Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 21:58

Hier ook weer een heerlijk rondje gereden! Ik zag ergens een bingo langs komen. 5 min galopperen viel mij nog niet mee.

Afbeelding
Afbeelding

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 18:03

Afbeelding

Afbeelding

Ja ik ben er weer bij! Met mijn nieuwe aanwinst Elsie, een bijna 4 jarig quarterhorse merrietje. Ze is er bijna een week nu en vandaag gingen we aan de wandel. Wij wonen aan de ruiterpaden dus we hebben enorm veel geluk in deze rare tijden. Eerst maar eens een poosje wandelen want ze was nog nooit van het erf geweest. Maar t is een stoere tante.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:01

Wat super fijn zeg Just Kid.
Heb je een hele foto van je dame.
Ja ik weet het je woont daar erg mooi..

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 19:32

Wat super fijn dat ze zo braaf is aan de hand Justkid.

Ziet er prachtig uit Carika.

Hier vandaag ook een rondje gereden. Door het PWN gebied en wat is het mooi daar.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 10:37

Gisteren heerlijk rondje gedaan..
De Diva was blij en vrolijk...


Afbeelding

Afbeelding

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:27

Hier vanmiddag even naar het strand geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:28

Heerlijk. En lekker rustig nu...

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:31

Ja absoluut heerlijk rustig op het strand nu, maar 3 mensen in de verte gezien.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:32

Als het mooie weer dit weekend aanhoudt wil ik ook rondje proberen maken. Alleen zit ik wat knel met de maatregelen in België. We mogen een buitenrit maken, maar geen urenlange wandeling.
Het staat omschreven als "de noodzakelijke duur en afstand om het paard de noodzakelijke beweging te geven". Maar wat versta ik hieronder? Rondje van 5-10km?
De mijne staan 24/7 buiten, die bewegen zelf al veel meer dan eentje die op stal staat of kleine paddock... dusja. Wat zouden jullie doen? Rijden om conditie te houden/trainen etc mag niet de insteek zijn, waardoor ik denk ik 20km niet kan verantwoorden mocht ik controle houden.

Wat is voor jullie een acceptabele afstand/straal om een paard met een buitenrit "de absoluut noodzakelijke beweging" te geven?

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 20:59

Ik woon dus aan de Belgische grens ( in Luxemburg) en blijf echt braaf aan "mijn" kant van de grens.

Vind het heel lastig , die regels te begrijpen. Kreeg een mail van de LEWB omdat ik in België wedstrijden rijd. Wat ik weet van kennissen, is dat ze alleen nog aan huis mogen rijden, ligt ook aan de gemeente waarin je woont blijkbaar...

Zou zeggen, 8 km? Kun je t rondje altijd 2x doen....of heb je niet van die kleine rondjes en moet je echt heen en weer?

Komt jouw smid nog? Mijn Belgische smid niet. Alleen in noodgevallen...

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:34

Ik ga momenteel juist in het weekend nergens heen. Teveel andere mensen, ik pak mijn moment wel doordeweeks. Hoe je die Belgische regel moet interpreteren vind ik maar lastig. Je hoeft maar 1 knorrige juut te treffen en je hebt een bon te pakken...

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:12

Dat doordeweeks een ritje doen is leuk, maar ik werk nog steeds gewoon kantooruren. Dus ik moet nog steeds gewoon in t weekend t bos in als ik wil.

Gelukkig mag dat in nl en weet ik ook wel e paden te vinden waar niet veel mensen lopen

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:24

Ik mag eindelijk ook weer naar buiten! Ben zelf (ruim) 24 uur klachtenvrij nu.
Vanavond lekker veel vitamine P op gedaan op stal. Na 13 dagen thuis quarantaine en dus zonder de paarden was dat heel erg fijn!
Vooral m'n senior was super blij om me te zien, die kwam me in de wei echt opzoeken en achter me aanlopen voor knuffels <3
En de ander hinnikte ook wel heel enthousiast en blij.
Eens zien of ik die morgen wat kan laten werken in het bakje en dan donderdag na 't werk, wat ik vanaf dan ook weer mag/moet een rondje bos doen.
Das al dik 2,5 week geleden voor 't laatst, daar hebben we beiden denk ik wel behoefte aan.
Kan ik ook weer een paar km toevoegen aan mijn stand :))

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:29

Tsja, EW, ik werk ook kantooruren (al heb ik nu even geen reistijd), maar zeker met de zomertijd kan een ritje na werktijd nog prima. Dat scheelt mij een hoop mensen ontwijken die in het weekend ook even eruit willen.

aniek1985
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 13140
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 22:34

Ik ga nu ook niet in het weekend een buitenrit maken. Alleen doordeweeks.

Die Belgische regel voor buitenrijden klinkt wel ingewikkeld.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:25

Ik vind 'm vooral voor interpretatie vatbaar. Een paard in een weide beweegt meer dan eentje op stal. Stel dat ze 5km aanhouden, dan zou je kunnen stellen dat mijn weide paard dat vanzelf wel loopt in het gras en dus niet van het land af mag. En een paard dat in een box staat wel.

Tijdens een (stevig) uur dressuurles kom ik al gauw aan 11km, heb dit een tijdje gemeten om daar wat zicht op te krijgen. Dan kzn je zeggen, rondje van 10km. Maar het cross gedeelte van een eventing zit rond de 3500m, wat maakt dat ik met een klein rondje van 5-6km met genoeg galopstukken eigenlijk ook wel zou kunnen voldoen.

Ik kan beide en kan wel paar kleine rondjes maken en deze desnoods aan elkaar breien zonder echt ver weg te gaan.

Of mijn smid nog komt? Goeie vraag :+ Zou ik eens voor moeten informeren, denk het wel. Zolang we nog op buitenrit mogen wil ik ijzers behouden. Als dat ook verboden wordt laat ik ze eraf halen.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:27

Ik woon in Nederland en hou voor nu max een uurtje aan, voorheen ging ik regelmatig langer op pad. Met het ene paard is dit een km of 6, met de andere (die nu met een dik been staat dus alleen korte stapritjes) een km of 9 - 10.

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 11:33

Varekaj: is super lastig. Maar denk niet, dat je kunt en mag verwachten een crosspaard nu in topvorm te behouden ( doe jij ook niet). Iedereen zou iets af moeten bouwen , eigenlijk.

Ik zei de smid ook al: als ik weet dat jij niet meer komt , haal ik de ijzers er onderuit en doe heel rustig aan. Nu heeft ie dus sowieso veel Belgische klanten, die amper mogen rijden , en geen ijzers nodig hebben. Doet wel noodgevallen. Komt dus ook donderdag hier en laat er toch maar 4 ijzers opzetten. Mocht er n probleem zijn, haal ik ze er onderuit en klaar....hoop dat het over 8 weken beter gaat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:00

Nee op topconditie houden is niet de bedoeling. Maar ik wil wel graag basisconditie hebben en houden. Al zal ik dan ook wel wat vaker aan de bak moeten... :o Maar met buitenritjes kan je al heel wat bereiken, afhankelijk hoe je het indeelt.

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:51

Mijn hoefsmid vertelde me, dat er niet meer in t bos gereden mag worden, maar je alleen nog op privé terrein op je paard mag gaan zitten. Ligt zeker aan de regio?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:09

Getup schreef:
Mijn hoefsmid vertelde me, dat er niet meer in t bos gereden mag worden, maar je alleen nog op privé terrein op je paard mag gaan zitten. Ligt zeker aan de regio?


In NL?

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:11

Getup schreef:
Mijn hoefsmid vertelde me, dat er niet meer in t bos gereden mag worden, maar je alleen nog op privé terrein op je paard mag gaan zitten. Ligt zeker aan de regio?

Dat is niet in Nederland zeker..
In NL mag je nog paardrijden Fietsen enzo.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:39

Ik sta op plaats 99, ben aan de wandel met mijn jonkie. T is een stoere maar ik moet eerst even in de bak oefenen. Morgen staat ze 2 weken bij ons. Afbeelding

Afbeelding

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:43

Sorry! In België!
Ik woon trouwens in Luxemburg en mag gewoon rijden

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:15

Getup schreef:
Sorry! In België!
Ik woon trouwens in Luxemburg en mag gewoon rijden
o, daar kun je wel mooie trails rijeen <3