Ik stoei met de gedachte om kampen voor volwassenen te gaan organiseren.
Een aantal gedachten hebben de Revu al gepasseerd.
Een aantal van deze gedachten zijn:
Een winter kamp. Eigenlijk hebben we hier altijd wel sneeuw in januari, februari en maart.
Maar met de opwarming van de aarde kan het zomaar zijn dat dit binnenkort niet meer zo zal zijn.

Tijdens een winterkamp zal alles draaien om de sneeuw.
Skiën achter het paard, met de arrenslee rijden, een sneeuw buitenrit en verder is er een skipiste vlak bij ons huis waar (maar) twee afdalingen zijn en een machtig mooi langlauf gebied.
Een heel groot nadeel is, dat wij niet voor iedereen aan ski’s kunnen komen.
Iedereen zal dit dus zelf mee dienen te nemen, zou dit mensen tegenhouden? Ik heb geen idee of het handig is om ski’s mee te nemen in een vliegtuig.
En met de auto naar ons toe is voor vele misschien geen optie, vanwege de vele sneeuw en bergpassen die mogelijk afgesloten zijn, waardoor je misschien zomaar twee uur om moet rijden.
En dan is er nog de sneeuw conditie die maar net goed moeten zijn voor al deze activiteiten.
Als er te weinig ligt dan beginnen we niet zoveel.
Maar als er teveel ligt dan zijn al deze activiteiten veel te zwaar voor de paarden om er doorheen te komen.
Een flink risico dus omdat we zo afhankelijk zijn van het weer, en daar hangt dan vanaf of een winterkamp wel echt zo leuk zal zijn als wat ik in mijn hoofd heb.
Maar in de zomermaanden is het een stuk makkelijker natuurlijk.
Daar kunnen we kampen organiseren voor mensen die graag willen beginnen met paardrijden maar het om wat voor reden dan ook, nog nooit hebben gedaan.
Of gewoon kampen met een beetje dressuur, beetje springen, beetje grondwerk en mooie buitenritten en met mooi weer misschien een overnachting in de natuur.
En vanwege de enorm mooie natuur hier, dacht ik ook nog aan een kamp gericht op fotografie.
We kunnen de groep dan in tweeën splitsen, een gedeelte gaat op buitenrit en de andere helft ontmoet ons op een aantal mooie plekjes om mooie foto’s te kunnen maken.
De volgende dag draaien we het dan om.
Verder kunnen we een dag in de wei fotograferen (de paarden lopen in een bosrijk gebied)
Zo kunnen we ook een groep laten springen of dressuur laten rijden of noem maar op.
De natuur hier is uitermate geschikt om mooie foto’s te maken.
De bedoeling is dat we met kleine groepen werken 4 zou ideaal zijn.
Voor het fotografie kamp zouden we er 6 kunnen hebben. 3 die rijden en 3 die fotograferen op een dag.
Wat denkt bokt, zou er interesse voor kunnen zijn?
En hoeveel dagen zou ideaal zijn? En juist in (school) vakanties of juist niet.
Ik zou zeggen, brand maar los.