Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:31

Sure_lee schreef:
Ben benieuwd naar de reden van de boete van ts!

Ik vermoed of van de paden af, of verkeerd pad met paard. Of in een afgeschermd gebied zijn waar vooraf bij het pad borden stonden dat het niet voor onbevoegden is.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:31

DuoPenotti schreef:
Ik vraag me altijd af wat die mensen er van vinden die een hond bij de boer over het land laten lopen, dat als die boer zijn koe bij hen in de tuin of huiskamer laat schijten....

Het land is van een ander, blijf er af!

Kan je hond dan niet los, jammer dan, die flexi lijnen zijn ook al mooie uitvindingen.

Halleluja.

Hier ook een aanvaring met iemand die vond dat hij het grootste gelijk had om zijn hond op mijn wei te laten apporteren. Want ik had er geen last van en toch plek zat.
Ga naar funda, koop zélf plek zat dan.. Als ik nog 1 heterdaadje heb gaan de hond en ik achter hem aan om in zijn voortuin te spelen.

Ga dan in het gemeentehuis spelen met de hond als je wil trappen tegen gemeente beleid.
Of in het kantoor van de natuurbeheerders, om het onderwerp terug naar de openingspost te brengen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:39

mvdende schreef:
Askja schreef:
Het is niet de taak van een BOA om ieders favoriete persoon te zijn. Er zullen ongetwijfeld echt vervelende types tussen zitten want die heb je overal. Maar verder worden ze vooral als vervelend ervaren door mensen die door hen op de regels gewezen worden. Er zijn genoeg mensen met een gezagsprobleem.

En foei, die fazanten toch MvdEnde. Wat een onbeschoft tuig!

Ik denk dat je mij verkeert hebt begrepen.

Ik bedoel namelijk dat ik er niets aan kan doen, als die beesten in het losloopgebied gaan zitten en vervolgens opgejaagd gaan worden door mijn hond....

Ze mogen er van mij best gaan zitten....

En dan nog moet je hond onder appèl staan! Je laat je hond toch niet naar hartelust jagen omdat je in een losloopgebied loopt?! :roll:

Die reeën stoppen niet bij het bordje en denken 'Goh, verkeerde afslag rechts, we gaan wel terug!'.

Het kán altijd gebeuren dat je hond iets doet wat niet mag, of die daar nog legaal losloopt of niet maar die joekel moet TEN ALLE TIJDEN onder appèl staan.

Als je hond perongeluk ergens voor een huis poept of op een oprit, wat altijd een keertje kan gebeuren, laat je dat toch ook niet liggen?!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:40

Akshay schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik vraag me altijd af wat die mensen er van vinden die een hond bij de boer over het land laten lopen, dat als die boer zijn koe bij hen in de tuin of huiskamer laat schijten....

Het land is van een ander, blijf er af!

Kan je hond dan niet los, jammer dan, die flexi lijnen zijn ook al mooie uitvindingen.

Halleluja.

Hier ook een aanvaring met iemand die vond dat hij het grootste gelijk had om zijn hond op mijn wei te laten apporteren. Want ik had er geen last van en toch plek zat.
Ga naar funda, koop zélf plek zat dan.. Als ik nog 1 heterdaadje heb gaan de hond en ik achter hem aan om in zijn voortuin te spelen.

Ga dan in het gemeentehuis spelen met de hond als je wil trappen tegen gemeente beleid.
Of in het kantoor van de natuurbeheerders, om het onderwerp terug naar de openingspost te brengen.

Ik ben zo blij dat alles hier met gaas omheind is en met poorten. Komen zoveel wandelaar langs.
Meestal zijn die poorten op slot, soms niet, als er bijvoorbeeld bijna gemest gaat worden.
Toen dus ook niet op slot, wel dicht.
Maakt een jager dat even open en loopt zo ons land op met zijn hond.
Ik naar buiten gestoven.... komt hij aan met een k.. smoesje.
Gelukkig vertrok hij wel meteen, want ik had hem ook direct gezegd als eerste begin zin, ik vorder je nu mijn erf te verlaten! Toen zag hij de bui al hangen denk ik.
Heb hem verteld dat ik volgende keer niet meer waarschuw, maar direct de politie bel dat ik een gek met een geweer rond zie lopen, kijken wat er dan gebeurt.... vond hij niet leuk.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:43

Ik zou willen dat er juist meer controle is in natuurgebieden en mensen vaker worden aangesproken op hun wangedrag. Dat kan imo soms ook netjes en zonder boete, maar wetende dat er controle aanwezig is, zal gedrag al vaak kunnen veranderen.

Wij woonden op de veluwe en daar heb je losloop gebieden en aangelijnde gebieden. Vaak loopt het in elkaar over en weten mensen dat niet. Dat geeft onderling al soms strijd.

Waar ik vaak liep was het bijv va 16uur wel losloop gebied als de schapen binnen waren. Toeristen spraken je dan aan, maar kennen de regels niet.

Toch mag je ook in losloop gebied geen last van elkaar hebben.

Hier hebben mensen ook overal lak aan de regels. Ik ontwijk het bos aan huis, omdat de honden los rennen en mensen 0,0 controle hebben.

Aan de overkant de landerijen waar ik denk dat 70% zijn honden ook los laat rennen. Zeker nu leeg, denken mensen dat het lekkere grote velden zijn om los te gaan. Het is van verschillende boeren en niet allemaal achter een boerderij.
Maar ook wat niet afgezet is of pal aan een boerderij ligt kan van de koeienboer zijn, die echt geen honden poep op zijn weide wil.

En onze hondjes zijn jagers, dus vanwege de vogels doe ik ze daar aan de lange lijn, maar stormen er ook soms honden op je af. En de eigenaren, doen gewoon helemaal niks. Die van ons zijn kleinen dan zeggen de mensen; hij doet niks. Nee, maar die van mij wel. Daarom daar aangelijnd en zolang er geen hond op ze afstormt niks aan de hand.

Zolang mensen denken dat ze alles kunnen maken, verandert er niks. Net zoals met te hard rijden, bellen achter het stuur, geen gordel etc, moeten ze eerst weten dat er vaak controle's zijn, dat boete's hoog zijn, zodat ze het risico niet nemen en ook beseffen dat die regels er gewoon echt zijn. Voor iedereen, dus ok voor die lieve, getrainde hond.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:50

KimD schreef:
En dan nog moet je hond onder appèl staan! Je laat je hond toch niet naar hartelust jagen omdat je in een losloopgebied loopt?! :roll:

Die reeën stoppen niet bij het bordje en denken 'Goh, verkeerde afslag rechts, we gaan wel terug!'.

Het kán altijd gebeuren dat je hond iets doet wat niet mag, of die daar nog legaal losloopt of niet maar die joekel moet TEN ALLE TIJDEN onder appèl staan.

Als je hond perongeluk ergens voor een huis poept of op een oprit, wat altijd een keertje kan gebeuren, laat je dat toch ook niet liggen?!

Dat laatste zal je verbazen.

Wij wonen in buitengebied met 1 kant bos en andere kant land waar mensen uit de woonwijk wel naartoe komen met de honden.
We hebben een berm, dan een oprit van gras (nog) dan berm voor onze heg/voortuin, dan grote parkeerplaats voor huis en garage en dan een hele brede berm, ook nog deels van ons voor onze grond.

De oprit van gras gaan we nu wel met steen doen, want mensen laten ze daar alles doen. Net als voor de voortuin en naast de parkeerplaatsen. De gemeente berm is niet van ons, maar je ruikt het natuurlijk wel en onze haag heeft wel wat geur en plekken van het vele plassen.

Wij zetten nu een haag neer ook voor het stuk naast ons, zodat er wel een duidelijke grens is. Maar we hebben nog een bouw container en daar gooien mensen echt alles in en naartoe bijv. Maar zie ook iemand steeds de hond erin laten lopen, terwijl er echt zooi in ligt.

Achter bij de paarden rondom sloot en dan gaas met stroom bovenop. Dat houdt goed tegen. Is schouwsloot, maar daarvoor lieten mensen de honden even over onze grond rennen..........Gelukkig niet druk, goed afgezet nu en de kinderen die wel voerden of in de sloot gingen staan om te aaien, aangesproken en is het ook klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:00

Ik kom niet in beschermd gebied en ga ook niet op paden waar duidelijk een bord staat dat je er niet op mag met je paard. Maar ik ga wel van de ruiterpaden af als dergelijke borden er niet staan. En als ik dan een boete krijg, tja, dan is het maar zo. Ik vraag hier al meer als een jaar om op de ruiterroute de takken te snoeien, wat ze niet doen en ben het onderhand echt wel beu om iedere rit opnieuw takken in mijn gezicht te krijgen.
Krijg ik daar een boete, neem ik mijn verlies. Op het andere stuk zou ik het op dit moment wel in discussie trekken. Via het gemeente blaadje werden we geïnformeerd dat de ruiterroute daar verlegd is en nu ten oosten van het bos loopt, er staan echter geen borden om aan te geven welk pad je op moet en er zijn daar meerdere paden. Op dit moment staan aan al die paden ook borden dat ze verboden zijn voor ruiters. Ik volg dar nog gewoon de oude route zo lang ze geen nieuwe borden zetten en zou zeker weigeren om een boete te betalen als ik nu een boete zou krijgen op dat stuk.

Beide problemen zijn trouwens gemeld bij de gemeente, de organisatie die hier in staat voor het natuurgebied en de persoon die op provinciaal niveau belast is met het opvolgen van de toestand van de ruiterroutes.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:22

Er zijn fanatiekelingen bij ja. Maar wat mij het meeste opvalt is dat het juist de mensen zijn in de omgeving die dondersgoed weten waar de ruiter/menpaden zijn en er elke keer weer vanaf wijken.
Als ruiter en menner weet ik dat het vervelend is dat je om de haverklap wandelaars al dan niet met kids/honden tegen komt op je pad terwijl je net lekker in een galopje zit, echter is het voor de wandelaars net zo vervelend als het andersom gebeurt, ruiters/menners op paden waar ze niet thuis horen. Dus als iedereen zich nu aan de paden houdt waar ze voor zijn zal al heel veel ergenissen en klagen voorkomen waardoor er weer minder controles zijn.
Afgelopen zomer was ik bezig met fotograferen van een hond, ik zat op de grond op het pad, hond iets verder voor mij en baasje er een 2m naast, komt een groep ruiters aan, waren niet blij met mij dat ik op de grond zat, paarden vonden het maar eng, tja was dan op het ruiterpad gebleven wat een krappe 50 meter verder op loopt. Ik ben dan ook niet voor ze aan de kant gegaan. Of ruiters in een groep met een loslopende hond of meerdere honden erbij, niet onder controle, al een paar keer mee gemaakt dat de hond ver vooruit loopt, overal op de Veluwe staan er borden op de paden dat je een gevaarlijke oversteek nadert. Hond liep al op de vrij drukke weg waar je 60 mag, ruiters waren nog zeker een 100m van de oversteek verwijderd. Tot 2x toe de hond weten te ontwijken, bij de 2e keer heb ik de groep ruiters wel duidelijk gemaakt dat dit zo niet kan.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 11-03-21 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 15:25

Ik heb wat losgemaakt met mijn topic. Ja ik heb een domme fout gemaakt: ben door een "Verboden in te rijden" bord gereden. Wit rond bord met rode rand zg C1 bord behorend bij de wegenverkeerswet. De Boa vertelde niet eens waarvoor hij ons (ik was met nog iemand die te paard was, ik zat op karretje met paard. Allebei bestuurders, ik ken de regels) een prent gaf. We schikten ons in ons lot. We waren fout, klaar uit! Ik wist niet beter; ik zou beboet zijn door dat verbodsbord dat ik negeerde. TOT de boete op de mat lag. Daarin stond dat we volgens het STRAFRECHT beboet werden en een bord "Verboden toegang" Art 461 genegeerd zouden hebben. En dat is absoluut niet zo. Een correcte boete had ik zonder morren betaald. Niet een die volgens een (IMO) verkeerde wet is gesteld. Daar tegen heb ik mij verzet! Op de zitting echter hoor ik dat Boa blijft bij de bewering dat ik/wij wel een rechthoekig bord met de mededeling "Verboden Toegang" hebben genegeerd. Ik denk dat die bewering niet klopt. Ik kan daar wel gaan kijken, maar je kunt onmogelijk een foto van een bord maken dat er niet is. Van het bord C1 wit, rond rode rand heb ik bewijs; vriendin maakte van de trektocht waar we midden inzaten een leuke fotoboekje. En dan nog: Waarom zouden er twee soorten verbodsborden staan? De OvJ wilde niet buigen, de rechter heeft het bedrag verlaagd tot de helft.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:27

Sandrina schreef:
Ik wil iedereen die rond Kootwijk en Radio Kootwijk met zijn paard rijdt en fietst: Er lopen daar fanatieke huftertjes rond, verkleed als BOA, die je voor het minste geringste vergrijp op de bon slingeren. En liegen over de plaatselijke verbodsborden tegen de rechter.
Ik ben zelf daar bekeurd en tijdens het wachten op de zitting hoorde ik van iemand die daar ook bekeurd was dat er om niks wordt bekeurd. Ik heb door zijn leugens de boete ook niet van tafel weten te krijgen.
Het is allemaal niet fris wat daar gebeurt, je kunt maar beter gewaarschuwd zijn.

Hoe oud ben jij, 12?

Wat een triest bericht zeg, ik verbaas me er altijd over dat er zulke mensen bestaan... En nee, ik bedoel niet die man of vrouw die gewoon zijn werk doet.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:27

mvdende schreef:
Pantykous schreef:
Ik vind jou echt 1 van de grootste aso's van heel bokt. Alleen maar bezig met jezelf.

@TS: het klinkt alsof je vind dat je groot onrecht is aangedaan, maar misschien kun je wat meer duidelijkheid geven over de situatie? De manier waarop je schrijft is behoorlijk lelijk dus dat zegt mi meer over jou dan de BoA :7

Dus omdat ik vind dat meer losloopgebied = minder illegaal honden los ben ik een aso?

Ik zie het toch overal om mij heen gebeuren? Dat mensen hun hond gewoon losgooien waar dat niet mag, omdát er zo weinig ruimte is waar dat wél mag.....

ja, dat is aso.
Ik vind het jammer dat er niet meer vuilbakken zijn. Daarom gooi ik mijn afval gewoon op straat. Eigen schuld van de gemeente. Ik ga niet 5 km verder lopen om een vuilbak te gaan zoeken.
Zo duidelijk?

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:28

Is het niet heel simpel? Houd je gewoon aan de regels.

In deze tijd zijn boa's en boswachters nou eenmaal meer aan het controleren. Door corona is het te druk in het bos / de natuur, veel dieren hebben de rust nodig tijdens het broedseizoen.

Veel mensen houden zich pas aan de regels als er om de zoveel meter en bord staat, maar er zijn regels die van zelfsprekend zijn als je in de natuur bent. Ik ben van mening dat je je ook zonder borden aan de regels moet houden.
- Niet van de paden af
- Rommel meenemen
- Laat wild met rust
- Het wild niet voeren
- Hond niet los laten lopen
- etc. etc.

Wel ben ik van mening dat er aangeven moet worden waar je dan wel mag rijden / je hond los mag.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:40

Uhm tja... Ben ook echte natuur barbaar denk ik. Nog nooit daarvoor een boete gehad, goedkoop abonnement.

Oke vele jaren alleen met 6 honden (eigen) in bos gelopen. Er was nergens losloop dan op stuk waar geen bos stond, geen boom stond. Was losloopgebied, ren pad voor paarden, kruiste 2 mountainbike routes en 4 wandelpaden. Was 300 meter breedt, 1 kilometer lang open zicht. Was heel fijn gebied dus tussen tientallen kilometers bos.
Mijn 2 killers liepen nooit los. Killers hou je vast (deze waren/is husky's). De rest keek net zo verliefd als wij al het wild na. Ze zagen het, ze vonden het, ze bekeken het maar 0 reactie en absoluut geen neiging te jagen. Waren ze gewoon de honden niet voor. Mega relaxte roedel.

Nu wel anders. 1 met fikse agressie naar mens en dier. Komt uiteraard niet los. 1 killer leeft nog gelukkig en komt nooit los. 2 jongeren die gerust jagen die komen nergens los waar ik het niet kan voorkomen of geen zicht heb dus ook niet in het bos. 1 loopt overal los, kun je wel aanlijnen maar dan gaat hij dood vind hij. Is een mak lam, 1 van onze oudjes nog. Die kijkt nog niet eens naar wild. Door de strenge regels die wij absoluut begrijpen loopt hij nu bijna dood uhm vast op de doorgaande en drukkere paden. Tussendoor los om ook behoefte te doen. Zal hij nooit aangelijnd doen is hem nooit geleerd.

Overigens inmiddels wel losloopgebied in het bos, ronde van 3 kilometer dus best oke en tussendoor kun je je route uitbreiden in aangelijnd bos. Maarrrr zoals meer mensen al schrijven in losloopgebied loopt ook wild dus ze blijven vast. Daarnaast eet dus 1 hond graag onder andere hond. Niet handig in losloopgebied dus daar blijven we ruim uit de buurt van. Gelukkig veel alternatieven in de omgeving waar loslopen veilig en verantwoord kan. Daar lopen we dus dagelijks en af en toe nog boswandeling ipv andersom. Ik mis het bos absoluut in de winter (zomer ivm teken sowieso geen bos) maar het is gewoon niet leuk meer. Loslopende honden die luisteren heb ik totaal geen probleem mee. Echter wat losloopt en niet luisterd is een ramp bij mijn hond etende hond. Zeker wegens slecht overzicht. Ik muilkorf gerust maar dat lost niets op dan dat het hem frustratie geeft (hij wil met takken spelen, modder happen enz) en hij geen eventuele hond kan verwonden. Relaxt wandelen is weg. Ook mountainbikers die overal langs vliegen EN niet kenbaar maken dat ze er aan komen en niet af remmen. Gewoon een ramp. Overigens ook die zijn kennelijk eetbaar...
Geef dan maar de open polders.

Qua wild wat gepakt wordt, nee het hoort absoluut niet!! Echter 10 a 20 jaar geleden zag ik amper een ree. Nu moet ik moeite doen er geen tegen te komen. Logisch dat er meer wild dus gepakt wordt door hond of auto of zelfs wolf maar wolven mogen het dat zijn welkome schatjes. Honden die wild pakken zijn killers en klaar voor inslapen kennelijk. Honden zijn in wezen deels wolf, sommige wat meer en sommige totaal niet meer. Maar volkomen logisch dat diverse honden wild willen killen. Volkomen logisch dat die honden aangelijnd blijven daar waar moet.

Volkomen onlogisch dat men wolven toe juicht en honden wil weren in de natuur..... Leuk andere discussie haha

MarlindeRooz

Re: Let op voor fanatieke BOA's rond Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:42

Herkenbaar dierenfan, als wij de hond aanlijnen kijkt ze om de paar meter ons aan met een blik "vanwaar die vreselijke straf?" >;)
We lijnen haar trouwens alleen aan als ze geen zin heeft om te lopen en ze van ons wel mee moet. :x

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:45

Wij hadden ook een killer die graag hond lustte. Liep altijd aangelijnd. En dan komt er opeens een vrije hond op je afrennen. Het baasje roept steevast : hij doet niks, hoor! Nee, maar de mijne wel. En dat is het probleem. Dan ga je naar gebieden waar de hond verplicht aangelijnd moet, en dan nog kom je loslopende honden tegen. Dat vind ik dus idd aso.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:17

Moraal van het verhaal, het negeren van (verkeers) borden kan een boete opleveren. Tis wat

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:23

Ik ben daar wel bekend met de verhalen ja, maar zelf nooit problemen gehad.
Er loopt er geloof ik één die paarden helemaal weg zou willen hebben uit het gebied.
Die man moet je echt te vriend houden zeg maar.

Je mag daar over het zand rijden over de ruiterpaden. Maar de paden willen daar nog wel eens wegwaaien, dus als je het niet precies uit je hoofd weet kun je dus wel eens de fout ingaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:30

@ TS, ik ben blij dat handhavers wat strenger gaan optreden momenteel. Het gros lapt de regels aan hun laars, voor hun geldt 'verboden terrein' niet 'want ze moeten wandelen', plempen hun auto's overal neer, vervuilen de boel... En tja, als je dan net heel ongelukkig iets echter over het hoofd ziet en een BOA treft die dat al dagen als smoes en tegengas aanhoren, heb je helaas gewoon pech en geef ik ze geen ongelijk.

mvdende schreef:
Ik ook.
Ik post één ding en krijg gelijk heel Bokt over mij heen..
Is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen....

Misschien moet je je berichten eens terug lezen voor je ze plaatst anders? Je haalt er dingen bij zonder dat je weet waar het over gaat, houdt een betoog waarom jij je niet aan regels houdt (die voor iedereen gelden en er met redenen zijn!), dan kan je toch verwachten dat daar veel reacties op komen?

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:33

Het maakt niet uit welk van de 2 borden er stond, feit blijft dat je er niet in mocht rijden.
Misschien had de BOA je ook een waarschuwing kunnen geven, maar om hem/haar nu een hufter te noemen omdat hij terecht een boete uitschrijft, gaat mij te ver.
Die mensen doen gewoon hun werk. De een iets fanatieker dan de ander, maar het blijft hun taak om op te treden bij overtredingen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:38

dierenfan schreef:
Qua wild wat gepakt wordt, nee het hoort absoluut niet!! Echter 10 a 20 jaar geleden zag ik amper een ree. Nu moet ik moeite doen er geen tegen te komen. Logisch dat er meer wild dus gepakt wordt door hond of auto of zelfs wolf maar wolven mogen het dat zijn welkome schatjes. Honden die wild pakken zijn killers en klaar voor inslapen kennelijk. Honden zijn in wezen deels wolf, sommige wat meer en sommige totaal niet meer. Maar volkomen logisch dat diverse honden wild willen killen. Volkomen logisch dat die honden aangelijnd blijven daar waar moet.

Volkomen onlogisch dat men wolven toe juicht en honden wil weren in de natuur..... Leuk andere discussie haha

Dat er nu meer wild wordt gezien is dat omdat het er teveel zijn, of omdat ze niet voldoende stilte gebieden meer hebben omdat recreatie moet worden gevoegd in de natuur? (vraag is mij oprecht af).

Het gaat daarnaast niet om het wild achteraan, ook het struinen, het verstoren van wild wissels. Dat kan ook al een grote verstoring zijn. Een hond die bij je blijft en niet meters van het pas struint, zie ik het kwaad niet in. Maar eerlijk, hoeveel procent van de honden luisterd nog zo netjes? Het gros is niet goed opgevoed, niet goed onder apel, en daarbij zijn dat bonken energie die door de weeks een mini rondje moeten lopen en maar 1x in de week hun ei kwijt kunnen in een bos.

Honden zouden niet geweerd hoeven worden als ze bij hun baasjes bleven en luisterden. Helaas is er echter veel overlast en verstoring van de natuur door loslopende honden.

Het laatste, over de wolf is natuurlijk een beetje bijzondere opmerking. Hoeveel honden zijn er? En hoeveel wolven?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:40

Heel veel eigenaren vínden hun hond goed genoeg opgevoed.

In de praktijk vind ik dat van maar zeer weinig honden.

En dus vind ik het meer en meer dan terecht dat er momenteel strak beboet wordt.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:45

Sandrina schreef:
Ik heb wat losgemaakt met mijn topic. Ja ik heb een domme fout gemaakt: ben door een "Verboden in te rijden" bord gereden. Wit rond bord met rode rand zg C1 bord behorend bij de wegenverkeerswet. De Boa vertelde niet eens waarvoor hij ons (ik was met nog iemand die te paard was, ik zat op karretje met paard. Allebei bestuurders, ik ken de regels) een prent gaf. We schikten ons in ons lot. We waren fout, klaar uit! Ik wist niet beter; ik zou beboet zijn door dat verbodsbord dat ik negeerde. TOT de boete op de mat lag. Daarin stond dat we volgens het STRAFRECHT beboet werden en een bord "Verboden toegang" Art 461 genegeerd zouden hebben. En dat is absoluut niet zo. Een correcte boete had ik zonder morren betaald. Niet een die volgens een (IMO) verkeerde wet is gesteld. Daar tegen heb ik mij verzet! Op de zitting echter hoor ik dat Boa blijft bij de bewering dat ik/wij wel een rechthoekig bord met de mededeling "Verboden Toegang" hebben genegeerd. Ik denk dat die bewering niet klopt. Ik kan daar wel gaan kijken, maar je kunt onmogelijk een foto van een bord maken dat er niet is. Van het bord C1 wit, rond rode rand heb ik bewijs; vriendin maakte van de trektocht waar we midden inzaten een leuke fotoboekje. En dan nog: Waarom zouden er twee soorten verbodsborden staan? De OvJ wilde niet buigen, de rechter heeft het bedrag verlaagd tot de helft.

Maar die BOA's hebben dan vast wel bewijs dat dat bord er dus wel stond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:53

Er zit ook heel veel verschil in de boswachters. 2 van de 3 hier zijn kerels waarmee je in dialoog kan gaan. Met de 3de niet en dat is nu net de baas. Heb onlangs een hele babbel met die andere 2 gehad over het gebrekkig onderhoud van de ruiterroute terwijl wandel en mtb paden wel gewoon goed begaanbaar gehouden worden en hoe wandelen op de ruiterroute gepromoot wordt door er zitbanken te plaatsen, waardoor we zelfs op dat ene lusje van 8 km dat we gekregen hebben niet zorgeloos kunnen rijden. Heb hen toen gezegd dat ik regelmatig van de route ga en de paden opzoek waar geen kat komt om relax te kunnen rijden, zonder met mijn hoofd tussen de takken te zitten of in een menigte wandelaars terrecht te komen. Beide heren reageerden heel begripvol en hadden mijn opmerkingen al meer gehoord. Zij zeiden ook dat zij ruiters buiten de ruiterroute gewoon met rust laten. De 3de geeft je een boete als je op een andere plek als het startpunt de ruiterroute op gaat, terwijl men dit op de gemeente absolute onzin vindt. Is ie trouwens van moeten terug komen onder druk van de toeristische dienst.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-03-21 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:58

Even wat anders hoor; sinds wanneer verwijderen modjes berichten zonder verdere toelichting? Er zijn minstens 3 berichten zojuist verwijderd hier.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:59

Als dat zojuist is nog geen tijd voor groen bericht en pb?