Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:00

Kindvrij: check :D

In de winter hangt er er allemaal een beetje vanaf. Staan ze op pension, dan zit ik best beperkt. Paadjes genoeg, dat wel, maar de hele natte omgeving tovert erg veel heel gauw om in paden waar ze kogeldiep in wegzakken. Helemaal als de mountainbikers er doorheen beginnen vliegen of erger, de quads en crossmotoren. Die maken er een sport van om alles echt zodanig aan gort te rijden dat zelfs traktoren in de problemen raken. Dan zit ik beperkt op de grindpaden, dat zijn er niet bijster veel of asfalt... met sneeuw/ijs wordt niks gestrooid. Dan is het helemaal uit met de pret.

Hou ik ze op de weide, dan heb ik mogelijks meer opties qua paden mazr zit ik weer krapper in tijd ivm daglicht -O-

Hier staan ze maart/oktober 24/7 buiten met onbeperkt gras of hooi,en op 2 weides mooi groot schuilhok.
In de winter weide of halfpension met overdag paddock. Ook weer ruim aan hooi en ruim schuilhok.
Wedstrijdpaard of grasmachine, dit is iets wat ik ze graag allemaal wil gunnen.

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:05

Hier nog iemand semi kindvrij haha. Vriendlief heeft een dochter die om het weekend en een deel van de vakanties bij ons is maar dan heb ik nog genoeg vrijheid om toch te gaan.
Eigen kinderen komen er zeker weten niet :D

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:08

Ben ik in ieder geval niet de enige die er niet aan moet denken om moeder te worden :')

Mijn schoonzus is begin vorig jaar moeder geworden. Als ik dan zie hoeveel tijd en werk het is := Heel hun leven is om het kind heen gebouwd. Ik kan en wil dat eerlijk gezegd niet opbrengen :o

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:12

Ik heb dat nooit gewild en ben alleen maar zekerder geworden van die beslissing _O-

Vind kinderen wel echt heel leuk dus vind dit stiekem de ideale ´oplossing´.
De zomervakantie is ze 3 weken bij ons en dat is dan zeg maar precies goed ;)

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 15:35

Het is ieder z’n eigen keus toch :) hoeft niemand te onderbouwen of te verdedigen lijkt mij.

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:07

Emori schreef:
Het is ieder z’n eigen keus toch :) hoeft niemand te onderbouwen of te verdedigen lijkt mij.

Zeker, bij een hoop mensen is het wel eigen keus om geen kinderen te hebben. Al heb je natuurlijk ook mensen die dit vanwege medische redenen niet kunnen. Dat vind ik dan wel heel sneu.

Ik vind bijvoorbeeld mn neefje echt een schatje hoor, dat dan weer wel. Vandaar ook dat mensen mij vaak vragen waarom ik dan geen kinderen wil :')

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:15

Ik rij gemiddeld zo'n 20 tot 25km per week en heel ver erboven zit ik meestal niet. Ik rijd 1 tot 2x dressuurgericht in de rijbak, omdat ik zijn spieren toch een beetje wil (onder) houden. Meestal maak ik dan 1x per week een staprit en 1 of 2 x een "lange" rit of bv echt op tempo. Werk hier ook 30u en huishouden natuurlijk. Paardjes staan bij mijn vader, wel vrij dichtbij maar toch jezelf oppakken erheen fietsen enz. Plus ik moet toch zo'n 20-30 min rijden voordat ik in bosgebied of landerijen ben.. vind een klein rondje langs de weg ook wel leuk maar je bent stiekem toch veel tijd kwijt als je dan effe op en neer richting bos gaat. Dus ik begrijp wel dat dat niet iedereen lukt om 50+ km te maken ofzo in een week :o
Ach zolang hij op zijn 19 jarige leeftijd ook nog rondhobbelt ben ik al blij! :D

We hebben vandaag ondanks dat we echt door en door nat waren geworden door een mega plens bui toch lekker gereden :D
Afbeelding

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:20

dacht bijna,dat ik in het verkeerde topic was beland,t is ineens.....anders.


Heb wel 2 kinderen en kan ook gewoon lekker rijden :D . Op t moment even niet,ben woensdag geopereerd en t zal nog wel even duren, voordat ik weer op kan stappen.

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:25

Ik heb qua rijden wel het geluk dat mijn stal direct aan het bos ligt :j

Ik heb letterlijk 50 meter verhard en dan kom ik op het bospad. Luxe die ik vroeger nooit had haha.

Jessol

Berichten: 1985
Geregistreerd: 02-11-04
Woonplaats: Gavere, België

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:34

Hier een bos achter de hoek, waar je te paard niet in mag. -O-

Heb toch het gevoel dat dat in Nederland beter voorzien is.

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 16:49

Woon ook vlak naast het bos,waar het altijd zowat uitgestorven is.

Dorine92
Berichten: 5332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:50

Je kunt altijd nog een vreemde taal leren als je het bos in wilt. Dat deed ik altijd als puber. Kwam die boswachter. Mevrouw u mag hier niet paardrijden. -Lo siento señor, no le entiendo. No hablo holandés. En dan die boswachter van uhhhh do joe spiek ingliesh? :+
Kon altijd zonder problemen doorrijden. Maar zo stout ben ik tegenwoordig niet meer _O-

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 19:58

Dorine92 schreef:
Je kunt altijd nog een vreemde taal leren als je het bos in wilt. Dat deed ik altijd als puber. Kwam die boswachter. Mevrouw u mag hier niet paardrijden. -Lo siento señor, no le entiendo. No hablo holandés. En dan die boswachter van uhhhh do joe spiek ingliesh? :+
Kon altijd zonder problemen doorrijden. Maar zo stout ben ik tegenwoordig niet meer _O-

_/-\o_

Wij werden een keer achterna gezeten door een boswachter die met zn jeep onze kant op kwam crossen (diepe sporen achter latend). Zegt ie tegen ons dat we de paden kapot rijden.

Dus ik met mn meest onschuldige, domme gezicht. 'Sorry meneer, ik kom hier niet uit de buurt. We staan op een manege verderop geparkeerd en zoeken het ruiterpad terug' :o

Toen heeft de beste man ons gewezen waar we heen moesten :')

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 20:22

Hier de pony's wel 24/7 buiten, maar mesten en voeren neemt toch wel wat tijd in.
Ik vind doordeweeks buiten rijden met al het verkeer niet erg fijn, maar ik wandel wel stukjes.
Alleen telt dat niet zo snel op, haha.
In het weekend rijdt mijn bijrijdster een rit met mijn pony en de andere dag vaak zelf. Soms mennen we in het weekend.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 21:40

Ik vind t doordeweeks juist altijd rustiger. In het weekend al die mensen die overal aan de wandel zijn :roll:

Ik begin morgen eindelijk weer eens.

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 22:32

Fabster schreef:
Ik vind t doordeweeks juist altijd rustiger. In het weekend al die mensen die overal aan de wandel zijn :roll:

Ik begin morgen eindelijk weer eens.

Dat is hier ook heel erg. In het weekend is het soms echt zigzaggen tussen de wandelaars door (ja, ook op de ruiterroute), die dan nog pissig zijn ook als je draaft op paden die gewoon voor ruiters bedoeld zijn... :roll:

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:24

Hier in het weekend ook wel veel wandelaars.
En die mogen ook gewoon op de ruiterpaden wandelen hier.
Beetje rekening met elkaar houden en 't gaat prima.
Vaak wel de mazzel dat wandelaars een hek voor je open willen houden, scheelt weer zelf klooien.
Door de week wel vaak op andere tijden al wild te zien, in het weekend alleen als je echt vroeg of in de avondschemer bent.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:44

Vanaf weiland A zit ik midden in het veld en de ruiterroute loopt achter het weiland door.
Vanaf weiland B is het 200m straat voor ik in het veld zit.
Weiland C is de ene kant 500m stappen en andere kant 1km om in het veld te raken en vanaf weiland D ook ongeveer 500m.
Vanaf winterpension 1,5km.

Veldpaden genoeg, maar die rondjes kennen wel allemaal al aardig en nieuwe verkennen is toch ook meestal 15-20min rijden omdat al de rest met elkaar verbonden is. Bos is half uurtje stappen, daar is slechts 1 stukje voor ruiters toegankelijk. Doordeweeks valt het mee. Bij mooi weer is draven/galop op eigen risico ivm MTB'ers, andere ruiters en mensen met kinderwagens en kinderen. Het overzicht is op bepaalde plekken nogal beperkt...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 23:47

Dilan93 schreef:
Fabster schreef:
Ik vind t doordeweeks juist altijd rustiger. In het weekend al die mensen die overal aan de wandel zijn :roll:

Ik begin morgen eindelijk weer eens.

Dat is hier ook heel erg. In het weekend is het soms echt zigzaggen tussen de wandelaars door (ja, ook op de ruiterroute), die dan nog pissig zijn ook als je draaft op paden die gewoon voor ruiters bedoeld zijn... :roll:


Ja, precies dat ja. Volgens mij zit jij bij mij in de buurt.

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 06:32

Oh echt? Ik rij voornamelijk in het Rucphense bos :)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30632
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 06:53

Haha, maar wij hebben vooral polderwegen en doordeweeks dus veel vrachtwagens. Zaterdagochtend en zondagmiddag ook wel weer wat. Maar toch beter dan doordeweeks. Als ik naar ruitervriendelijker gebied wil ga ik provincale weg over, doe ik liefst zondagmorgen vroeg.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:09

Dilan93 schreef:
Oh echt? Ik rij voornamelijk in het Rucphense bos :)


Ah, daar loop ik wel met de honden, maar zelfs dan vind ik het druk. Ik rij op de Galderse Heide/Mastbos (en ook dichter bij huis, want heb al een tijd niks gedaan)

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 08:13

Fabster schreef:
Dilan93 schreef:
Oh echt? Ik rij voornamelijk in het Rucphense bos :)


Ah, daar loop ik wel met de honden, maar zelfs dan vind ik het druk. Ik rij op de Galderse Heide/Mastbos (en ook dichter bij huis, want heb al een tijd niks gedaan)

Ah wat voor honden heb je? Dan zal ik eens opletten :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:13

Een Duitse herder met een flapoor en een vuilnisbak, wat iets weg heeft van een Australische herder

Afbeelding
Afbeelding

Van die herder hangt nu 1 oor. Meestal op woensdag ben ik daar. Vroeg in de middag

Ik loop daar met mijn vriendin die een border collie en een groenendaeler heeft

Sherivey
Berichten: 8641
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 12:52

Ah dat valt wel op :j als ik je zie zal ik even zwaaien haha