Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Hoewel ik van mening ben dat de wolf wel gevaarlijk kan zijn voor fietsers en ruiters op een paard vind ik het filmpje met de “echte” wolf wel raar. Die fietser filmt voor zich en waar de wolf zit draait hij al ver vantevoren zijn camera naartoe terwijl hij hem nooit heeft kunnen zien. En ik denk toch dat je als fietser niet zo maf bent dat je gaat omkeren als je net een wolf voorbij gereden bent.
DDDara schreef:Het grootste verschil tussen een paard en een fiets is in mijn ogen dit!
Fiets heb je geheel onder controle. Een paard in combi met een wolf mogelijk veel minder of niet.
Een fiets is voor de wolf niet eetbaar. Een paard is een lekker hapje voor een hongerige wolf....
Dat lijken mij toch belangrijke verschillen.
Wat er voor zorgt dat een fiets achtervolgen vrij onnatuurlijk is. Terwijl het paard achtervolgen gewoon natuurlijk gedrag zou zijn.
Onali schreef:In het buitenland worden ook honden tijdens het uitlaten aangevallen.
Dus ga alsjeblieft niet zeggen dat een wolf niks met een paard doet.
TS kan je eventueel met meerdere mensen buitenrijden? Een wolf alleen zal dan niet zo snel iets doen bij 2 of meer paarden.
DuoPenotti schreef:janderegelaa schreef:Hoewel ik van mening ben dat de wolf wel gevaarlijk kan zijn voor fietsers en ruiters op een paard vind ik het filmpje met de “echte” wolf wel raar. Die fietser filmt voor zich en waar de wolf zit draait hij al ver vantevoren zijn camera naartoe terwijl hij hem nooit heeft kunnen zien. En ik denk toch dat je als fietser niet zo maf bent dat je gaat omkeren als je net een wolf voorbij gereden bent.
hij heeft hem dus wel gezien
in de verte steekt hij over, daarom kijkt hij er ook naar.
Hier in het midden van het fietspad. Niet heel duidelijk in een stil.
[ Afbeelding ]
fransje23 schreef:Waarom is die fietser niet gestopt en omgedraaid?
Filmen en meer risico nemen is zo te zien een bewuste keuze geweest.
Mac schreef:fransje23 schreef:Waarom is die fietser niet gestopt en omgedraaid?
Hij had een helmcamera op dus het filmpje volgt precies waar hij zijn hoofd heendraait.
fransje23 schreef:fransje23 schreef:
Wat heeft de helmcamera ermee te maken?![]()
Onali schreef:fransje23 schreef:
Wat heeft de helmcamera ermee te maken?
Omdat jij zelf een opmerking over maakt.
Meneer heeft niet bewust een wolf gefilmd. Hij filmde al gewoon tijdens het fietsen, totaal geen extra handeling oid.
Svadilfari1 schreef:In Duitsland is het wel gebeurd dat 2 meisjes op hun pony' s door wolven werden achtervolgd .
https://www.landundforst.de/niedersachs ... lgt-564160
Echter ook volwassene met paard is het overkomen.
https://www.pferde.de/magazin/niedersac ... und-pferd/
En ik weet nog een geval maar vind dat even niet zo snel
Hevonen schreef:Wolven gaan echt niet achter je aan, tenzij er een enorme hongerwinter voor ze is, en zelfs dan nog. Het zijn schuwe dieren, tenzij ze door mensen zijn aangehaald en 'tam' gemaakt.
Ik kom vaak in Finland waar veel meer wolven en beren en lynxen etc zijn dan hier, maar ze vallen geen rondlopende mensen aan.
Ik denk dat je veel en veel banger moet zijn voor loslopende honden dan voor wolven.
Bij beren moet je wel oppassen als ze jongen hebben en ze bang zijn dat die bedreigd worden.
Citaat:Bij beren moet je wel oppassen als ze jongen hebben en ze bang zijn dat die bedreigd worden.
Citaat:Hier in Nederland zijn ze beslist niet schuw !
Citaat:De echte wilde wolf is al zeer lang niet meer in Nl.