Sure_lee schreef:Ben benieuwd naar de reden van de boete van ts!
Ik vermoed of van de paden af, of verkeerd pad met paard. Of in een afgeschermd gebied zijn waar vooraf bij het pad borden stonden dat het niet voor onbevoegden is.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DuoPenotti schreef:Ik vraag me altijd af wat die mensen er van vinden die een hond bij de boer over het land laten lopen, dat als die boer zijn koe bij hen in de tuin of huiskamer laat schijten....
Het land is van een ander, blijf er af!
Kan je hond dan niet los, jammer dan, die flexi lijnen zijn ook al mooie uitvindingen.
mvdende schreef:Askja schreef:Het is niet de taak van een BOA om ieders favoriete persoon te zijn. Er zullen ongetwijfeld echt vervelende types tussen zitten want die heb je overal. Maar verder worden ze vooral als vervelend ervaren door mensen die door hen op de regels gewezen worden. Er zijn genoeg mensen met een gezagsprobleem.
En foei, die fazanten toch MvdEnde. Wat een onbeschoft tuig!
Ik denk dat je mij verkeert hebt begrepen.
Ik bedoel namelijk dat ik er niets aan kan doen, als die beesten in het losloopgebied gaan zitten en vervolgens opgejaagd gaan worden door mijn hond....
Ze mogen er van mij best gaan zitten....
Akshay schreef:DuoPenotti schreef:Ik vraag me altijd af wat die mensen er van vinden die een hond bij de boer over het land laten lopen, dat als die boer zijn koe bij hen in de tuin of huiskamer laat schijten....
Het land is van een ander, blijf er af!
Kan je hond dan niet los, jammer dan, die flexi lijnen zijn ook al mooie uitvindingen.
Halleluja.
Hier ook een aanvaring met iemand die vond dat hij het grootste gelijk had om zijn hond op mijn wei te laten apporteren. Want ik had er geen last van en toch plek zat.
Ga naar funda, koop zélf plek zat dan.. Als ik nog 1 heterdaadje heb gaan de hond en ik achter hem aan om in zijn voortuin te spelen.
Ga dan in het gemeentehuis spelen met de hond als je wil trappen tegen gemeente beleid.
Of in het kantoor van de natuurbeheerders, om het onderwerp terug naar de openingspost te brengen.
KimD schreef:En dan nog moet je hond onder appèl staan! Je laat je hond toch niet naar hartelust jagen omdat je in een losloopgebied loopt?!![]()
Die reeën stoppen niet bij het bordje en denken 'Goh, verkeerde afslag rechts, we gaan wel terug!'.
Het kán altijd gebeuren dat je hond iets doet wat niet mag, of die daar nog legaal losloopt of niet maar die joekel moet TEN ALLE TIJDEN onder appèl staan.
Als je hond perongeluk ergens voor een huis poept of op een oprit, wat altijd een keertje kan gebeuren, laat je dat toch ook niet liggen?!
Sandrina schreef:Ik wil iedereen die rond Kootwijk en Radio Kootwijk met zijn paard rijdt en fietst: Er lopen daar fanatieke huftertjes rond, verkleed als BOA, die je voor het minste geringste vergrijp op de bon slingeren. En liegen over de plaatselijke verbodsborden tegen de rechter.
Ik ben zelf daar bekeurd en tijdens het wachten op de zitting hoorde ik van iemand die daar ook bekeurd was dat er om niks wordt bekeurd. Ik heb door zijn leugens de boete ook niet van tafel weten te krijgen.
Het is allemaal niet fris wat daar gebeurt, je kunt maar beter gewaarschuwd zijn.
mvdende schreef:Pantykous schreef:Ik vind jou echt 1 van de grootste aso's van heel bokt. Alleen maar bezig met jezelf.
@TS: het klinkt alsof je vind dat je groot onrecht is aangedaan, maar misschien kun je wat meer duidelijkheid geven over de situatie? De manier waarop je schrijft is behoorlijk lelijk dus dat zegt mi meer over jou dan de BoA
Dus omdat ik vind dat meer losloopgebied = minder illegaal honden los ben ik een aso?
Ik zie het toch overal om mij heen gebeuren? Dat mensen hun hond gewoon losgooien waar dat niet mag, omdát er zo weinig ruimte is waar dat wél mag.....
mvdende schreef:Ik ook.
Ik post één ding en krijg gelijk heel Bokt over mij heen..
Is niet mijn bedoeling om dit topic te kapen....
dierenfan schreef:Qua wild wat gepakt wordt, nee het hoort absoluut niet!! Echter 10 a 20 jaar geleden zag ik amper een ree. Nu moet ik moeite doen er geen tegen te komen. Logisch dat er meer wild dus gepakt wordt door hond of auto of zelfs wolf maar wolven mogen het dat zijn welkome schatjes. Honden die wild pakken zijn killers en klaar voor inslapen kennelijk. Honden zijn in wezen deels wolf, sommige wat meer en sommige totaal niet meer. Maar volkomen logisch dat diverse honden wild willen killen. Volkomen logisch dat die honden aangelijnd blijven daar waar moet.
Volkomen onlogisch dat men wolven toe juicht en honden wil weren in de natuur..... Leuk andere discussie haha
Sandrina schreef:Ik heb wat losgemaakt met mijn topic. Ja ik heb een domme fout gemaakt: ben door een "Verboden in te rijden" bord gereden. Wit rond bord met rode rand zg C1 bord behorend bij de wegenverkeerswet. De Boa vertelde niet eens waarvoor hij ons (ik was met nog iemand die te paard was, ik zat op karretje met paard. Allebei bestuurders, ik ken de regels) een prent gaf. We schikten ons in ons lot. We waren fout, klaar uit! Ik wist niet beter; ik zou beboet zijn door dat verbodsbord dat ik negeerde. TOT de boete op de mat lag. Daarin stond dat we volgens het STRAFRECHT beboet werden en een bord "Verboden toegang" Art 461 genegeerd zouden hebben. En dat is absoluut niet zo. Een correcte boete had ik zonder morren betaald. Niet een die volgens een (IMO) verkeerde wet is gesteld. Daar tegen heb ik mij verzet! Op de zitting echter hoor ik dat Boa blijft bij de bewering dat ik/wij wel een rechthoekig bord met de mededeling "Verboden Toegang" hebben genegeerd. Ik denk dat die bewering niet klopt. Ik kan daar wel gaan kijken, maar je kunt onmogelijk een foto van een bord maken dat er niet is. Van het bord C1 wit, rond rode rand heb ik bewijs; vriendin maakte van de trektocht waar we midden inzaten een leuke fotoboekje. En dan nog: Waarom zouden er twee soorten verbodsborden staan? De OvJ wilde niet buigen, de rechter heeft het bedrag verlaagd tot de helft.