Stal aan huis omgeving De Donk/Bleskensgraaf/Gorinchem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alleirbag

Stal aan huis omgeving De Donk/Bleskensgraaf/Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 18:23

Ik wil graag samen met mijn pony een trektocht maken van Vleuten naar het Drielandenpunt in Vaals. Deze pony loopt aan de hand en is klein van stuk. We zullen voor onze tocht gebruik maken van het Pelgrimspad. Nu ben ik aan het inventariseren waar mijn pony en ik onderweg kunnen overnachten en het lijkt me het allerleukste om te overnachten bij mensen thuis, liefst dus mensen met paarden/stallen aan huis.
Ik wil zelf graag overnachten in een bestaande accomodatie, dus niet in een tent. Voor mijn pony (Shetlander, merrie, 105 cm) is enkel een stukje weiland, stukje zandbak of stalletje voldoende. Ik ben uiteraard bereid een bijdrage te betalen.
Vind je het leuk om mij en mijn pony een nacht te ontvangen, of weet je misschien een goede plek, laat het dan alsjebieft weten.
Ik vertrek Maandag 17 Juni en hoop 1 Juli weer thuis te zijn, dat is dus de periode waar het om draait.
Ik ben op zoek naar een slaapplek omgeving De Donk/Bleskensgraaf.

Topic twee,samengevoegd in deze:
Ik wil graag samen met mijn pony een trektocht maken van Vleuten naar het Drielandenpunt in Vaals. Deze pony loopt aan de hand en is klein van stuk. We zullen voor onze tocht gebruik maken van het Pelgrimspad. Nu ben ik aan het inventariseren waar mijn pony en ik onderweg kunnen overnachten en het lijkt me het allerleukste om te overnachten bij mensen thuis, liefst dus mensen met paarden/stallen aan huis.
Ik wil zelf graag overnachten in een bestaande accomodatie, dus niet in een tent. Voor mijn pony (Shetlander, merrie, 105 cm) is enkel een stukje weiland, stukje zandbak of stalletje voldoende. Ik ben uiteraard bereid een bijdrage te betalen.
Vind je het leuk om mij en mijn pony een nacht te ontvangen, of weet je misschien een goede plek, laat het dan alsjebieft weten.
Ik vertrek Maandag 17 Juni en hoop 1 Juli weer thuis te zijn, dat is dus de periode waar het om draait.
Ik ben op zoek naar een slaapplek omgeving Gorinchem.
Laatst bijgewerkt door Revanches op 28-03-13 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topics samengevoegd

alleirbag

Re: Stal aan huis omgeving De Donk/Bleskensgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 11:58

Mag ook een B&B zijn, hoor! Mocht je enig idee hebben, dan hoor ik graag van je!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:14

Het pelgrimspad is overwegend een wandelroute (en op sommige delen ook met fietspad).
Op beide mag je niet met een paard komen, ook niet aan de hand.
De delen die over de gewone weg gaan, is geen probleem natuurlijk.
Maar de paadjes door de weilanden/bossen/heide ed, zijn verboden gebied voor paarden.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:00

Helaas heb je het bij het verkeerde eind, dit heb ik uitgezocht. Ik ben geen ruiter, mar een voetganger wanneer ik deze pony aan de hand heb, net als een wandelaar met een hond. Ik heb dit nagevraagd bij het VVV en het CBR.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:06

Nee, je bent en blijft bestuurder als je met je pony aan de hand wandelt.
Je mag dus ook niet op het voet/fietspad lopen.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:07

Werk jij ook bij de politie, het CBR of de VVV? Of een andere informerende of bestuurlijke of rechterlijke macht op dit gebied? Anders houd ik graag het proffessionele advies van de VVV en CBR aan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:11

Ik heb ook geleerd dat je met een paard aan de hand een bestuurder bent. Nu is dit wel wat jaartjes geleden, maar zou het wel goed uitzoeken voordat je eraan begint en iig ook een verklaring of iets kan meenemen ivm meer mensen die dat vroeger hebben geleerd. Lijkt me niet pretig als je onderweg problemen krijgt en je het niet kan aantonen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:28

TamaradB schreef:
Werk jij ook bij de politie, het CBR of de VVV? Of een andere informerende of bestuurlijke of rechterlijke macht op dit gebied? Anders houd ik graag het proffessionele advies van de VVV en CBR aan.

:+
Mijn vader werkt bij de politie.
CBR gaat niet over paarden... maar nemen examens af voor motorvoertuigen.
VVV heeft een informatieve functie en geen wettelijke.

Ook met een paard aan de hand ben je bestuurder/begeleider van een last/trekdier en val je onder langzaam gemotoriseerde voertuigen (net zoals de tractors) en is dit ook je plek op de weg.
Dus geen voet/fietspaden, niet op (auto)snelwegen.

KNHSsite:
Citaat:
Plaats op de weg
Als er een ruiterpad is, dan moet je dat gebruiken. Is er geen ruiterpad, dan houd je zoveel mogelijk rechts op de rijbaan, als het kan in de berm. Op voetpaden, stoepen, fietspaden en fietsstroken mag je niet komen, ook niet als je naast je paard loopt.

VeiligverkeerNederland: http://www.veiligverkeernederland.nl/node/18567
Citaat:
Bestuurder

Je bent bestuurder als je fietst of paardrijdt. Ook als je loopt met een paard aan de teugel ben je bestuurder. Voorrangsafspraken gelden voor bestuurders.

WikiBokt: http://www.bokt.nl/wiki/Paard_en_verkeer
Citaat:
Volgens de Wegenverkeerswet en het Regelement Verkeerstekens en Verkeersregels 1990 behoren ruiters, koetsiers en ook geleiders van rijdieren, trekdieren en vee tot de categorie bestuurders. Je bent ook een bestuurder als je met je paard aan de hand wandelt op de openbare weg. Als bestuurder gelden voor jou dezelfde regels als voor een automobilist. Je hebt dan te maken met de volgende wet- en regelgeving:

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 13:30

Mooie links, maar gelukkig heb ik van de beheerder van de paden een (via mail, dus inderdaad schriftelijke)toestemming om met mijn pony aan de hand te lopen, misschien omdat het zo'n ukkie is? Dus nu graag weer on-topic.

Oh, en nog iets; dat je vader bij de politie zit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, zelf vier jaar een relatie gehad met een agent, maar dat bewijst zeker niet mijn gelijk.
Moet meteen weer aan dat meisje denken op de basisschool dat bij iedere strubbeling met klasgenoten schreeuwde dat haar papa bij de poliesie zat. God, wat zielig eigenlijk, dat kind met haar valse gevoel van zelfvertrouwen...
Laatst bijgewerkt door Revanches op 28-03-13 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 Berichten samengevoegd in 1.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 13:44

TamaradB schreef:
Oh, en nog iets; dat je vader bij de politie zit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord, zelf vier jaar een relatie gehad met een agent, maar dat bewijst zeker niet mijn gelijk.
Moet meteen weer aan dat meisje denken op de basisschool dat bij iedere strubbeling met klasgenoten schreeuwde dat haar papa bij de poliesie zat. God, wat zielig eigenlijk, dat kind met haar valse gevoel van zelfvertrouwen...

*proest*
Jij vroeg zelf of ik bij de politie zat.
Ik ben echt geen type die roept: mijn vader zit bij de politie.
Heb ik ook nooit gedaan, want ik vond dat juist vreselijk. :')

Daarnaast is het pad van verschillende stichtingen/gemeentes en is een shet geen uitzondering op een shire.
Je mag niet op het pad komen met een last/trekdier en daar valt een shet ook onder.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:17

Ok, 1 tip ontopic:
Je komt regelmatig trappetjes/draaihekjes tegen waar ik al amper door kwam met mijn grote hond.
Ook kom je (houten) wandelbruggen tegen met een trap (meerdere treden) waar je niet met een pony op komt.
Daarnaast kom je op privé terreinen die opengesteld zijn door particulieren waar duidelijk bij staat dat er geen paarden overheen mogen.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 14:33

Moderatoropmerking:
TS, je krijgt goedbedoelde adviezen van andere bokkers.
En het is allemaal ontopic. Ofwel gewoon toegestaan zo zij reageren. Vandaar dat deze reacties ook blijven staan.

Adrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:55

Uit vele eigen ervaringen kan ik je vertellen, dat geen wetsdienaar je wegstuurt, als je rustig over fietspaden of voetpaden kuiert met je paardje als lastdier. Ook wil het niet zeggen, dat als je een wandelroute volgt, deze alleen maar over voetpaden gaat. De routes gaan veelal over het "platte land" en daar jaagt al helemaal niemand je weg. Alleen maar leuke reacties vallen je ten deel en iedereen wil je helpen. Als je obstakels tegenkomt..acht dan loop je een stukje om.
Ik zou me maar niet te druk maken, als enige slaapplekken onderweg op voorhand onbekend zijn. Al lopende ontmoet je weer mensen, die wel wat weten voor je. Niet alles is te plannen op een trektocht. Neem in ieder geval een tentje en slaapzak mee. Weegt een paar kilo meer, so-what?

superwoman

Re: Stal aan huis omgeving De Donk/Bleskensgraaf/Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 09:16

Nou, als de schaapjes van mijn buurman over de zeik gaan,dan kun je wel wat terug verwachten..... Ook mensen met loslopende honden gezien die de volle laag kregen en imo ook terecht. Je moet je wel aan de regels houden.

alleirbag

Re: Stal aan huis omgeving De Donk/Bleskensgraaf/Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 13:58

Mensen met loslopende honden gezien die de volle laag kregen? Wat ontzettend sneu! Zolang je met respect met elkaar om gaat, is er niks aan de hand, daar ben ik van overtuigd!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:21

TamaradB schreef:
Mensen met loslopende honden gezien die de volle laag kregen? Wat ontzettend sneu! Zolang je met respect met elkaar om gaat, is er niks aan de hand, daar ben ik van overtuigd!

Nou ik vind het "sneu" om die honden los te laten terwijl er schapen lopen (en over de zeik gaan daarvan).
Geef die man daarin groot gelijk!

Zal niet de eerste zijn die "doet ie anders nooit" zegt, waarbij er schapen de sloot of het kanaal zijn ingevlucht en zijn verdronken of gebeten.. dan moet je dat ook nog zien, want een briefje ligt er ook niet bij..

Respect komt van 2 kanten en je behoort je aan de regels te houden.
Met een pony lopen, terwijl dat verboden is op dat pad vind ik dus ook aso en is imo dus niet respectvol.
Zijn genoeg andere lokaties waar je meer dan welkom bent.