[HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:29

Wat foto's van een rit over de Brunssummerheide woensdag jl. (samen met mijn vriend)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:52


Met Famke lekker door het natuurgebied! :D

Jet

Berichten: 12000
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:12

Imala, wat is alles al groen bij jullie!

CF, is dat bij Geestmerambacht?

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:26

Jet schreef:
Imala, wat is alles al groen bij jullie!
na wat regen was het binnen een paar dagen allemaal groen.

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 08:54

Zijn er mensen die in de buurt van de Veluwe/Arnhem rijden?
Als jullie filmpjes maken doen jullie dat gewoon met je telefoon?

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:26

Afbeelding
Het Schwartzenbergerbos in Noardburgum

Afbeelding
Een fijn zandpad langs datzelfde bos


Afbeelding
Sprookjesachtig in het Schwartzenbergerbos, het bos is eigenlijk bijna altijd te drassig maar was nu goed te doen

Afbeelding
Het poeltje bij het bos van Nieuw Toutenburg


Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:59

Pien1989 schreef:
Zijn er mensen die in de buurt van de Veluwe/Arnhem rijden?
Als jullie filmpjes maken doen jullie dat gewoon met je telefoon?

Ik film met een GoPro camera op mijn cap. De foto's zijn stills van de filmpjes.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:14

Foto's gemaakt met de GoPro zijn prachtig!
Ik moet ook hoognodig een plakker op mijn cap bevestigen.

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:34

Vorige week vrijdag met een stalgenoot naar het strand geweest. Door koningsdag waren ook straaljagers laagvliegend aan het oefenen en er kwam later ook nog een reddingshelikopter langs. Geen krimp gaf Moor :+ Paardje van stalgenoot was wel heel druk en vond de zee best spannend, maar uiteindelijk toch rust kunnen houden dankzij Moor, die heel relaxed is op het strand en in het water! (Beetje trots hier haha :D)

Op de terug weg het 'Robin Hood pad' (zoals ik het zelf noem) ingegaan. Mag niet, maar er was toch geen mens te bekennen, dus waarom niet!

Afbeelding

Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:42

Amalarab schreef:
Foto's gemaakt met de GoPro zijn prachtig!
Ik moet ook hoognodig een plakker op mijn cap bevestigen.

Dank je :D
Ik heb hem met een strap van GoPro vast op mijn cap. Zou met plakker te bang zijn hem te verliezen, zeker omdat we soms tijdens ritten nogal eens onder lage takken door moeten.

Mooi gebied waar je rijdt , vooral met dat water erbij !

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:32

Jet schreef:
Imala, wat is alles al groen bij jullie!

CF, is dat bij Geestmerambacht?



Klopt ja, dat is het Geestmerambacht!

En ik film/ maak foto´s met mijn mobiel ja :j Heb helaas (nog) geen gopro.

Marcella

Berichten: 36734
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:55

Zou ook graag een gopro camera willen hebben en gebruiken. Kan hem alleen niet op de cap bevestigen wegens eventuele problemen met mijn nek.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:57

Eindelijk weer eens oortjesfoto's van Beer en mij! Deze foto was van vorige week, lekker hinniken naar koeien en gras. :')

Afbeelding

En dit was vanmiddag, lekker het lentebos is na m'n werk. Zo fijn dat het weer lang licht is! Beide plaatjes overigens vlakbij huis. #luxe

Afbeelding

M_nouska

Berichten: 1423
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: Ergens in Groningen

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:06

Ik vind Beer zo leuk! Jou foto's ook trouwens, mooi gebied! Ook al zo groen.

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 21:10

Hhi, dankjewel! Beer is ook echt een gaaf paard, echt m'n 'moat' (dialect). We kennen elkaar echt door en door en dat maakt rijden echt zo gezellig. :j Ik waardeer dat des te meer sinds ik een project heb gekocht. :')

Meet mevrouw Viola.. prachtige oren maar wat een heks af en toe! :x :') Dit was maandag, lekker rustig in het bos, Viola compenseerde die rust... ze is soms echt een hysterisch wijf dus een echt relaxed ritje was het niet. :')

Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 23:44

Marcella schreef:
Zou ook graag een gopro camera willen hebben en gebruiken. Kan hem alleen niet op de cap bevestigen wegens eventuele problemen met mijn nek.

GoPro met een chestmount misschien een optie?

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:14

Zo, gisteren voor het eerst in men leven het Hallerbos in al zijn pracht en praal verkend! (Ik woon er op nog geen halfuur rijden van :o ) Samen met Boris dit keer, eerste keer alleen op verplaatsing zonder mijn merrie. Ging prima!
Afbeelding
En dit is het brok paard 'behind the ears' :D
Afbeelding

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:36

Wat een joekel! Of ben jij zo mini? :)

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:47

Ik ben slechts 1m50, hij zal zo rond de 1m50 à 1m55 zijn. Maar hij oogt gewoon héél erg groot doordat hij zo breed gebouwd is, en al zeker met zijn grote dinosaurus hoofd :P

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Wat zie je op buitenrit? Met foto.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:00

Imala204 wat grappig ik zie bekende paden heb er pas ook gereden ;) prachtig daar ben zeker wel jaloers, wou dat dat hier was haha

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:02

Somebitch schreef:
Imala204 wat grappig ik zie bekende paden heb er pas ook gereden ;) prachtig daar ben zeker wel jaloers, wou dat dat hier was haha

WWat leuk!! Hoe kwam je hier in de buurt verzeild? Mooi gebied om te trainen met de paarden (heuveltjes en dergelijke) Carmen Römer's stal is paar honderd meter bij ons vandaan, we komen haar en de groep ook regelmatig tegen als zij de paarden aan het trainen zijn.
Ben je alleen op de Brunssummerheide geweest of ook het heide gebied ernaast (net over de Duitse grens) de Teverenerheide ?

Stevige Tinker Jackytje. Rit door het bos in de buurt was voor herhaling vatbaar?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:29

Geen idee. :') volgens mij ook de tevenerheide dat is met die houten palen aan de zijkant? Zo ja dan zijn we daar geweest. :P was inderdaad bij Carmen's stal :)

Kaatastrof

Berichten: 6261
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:50

Imala204 schreef:
Somebitch schreef:
Imala204 wat grappig ik zie bekende paden heb er pas ook gereden ;) prachtig daar ben zeker wel jaloers, wou dat dat hier was haha

Stevige Tinker Jackytje. Rit door het bos in de buurt was voor herhaling vatbaar?

Zeker en vast! Is niet de eerste keer dat ik er kom, ken de route nu al op mijn duim. Maar wel de eerste keer in de periode van de boshyacinten. En het was er dan ook érg druk. Enkel pak ik volgende keer mijn merrie mee, die loopt zo de trailer op. Mijn ruin weigerde helaas terug mee naar huis te gaan, hebben een halfuur gestapt naar een rustig plaatsje, en uiteindelijk met manskracht erop gekregen want hij wou écht niet meer. (Hij was mee met een paardencamion, zo eentje voor B rijbewijs. Dit is wat krap voor hem, dus ook thuis twijfelde hij erg en was best nerveus. Eens erop wel doodbraaf.. Maarja.. Trailer is hij gewoon maar na die ervaring wou hij zelfs met zijn vriendin erbij niet op :( Dus we gaan flink mogen oefenen!)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:02

kristelhans schreef:
Chouchou schreef:
Nieuwe poging met mijn chestmount :) Vorige was in draf veel te beweeglijk, nu een heel stuk in galop gefilmd en dat gaat al veel beter!

Rij mee met een galopje over de Utrechtse Heuvelrug (al is dit wel een minder mooi stuk met een fietspad ernaast, maar zo'n lang pad leent zich uitstekend voor een galopje!) :)
(Vergeet hem niet op HD te zetten.)

[ Video ]


Ik ben aan het bijlezen, beetje mosterd na de maaltijd maar wat een leuk filmpje! Turbopaardje zeg! En zo makkelijk galopperen, ik heb echt zo'n slagschip die heel log en onelegant galoppeert.. :')

Haha dat filmpje is inderdaad wel een tijdje geleden ja :P Mijn paard vindt de galop eigenlijk juist heel moeilijk, maar als ze hard mag, dan kan ze het wel! We proberen nu om ook een wat rustiger tempo erin te krijgen in galop, maar dat vindt ze nog wel lastig. Ik heb dus ook weer bewondering voor de paarden/mensen die juist zo lekker rustig kunnen galopperen!


Wat een mooie plaatjes allemaal weer!

Wij hebben vandaag ook weer een heerlijk ritje gedaan en het was zulk lekker weer! Onderweg ook nog even wat fotootjes gemaakt, niet helemaal super omdat ik ze in draf maak, maar het is toch wat! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Imala204

Berichten: 2474
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Parkstad/Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 22:20

Somebitch schreef:
Geen idee. :') volgens mij ook de tevenerheide dat is met die houten palen aan de zijkant? Zo ja dan zijn we daar geweest. :P was inderdaad bij Carmen's stal :)
Ja, klopt, op de Teverenerheide zijn de paden afgezet met houten balken. ( en moet je officieel zo'n gele Reiterplaquette bij je hebben)
Teverenerheide (Dld)

(stallen van Römer liggen aan een zijstraat van waar ik woon :D . Ik woon op die lange weg waar we op dit filmpje rijden :D )


Citaat:
Zeker en vast! Is niet de eerste keer dat ik er kom, ken de route nu al op mijn duim. Maar wel de eerste keer in de periode van de boshyacinten. En het was er dan ook érg druk. Enkel pak ik volgende keer mijn merrie mee, die loopt zo de trailer op. Mijn ruin weigerde helaas terug mee naar huis te gaan, hebben een halfuur gestapt naar een rustig plaatsje, en uiteindelijk met manskracht erop gekregen want hij wou écht niet meer. (Hij was mee met een paardencamion, zo eentje voor B rijbewijs. Dit is wat krap voor hem, dus ook thuis twijfelde hij erg en was best nerveus. Eens erop wel doodbraaf.. Maarja.. Trailer is hij gewoon maar na die ervaring wou hij zelfs met zijn vriendin erbij niet op :( Dus we gaan flink mogen oefenen!)
Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen. Het ziet er idd prachtig uit met die boshyacinten. <3
Was dus nog even 'n gedoe om de ruin er weer op te krijgen. :(:)
Gelukkig is het uiteindelijk dan toch nog gelukt.
Succes met oefenen!

Leuk filmpje Chouchou! Foto's in draf zijn toch goed gelukt :j