Strandritten bij Camping Kijkduin, Den Haag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liekefriet

Strandritten bij Camping Kijkduin, Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 10:31

Hallo,
ik ga met mijn ouders en achternichtje van 14 t/m 21 juli op vakantie naar Camping Kijkduinpark bij Den Haag.
Mijn achternichtje en ik willen heel graag een aantal strandritten maken die week.
Weten jullie leuke stallen/maneges daar in de buurt waar we strandritten kunnen maken?
Alvast bedankt
x Lieke

Kataklop72

Re: Strandritten bij Camping Kijkduin, Den Haag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:54

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:32

Manege Smit in Noordwijkerhout kan je bellen voor informatie. Is m.i. Een fijne stal/manege voor buitenritten!

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 10:02

Ok dankjewel :D

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:34

Hmm, deze zijn eigenlijk wat ver van de camping vandaan. Ik heb op internet Manege Elsham gevonden. Is deze leuk??

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:39

Dat zit allemaal behoorlijk ver van Kijkduin/den haag af, drie kwartier rijden als het geen uurtje is.
Manege berestein en de wildhoef hebben ritten naar het strand, maar enkel onder begeleiding/
in een groepsles. En dan ook nog eens afhankelijk van het weer. Daar maak je mijns inziens de meeste kans. Elsham ken ik onvoldoende en weet niet of ze standaard riiten naar strand hebben. Je zal hier nergens paarden kunnen huren om zelf op stap te kunnen gaan.
Daarnaast mag je tussen 07.00 (bij monster is het 10.00) en 19.00 niet op hte strand.....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 04-06-12 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 14:57

Ik wil ook niet alleen op stap :P
Hmm, maar zal nog eens moeten bellen dan ivm die tijden..

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:24

Wat bedoel je met bellen ivm die tijden? Die kloppen hoor....rij mijn hele paardrijcarriere daar al op strand. Bij de wildhoef gaan er doordeweeks s avonds lessen naar het strand, weet alleen niet welke dagen dat nu zijn...heb mijn paard al aantal jaren daar niet meer staan. In het weekend zijn er geen avondlessen.
Van berestein weet ik het niet. maar die gaan wel regelmatig naar het strand...
Andere stallen liggen net wat verder weg voor een (gewone) rit naar het strand en die zullen naw minder die kant op gaan...wel gewone buitenritten. Van elsham weet ik het dus niet.....

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 17:11

Ok thx voor de info :)

Kataklop72

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:22

In Noordwijk gaat Recreatie "De Stal" in principe altijd het strand op. In Noordwijkerhout Manege Smit volgens mij ook.
Noordwijk/Noordwijkerhout is vanaf Kijkduin 45 min rijden.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:58

Zoals eerder gezegd, Noordwijk is nogal ver af van waar zij zitten.....ik ken de afstand maar al te goed van mijn eerdere werk en je mag echt een uurtje rekenen vanuit kijkduin (woon ik zelf), voordat je door den haag en voorbij wassenaar bent, ben je al half uur verder en dan mag je zeker nog 20 minuten.....er is dichter bij echt ook nodige aan stallen....Overigens weet ik dat kztwijk de enige is die overdag van gedoogbeleid gebruik mag maken. Als het slecht weer is mogen ze overdag strand ook op. Heb voor noordwijk niet van dergelijk gedoogbeleid gehoord....?

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 19:57

kztwijk?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:58

OKHannes schreef:
Zoals eerder gezegd, Noordwijk is nogal ver af van waar zij zitten.....ik ken de afstand maar al te goed van mijn eerdere werk en je mag echt een uurtje rekenen vanuit kijkduin (woon ik zelf), voordat je door den haag en voorbij wassenaar bent, ben je al half uur verder en dan mag je zeker nog 20 minuten.....er is dichter bij echt ook nodige aan stallen....Overigens weet ik dat kztwijk de enige is die overdag van gedoogbeleid gebruik mag maken. Als het slecht weer is mogen ze overdag strand ook op. Heb voor noordwijk niet van dergelijk gedoogbeleid gehoord....?

In Noordwijkerhout is er , voor zover ik weet, een stukje strand waar je gedurende het hele jaar het strand op mag.

TS, ze bedoelt Katwijk!

fja37

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:12

OKHannes schreef:
Wat bedoel je met bellen ivm die tijden? Die kloppen hoor....rij mijn hele paardrijcarriere daar al op strand. Bij de wildhoef gaan er doordeweeks s avonds lessen naar het strand, weet alleen niet welke dagen dat nu zijn...heb mijn paard al aantal jaren daar niet meer staan. In het weekend zijn er geen avondlessen.
Van berestein weet ik het niet. maar die gaan wel regelmatig naar het strand...
Andere stallen liggen net wat verder weg voor een (gewone) rit naar het strand en die zullen naw minder die kant op gaan...wel gewone buitenritten. Van elsham weet ik het dus niet.....

manege elsham in monster is een dressuur handelstal ; er wordt wel geadverteerd met buitenritten. echter hier wordt weinig gebruik van gemaakt door mensen van buitenaf. als ik mensen tegenkom van de stal elsham dan zijn het meestal de pensionklanten en de kinderlessen.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 11:36

Even hypothetisch: Stel het is mooi weer. Dan zal ook een stal die in de zomer wel overdag op bepaalde stukken strand kan en mag als ze slim zijn niet het strand op gaan...tevel risico op ongelukken op druk strand....En het gedoogbeleid in katwijk geldt alleen bij "slecht" (lees: geen strandweer) weer.

Nogmaals, bij de stallen die ik heb genoemd (iig de wildhoef, wat zeer dicht in de buiurt van kijkduin ligt....vijf minuten met de auto) zijn op een doordeweekse dag na 7-en strandritten mogelijk......

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 13:13

In Noordwijk het hele jaar door tussen opgang 22 en vlak voor de 27 (staat ook aangegeven met borden)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 23:11

Vanaf manege Berestein is het nog een aardig stukje rijden naar het strand. Ik weet niet of de stal er nog zit, maar vlakbij het strand van Scheveningen zat ook een manege. Dat is wel dichtbij Kijkduin!

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:02

Als je Le Chevalier (of hoe die ook op einde moge heten) in Scheveningen bedoelt, dan is ie al járen weg. Failliet door slechte boekhouding ed van eigenaar. Dan is er nog manege Wittebrug vlak bij madurodam. Daar zou je ook kunnen informeren, maar weer hetzelfde...overdag niet strand op.
Vlak bij de wassenaarsse slag/Duinrell heb je de Westkustruiters maar dan zit je ook al weer drie kwartier van kijkduin af.
Vanaf berestein rij je drie kwartier (leuke route) voordat je op strand bent (is ook rit van zeker twee uur), vanaf wildhoef 20 minuten naar strand (je moet eerste stuk duinen door, de rechtstreekse route naar strand is door dunea gekilled). Zijn standaard manegelessen van uur.

.
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 11-06-12 08:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Liekefriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 08:04

Thx voor de tips!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:58

OKHannes schreef:
Als je Le Chevalier (of hoe die ook op einde moge heten) in Scheveningen bedoelt, dan is ie al járen weg. Failliet door slechte boekhouding ed van eigenaar..

:o Ik ben ook al een tijdje weg uit Den Haag.

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 20:35

Ik heb vroeger (lees 6 jaar geleden) bij trainingstal Madepolder gereden en die deden toen ' savonds ook strandritten. Ik weet alleen niet of ze dat nog steeds doen staat nl niets op de website... Zou je ze even moeten bellen..