Verrassing voor mijn moeder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Verrassing voor mijn moeder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:21

Hallo allemaal,

Graag wil ik voor mijn moeder iets leuks organiseren. Gewoon als bedankje omdat ze er altijd voor me is en me altijd helpt wanneer het nodig is :)
Ze rijdt inmiddels 2 jaar en beheerst de stap, draf en galop. Ze is ook wel eens vaker met mijn pony naar buiten gegaan terwijl ik ernaast liep en dan zag ik gewoon hoeveel ze ervan genoot! <3

Omdat we maar 1 pony hebben, geen paard/pony die we in de omgeving kunnen lenen en geen mogelijkheid hebben om op te laden zoek ik een leuke plek in de buurt waar mijn moeder en ik 2 paarden kunnen huren.

Dit zijn enkele eisen die ik stel i.v.m. veiligheid van mijn moeder en ook van mijzelf:

- Het moeten paarden zijn die echt heel cool in het hoofd zijn. Het liefst bomproof en lekker sloom. Mijn moeder beheerst net de stap, draf en galop. Het is eigenlijk de bedoeling dat we deze hele tocht stappen, eventueel een drafje proberen en als het heel goed gaat een kort stukje galop. Ik wil absoluut geen gekke dingen met haar gaan proberen zoals keihard crossen.
- Het moeten tochten zijn die niet langer dan 2,5 uur duren. Dit omdat zij niet gewend is zo lang in het zadel te zitten. Zadelbontje zullen we meenemen!
- We (of in ieder geval mijn moeder) moeten de paarden eerst eventjes kunnen rijden in een bak. Gewoon voor te wennen aan de gangen, dit geeft een vertrouwder gevoel.
- Het moet gelegen zijn in een bos.

Wij wonen in Maastricht, kort aan de grens van België en Duitsland. Ik zoek het liefst iets binnen een straal van 100 km. Het mag dus ook in België en Duitsland.

Ook als er hier bokkers zijn die hun paarden vrij willen stellen voor dit, bied je gerust aan! Uiteraard ben ik bereid een prijs hiervoor te betalen.

manonnevot

Re: Verrassing voor mijn moeder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:25

In de Ardennen kun je met Merens uitrijden, maar dan moet je volgens mij wel met een grotere groep zijn.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:29

bij manege van loon bij de loonse en drunese duinen kun je hele mooie buitenritten maken!
ze hebben daar hele brave, bomproof en slome pony's een paarden lopen waarbij je eigenlijk niks hoeft te doen of nergens op hoeft te letten.
voordat de buitenrit begint stap je los in de bak en vaak ga je ook nog in een weiland alle gangen en posities in de colonne oefenen.
misschien het enige waardoor deze manege minder geschikt zou zijn is dat je bij de buitenritten altijd best veel draaft en ook wel een paar keer galoppeert.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 16:32

Ohh dat zijn echt fijne paarden manonnevot! Een grotere groep is opzich ook niet zo erg maar dan wel waarbij we veel stappen

aeckker03, galop is erg leuk voor mij maar ik denk dat dat echt te zwaar is voor mijn moeder! ze is ook al wat meer op leeftijd dus dat durf ik niet goed aan!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:40

Heb je al eens bij Spirithorses gekeken? Hoe het precies zit met buitenritten en groepsindelingen weet ik niet, maar ik hoorde de eigenaresse wel vermelden dat ruiters niet perse moeten galopperen bij haar.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 16:58

muntdrop schreef:
http://www.snowville.eu/index.html dit klinkt ideaal voor jullie, maar is wel eens tuk verder. Misschien kunnen jullie er een weekendje weg ofzo van maken?

Leon is idd heel leuk! Wij zijn er 2? Jaar geleden geweest met mijn zusje en nichtje. We hadden familieweekend in een landallpark in de buurt.

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:06

Misschien eens naar de Boshoef gaan? Heel leuk! Duurt 3 uur
deboshoef.be

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 17:12

stal zonneduin, herpen, is net even voorbij eindhoven

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:19

Ik heb wel een bomproof supercoole belg die ik zo aan iedereen mee durf te geven. Alleen helaas geen tweede paard dat mee kan, mijn tinker is nogal eenkennig. Jammer dat je je eigen pony niet kan vervoeren, anders was je hier welkom hoor!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-14 21:40

UPDATE!!!!!!!!!!!!

De plek om te kunnen rijden is gevonden! Een vriendin van mij heeft een stalling waar ik 2 paarden mag huren. Ik ken het bos vrij goed dus dat gaat helemaal goedkomen.. lekker vertrouwd *\o/*

Nu het volgende...

Graag wil ik dit dus op een leuke manier aan mijn moeder brengen. Wat is nou een echt leuke manier waardoor ze verrast zal zijn? Het hoeft echt niet te dik aangekleed te zijn hoor (geen vliegtuigen die in de lucht schrijft wat we gaan doen :') )

Ik ben al bezig met een brief te schrijven waarin ik alles bedank. Ik weet niet of het leuk is om dit te gebruiken maar ik maak hem voor de zekerheid.

Wat vinden jullie leuke ideeën? Brand los!!!!

pdn123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 13:54

Helemaal leuk, dat je dit voor je moeder doet.
Mijn kinderen hebben mij verrast door ontbijtje op bed, met een prachtige fotokaart met een hele lieve tekst en een kaartje voor een theater, in jouw gevat dus buitenrit.
Dat was heel bijzonder! Hoe eenvoudig het ook lijkt!

Veel plezier samen,

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-14 22:04

Nou.... De verrassing is een beetje mislukt -O-

Vandaag de mooie brief uitgeprint terwijl de kat me de oren van het hoofd miauwde. Toen ik hem naar buiten liet stond mn buurmeisje ook buiten waarmee ik 'even' zou gaan praten...

Even werd al gauw een uur := en toen ik thuis kwam was zij ook al thuis en was ze het net aan het lezen.

Maar... Ze vind het HEEL leuk en we gaan as woensdag (niet morgen) rijden *\o/*

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:51

Wat een super lief gebaar naar je moeder toe, daar mag je zelf heel trots op zijn!

Heel veel plezier, ben benieuwd naar een verslag van de rit :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:57

Super lief! :D Heel veel plezier!

20Femke02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:58

Wat lief
Veel plezier

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:00

Ondanks dat de verrassing misschien een beetje 'mislukt' is, vind ik het echt heel lief dat je dit voor je moeder doet! Heel veel plezier woensdag, geniet ervan samen met je moeder.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 21:26

Dank jullie wel allemaal!

Er komt inderdaad na woensdag een leuk verslag :D Ze is nog steeds een beetje verbaast waaraan ze het verdiend heeft... Maar dat is ook logisch aangezien ze nooit zomaar iets krijgt.

Vandaag heb ik der uitgelegd dat ik het gedaan heb omdat ik in de afgelopen paar jaar, toen ik echt een irritante stront puber was, gemeen tegen haar heb gedaan zonder reden. En de laatste tijd begin ik me goed te beseffen dat dat echt niet door de beugel kon.

Natuurlijk, je kan dingen niet ongedaan maken maar wel iets terug doen... toch? :D

En buiten dat. We doen maar weinig dingen samen dus dit word echt iets wat we samen kunnen doen! Ik kijk er HEEL erg naar uit *\o/*

Lizziewizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:34

War lief dat je dit doet! Kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. (Waaronder ikzelf :o )

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:26

heel lief dat je dit doet en ook dat je zelf al zegt beetje voor het puber gedrag, heel tof
veel plezier samen woensdag