten gestapt. Ik had Endemondo wel aan kunnen zetten. Wandelen telt ook toch?

Afbeelding

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:14

* De challenge is bedoeld voor activiteiten met je paard buiten de bak/het weiland. Dit bestaat uit: buitenrijden, ritten voor de wagen of wandelen/fietsen met je pony. De challenge telt alleen km's mee die zijn getrackt onder 'paardrijden/riding'.

Dus ja wandelen telt ook ;)

Vandaag weer 10 km erbij. Morgen heerlijke rit maken naar de Maashorst.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:21

Oh mooi! Dan doe ik het dan ook aan :D

Maashorst, nooit geweest! Is dat een aanrader?

Black_Moon
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: Waar het goed is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:40

No_No schreef:
Oh mooi! Dan doe ik het dan ook aan :D

Maashorst, nooit geweest! Is dat een aanrader?


Dat is zeker een aanrader! De stal waar ik sta ligt erg centraal. Nog geen kilometer van stal ligt de Trense bossen. Dat is leuk als je weinig tijd hebt voor een flinke buitenrit i.v.m. eerder donker. Kilometer of 5 à 6 verder zit je al op de Maashorst. De andere kant op ligt de lange boomsche bossen. En daar langs de millsche bossen. En bij haps (enkele reis 15 kilometer) moet ook een er mooi bos zitten, maar ik heb helaas nog geen trailer tot mijn beschikking.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:00

Leuk!
Ik heb hier ook geen klagen hoor :o
1,5 km schipbeek, 2 km beuzeberg, 5 km de borkeld (of 6 km via een veiligere route), 6 km holterberg.
De borkeld heb ik nog niet rijdend gedaan omdat ik bij die rit langs uitdagende obstakels moet :D

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:24

Mijn dichtstbijzijnde bos zit op 9-10 km afstand. Gelukkig rijden we over de 20 km, maar die bossen zijn nu echt te nat. Dus daarom heb ik zondagochtend maar even dwars door het centrum van Drachten gereden, dat vond ik ook het veiligst ivm mogelijke gladheid op de buitenwegen.
Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 10:59

ik woon pal aan de Veluwezoom....dus geen klagen over uitrij mogelijkheden hier.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:02

Wij binnenkort ook :):)
Tot nu toe heb ik het gehouden bij korte rondjes asfalt in de polder. Maar straks lekker in het bos!

Wat een natte boel hè :\
Ligt er nog zoveel sneeuw op de Veluwe :oo

Ongeveer dezelfde plek, verschillende dagen :))

Afbeelding

Afbeelding

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:25

bovenin ligt inderdaad nog best wel wat sneeuw... en paardlief wilde precies daar natuurlijk erg graag crossen.

afgelopen zaterdag nog een wild zwijn gezien. paard moest plassen en opeens ging zijn kop erop... lag er een zwijn op 20 meter te slapen en werd wakker van ons.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:28

Oh die heb ik tijdens onze vakantie eens gezien. Moeder met 4 biggen. Ik dacht dat zijn ogen eruit vielen _O-

Jorex

Berichten: 9946
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:29

Zondag had Alex ook ogen op steeltjes, hij had ineens een putdeksel gezien. Daar kun je echt niet overheen lopen hoor :')
Hij heeft echt schrik van de meest vage dingen, putdeksels waren al jaren geen probleem meer.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:52

Ik ga nu ook niet naar t bos. Veel te nat. Maar ze zijn hier ook overal mijn rindjes langs de weg aan het verpesten door allemaal wegwerkzaamheden. Na de kerstdagen gelukkig weer open. Werd wel
een beetje moe van steeds hetzelfde rondje. En veel meer dan een km of 13 wordt het dan niet. Andes moet ik echt langs plekken die ik niet wil met een nieuwe hond en een dwarse Caj. Dus nog even behelpen. Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Froemel

Berichten: 2784
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: Remunj, binnekort Zjwame!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:52

Ik ga zo ook lekker naar mijn pony om te rijden. Dik een week niet geweest, dus lekker rustig ritje door het bos. Heb zoveel moeten werken de afgelopen week!

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:00

Hier in de bossen ook nat, maar voor een keertje geeft dat wel leuke ritten. Lekker door de plassen galloperen :D . Al mag het nu wel gewoon weer opdrogen haha.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:05

Josien_ schreef:
Hier in de bossen ook nat, maar voor een keertje geeft dat wel leuke ritten. Lekker door de plassen galloperen :D . Al mag het nu wel gewoon weer opdrogen haha.

moet je er wel 1 hebben die zonder problemen door de plassen gaat. die van mij ontwijkt de plassen door de berm in te duiken....

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:05

Het is aan de Veluwezoom bij vlagen ook goed modderig, maar er is ook wel goed te rijden nog.
De mulle paden die in de zomer heel zwaar zijn, zijn dat nu eigenlijk niet.
En zwijnen en herten behoren zo ongeveer tot de standaard ontmoetingen net zoals de hooglanders en de IJslanders.

Morgen hoop ik weer een rondje te maken.

Josien_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:07

EmptyWords schreef:
Josien_ schreef:
Hier in de bossen ook nat, maar voor een keertje geeft dat wel leuke ritten. Lekker door de plassen galloperen :D . Al mag het nu wel gewoon weer opdrogen haha.

moet je er wel 1 hebben die zonder problemen door de plassen gaat. die van mij ontwijkt de plassen door de berm in te duiken....

Ja dat is wel waar :Y) .

Ik vind het altijd wel grappig dat degene die hier rijden in de omgeving van de Veluwe het super normaal vinden om zwijnen tegen te komen. Hier in de omgeving komen er de laatste jaren ook steeds meer en de meeste mensen reageren er enorm panisch op. Zelf nog niet tegen gekomen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:15

zwijnen zijn geen enkele reden om paniek te maken. zelfs met baby's zullen ze gewoon wegrennen als ze de mogelijkheid hebben

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:26

Precies :j

Hier gelukkig geen bang paard. Wel op zijn hoede. En vooral alles willen zien.
Wij hebben ook wel eens dwars door de hooglanders gereden. Ik vond het enger dan hij :')

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:51

Caj vindt herten al niks. Due ritselen in de bosjes en je ziet ze niet, maar komen ineens tevoorschijn. Denk niet dat ze een zwijn kan waarderen :D

Door de plassen galopperen is hier vragen om ongelukken. Het is spekglad. Ik moet echt stappen.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:55

zwijnen werden hier in het bgin ook niet gewaardeerd, dan draaide hij op zn achterbenen om. Maar mijn moeder is een zwijnentoerist. nu gaat ie stilstaan en naar de zwijnen kijken, helemaal gehersenspoeld door mn moeder :P

Afbeelding

heb je wel tijd voor dit soort plaatjes

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 12:56

Geweldig :D

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:02

Dat is wel tof! Kwam vandaag wel weer 3 herten tegen. Ook leuk.

Vandaag voor t eerst met mijn smurf écht gemend. Stukje van 6,5 km én niemand meer die naast de kar mee loopt. Hij moest dus op eigen benen. Dat ging best goed! Af en toe moest mijn helpster nig even afstappen om hem te begeleiden, maar verder ging hij toch leuk! Ben best wel trots. Ik kon niet mennen en Barney had ook nog nooit voor de kar gestaan. We zijn maar gewoon begonnen en met een beetje hulp van een vriendin (die wel kon mennen) hebben we dat toch maar voor elkaar gekregen.

Alleen deed mijn endomondo het niet -O- . Ik kreeg alleen maar reclame voor vuurwerk :o? . Kon dat ook niet weg klikken. Heb het achteraf wel ingevoerd op de pc, maar volgens mij heeft hij het niet bij de challenge opgeteld. Dat is dan weer jammer.

Maar wat is t koud op de kar! :brr: . Het duurde echt lang voorbik weer ontdooit was!Afbeelding