Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:31

Dat is ook wel heel tof dat wild tegenkomen! Ik kom met name gewoon schapen en koeien tegen. Soms zie ik muizen en gister stak er een dikke rat over. Soms zie ik ook roofvogels en best vaak hazen. En in Schoorl rij je tussen de “wilde” runderen. Maar die zwijnen lijkt me ook wel erg leuk. En herten natuurlijk. Ik ga morgen weer naar de Veluwe dus wie weet kom ik dan wat tegen. Maar dat zal wel niet want ik ga s middags rijden

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:34

Op mijn oude stal kwam ik iedere rit wel herten tegen, bij ons huis nu eigenlijk altijd roofvogels en reigers. Zwijnen ben ik denk ik wel eens tegen gekomen maar merkte dat dan meer aan Mo dan dat ik ze zelf gezien heb _O-

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:43

Ik kom wielrenners tegen als ik door de polder rij, dat is genoeg wild voor mij :=

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:58

Dilan93 schreef:
Ik kom wielrenners tegen als ik door de polder rij, dat is genoeg wild voor mij :=

Ja wielrenners is een slag apart. Iemand die wielrent vind ik per definitie al niet aardig. Hoeft ie verder nog geen woord gezegd te hebben :') _O-

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:02

Hahaha nee erg he, dat heb ik ook :')

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:44

Wielrenners inderdaad :')

Soms ook mountainbikers, veel wandelaars, koeien en konijnen/hazen. Ook regelmatig een roofvogel en fazanten. Herten en reeën heel weinig eigenlijk, maar denk dat daar de meeste paden in deze tijd van het jaar ook nog te druk voor zijn in gebruik.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:54

Dilan93 schreef:
marsyl schreef:
Wow wat super leuk Dorine zo je soep ingrediënten bij elkaar halen :D

Wat leuk dat jullie zoveel wild zien allemaal! Lijkt me echt cool, ben nog nooit een zwijn tegen gekomen met rijden..

Goed teken toch Dilan! Heeft ie niet veel geleden van de wedstrijd :D

Ik zit me te verheugen op mijn (waarschijnlijk) laatste endurance van het seizoen as zaterdag in Zeddam :D

Misschien zie ik je nog voorbij komen zaterdag :D Ben daar om te groomen voor een klasse 3 wedstrijd.

Mijn laatste wedstrijd zal in Epe zijn, 2 november. Ben benieuwd wanneer de inschrijving open gaat.


Ow leuk :D wellicht tot daar dan :D en veel plezier met groomen :j leer je vast veel van denk ik, lijkt me erg interessant

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:06

Dorine92 schreef:
Dilan93 schreef:
Ik kom wielrenners tegen als ik door de polder rij, dat is genoeg wild voor mij :=

Ja wielrenners is een slag apart. Iemand die wielrent vind ik per definitie al niet aardig. Hoeft ie verder nog geen woord gezegd te hebben :') _O-


Haha! Ik deel je mening wel. Ik maak een uitzondering voor mijn man en de buurman. Maar die hebben allebei een vrouw met paarden, dus als ze zich niet netjes gedragen, krijgen ze straf ~~}>

Zwijnen heb ik nog nooit gezien. Ook niet toen we op vakantie waren (met de paarden) op de veluwe. Wel gezien waar ze wonen, met al die wroetsporen. Stiekem vind ik zo ook wel een beetje eng.

Hier vooral herten, hazen, eekhoorns en roofvogels en uiteraard allerlei soorten vogels. Laatst inderdaad een dikke rat >;) Maar wild spotten maakt de dag toch een stuk mooier :o

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:31

Marsyl, lijkt me idd heel leerzaam. Omdat ik, als ik mijn laatste puntje voor K1 heb, volgend jaar wellicht K2 wil gaan starten, zat ik al een tijdje te kijken of ik eens ergens kan groomen. En degene voor wie ik ga groomen gaf al aan dat ervaring niet nodig is. Kan ik eens zien hoe het er bij de vetgate aan toe gaat :j

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 13:55

@Dilan: een keer vrijwilligen en specifiek vragen of je bij de vetgate mag zitten is ook erg leerzaam voordat je de overstap maakt naar klasse 2.
Dan zie je het reglement in de praktijk.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 14:00

Marije_jiplover schreef:
@Dilan: een keer vrijwilligen en specifiek vragen of je bij de vetgate mag zitten is ook erg leerzaam voordat je de overstap maakt naar klasse 2.
Dan zie je het reglement in de praktijk.

Dat is ook een goed idee inderdaad. Vrijwilligers hebben ze vaak genoeg nodig :j

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:55

Dorine92 schreef:
Dilan93 schreef:
Ik kom wielrenners tegen als ik door de polder rij, dat is genoeg wild voor mij :=

Ja wielrenners is een slag apart. Iemand die wielrent vind ik per definitie al niet aardig. Hoeft ie verder nog geen woord gezegd te hebben :') _O-

Jammer....ik racefiets zelf ook graag.
Er zitten echt paar horken tussen maar het is vaker onbegrip naar elkaar.
Maar asociale heb je in elke groep mensen zitten helaas.

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:59

Wat leuk, zo shoppen te paard. En courgettesoep :9

Ik sluit me graag aan bij het rijtje wildspotters. Vandaag een rondje duinen gedaan en 3 keer een groepje herten gezien: 2x een bachelorgroep heren en een keer een groepje dames die op 3 meter voor ons het ruiterpad overstaken.

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:03

Mijn stalgenoot en ik hebben een paar weken geleden een das gespot in het bos. Dat was echt bijzonder.
Verder kom je hier veel hazen en reeën tegen. Op de Veluwe zijn we wel eens zwijnen tegen gekomen.

De wielrenners en mountainbikers bij ons zijn over het algemeen wel vriendelijk. In de vakantieperiode kan ik vaak merken welke mountainbikers hier uit de omgeving komen en welke niet :')
Helaas heb je bij elk soort weggebruiker rotte appels ertussen zitten..

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:15

De mountainbikers hier heb ik ook totaal geen problemen mee. Die rijden me niet ondersteboven. Zijn er wel veel, maar je kunt prima rekening houden met elkaar

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:36

S_imonee schreef:
De wielrenners en mountainbikers bij ons zijn over het algemeen wel vriendelijk. In de vakantieperiode kan ik vaak merken welke mountainbikers hier uit de omgeving komen en welke niet :')
Helaas heb je bij elk soort weggebruiker rotte appels ertussen zitten..

Ik denk dat dan “mijn” wielrenners bij jou op vakantie zijn. Zijn van die arrogante sukkels die denken dat de hele wereld om hen draait. Groeten niet terug, scheuren rakelings voor auto’s langs, rijden bijna de wandelaars/fietsers/ruiters aan, en doen ook zo achterlijk naar elkaar roepen van “auto! AUTO! Autoooo! au-tooooowww! AUTO! auto!” terwijl het fcking windstil is :') nemen zichzelf véél te serieus met hun belachelijke pakkies.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:53

Geen zwijnen gezien op de Veluwe... wel kamelen en een zebra
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 21:33

Afbeelding

Afbeelding

Ik dacht dat het een rondje van 10 km zou zijn, maar het werd een kleine 15. Nieuwe route ontdekt. En het verliep verrassend Zen voor vrijdag de 13de. Hoewel we rijkelijk getrakteerd werden op een opvliegende familie fazant, een wegschietend hert, een robotmaaier en (Cajra’s favoriet) een kudde crossbuggies, bleef alles redelijk rustig. Was een lekker rondje :j

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 19:39

Dit weekend weer gaan stappen.
Mag nog niet meer maar dit is al weer super genieten.
Km stellen nog niet veel voor maar begin is er weer.
Afbeelding

Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 20:07

Net een rondje gedaan in Calabrie, Zuid-Italie. Helaas vergeten Endomondo aan te zetten.

Of ik durfde te galopperen. Ja hoor. Gingen we twee keer een akker van een paar honderd meter op en neer, want niet iedereen durfde. Bleek dat beest helemaal geen rem te hebben. Hij ging keihard en stopte wel weer als hij bij de rest was. Dat ging dan wat horterig en stoterig, waardoor ik er bijna naast lag. Ook omdat ik mijn hardloopbroek en -schoenen aan had. Had niks anders bij. En zat helemaal scheef omdat een beugel eigenlijk te kort was en niet langer kon. Van een cap hadden ze ook nog nooit gehoord. Maar al met al goed gegaan en lekker gereden met prachtige uitzichten over de bergen en de zee.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 22:56

Klinkt als een avontuur!
Ik heb gisteren even het asfalt van dichtbij bekeken :(

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 23:43

Oei! Hopelijk geen pijn gedaan? Wat gebeurde er?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 03:19

Bloodymary schreef:
Oei! Hopelijk geen pijn gedaan? Wat gebeurde er?

Mijn sufste makste pony ging ineens recht naar beneden de dijk af en deed beetje raar dus dat had ik niet verwacht. Zat met barebackpad en het was warm dus was lekker halfbloot dus dat grove grindasfalt onderaan de dijk was niet zo chill. Elleboog zit een lelijke schuurwond.
Maar de keuze was hard op het asfalt klappen of even blijven vasthouden om de val te controleren maar dan wel ietsje worden meegesleurd met blote huid. Nou dat laatste dus want ik heb liever een jaap dan een breuk

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:24

Ai dat klinkt niet helemaal fijn Dorine...
Verder met je paard alles ok?

Wat een avontuur Bloodymary.. :j

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 08:32

#) Au!
Niet lekker Dorine.