Het hele jaar het strand op bij Noordwijk.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:05

Danseresje schreef:
Gekopieerd vanaf jouw link:
Ruiters kunnen nog enkel gebruik maken van de strandopgangen 28 en 29. Helaas zijn deze vanaf de parkeerplaats alleen te bereiken via, een voor paarden, verboden fietspad.

Dat is uit de brief van de briefschrijfster NAAR de gemeente :') . Daar boven is de reactie van de gemeente zelf. Goed lezen. Ik DENK dat de gemeente het wel weet. Maargoed, wie weet, weet jij het wel beter ;) . Dan heb ik niks gezegd.

Wij zijn handhaving tegen gekomen op het strand en het was allemaal in orde. Denk niet dat we LVS gepasseerd zijn want was sws niet druk met mensen (wel aantal paarden).

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:09

Ik had misschien mijn bericht niet goed gesplitst. Wat ik wilde aangeven is dat er, nadat mensen buiten het seizoen ineens geweigerd werden bij 27, gezegd is dat het fietspad niet gebruikt mocht worden. Dus dan kom je inderdaad niet bij 28 of 29.

Verder wil ik niet suggereren dat ik het beter weet dan de gemeente, maar het bericht van de gemeente klopt mi gewoon niet.... En ik denk dat meerdere ruiters hier uit de omgeving dit kunnen bevestigen.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:09

Tip: ga naar Katwijk! Ik vind Noordwijk zo gezeik met waar wel en niet mag. Katwijk kan je goed parkeren (grote parkeerplaats) en ga je zo het strand op.

In noordwijk zijn ze wel bezig om de strandafrit bij Langeveldenslag ook weer toegankelijk voor paarden te maken of een oplossing te vinden dat je daar het strand op kan. Is qua parkeren gewoon het meest praktisch. Dus hopelijk in de toekomst minder gedoe!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 20:41

Bij het fietspad staat zeker geen verboden voor paarden-bord (meer?) en nogmaals, ik denk dat de gemeente dat dan ook onderkend had (als reactie op de brief). Ik vond afrit 28 toch behoorlijk eng haha (of nou ja, mijn paard). Ik heb zelf ook jaaaren in Nwhout gestaan maar toen gingen we altijd bij óf manege Bakker het bos in, óf bij de afgebrande manege van onze Krottenkoning.

Katwijk wel weer stuk verder, maar de moeite waard om eens te checken. Strand is ZO fijn.

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-19 21:54

Denise_Storm schreef:
Tip: ga naar Katwijk! Ik vind Noordwijk zo gezeik met waar wel en niet mag. Katwijk kan je goed parkeren (grote parkeerplaats) en ga je zo het strand op.

In noordwijk zijn ze wel bezig om de strandafrit bij Langeveldenslag ook weer toegankelijk voor paarden te maken of een oplossing te vinden dat je daar het strand op kan. Is qua parkeren gewoon het meest praktisch. Dus hopelijk in de toekomst minder gedoe!


Heb je wat straatnamen en strandopgangen bij katwijk voor me?
Dan ga ik dat ook eens helemaal napluizen :D

Wat een heerlijke strandfoto’s komen voorbij.
Dat wil ik dus ook! *\o/*

Stal_Fiore

Berichten: 9366
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Het hele jaar het strand op bij Noordwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 22:11

In Katwijk mag je enkel nu het strand op na 19.00 uur.
Parkeren bij Noorderduinen. Is heel goed te doen. Bent zo op het strand.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 06:02

Stal_Fiore schreef:
In Katwijk mag je enkel nu het strand op na 19.00 uur.
Parkeren bij Noorderduinen. Is heel goed te doen. Bent zo op het strand.

Niet helemaal compleet;
Op het strand van Katwijk zijn tijdens de periode 1 april tot 1 oktober alle paarden verboden van 09.00 tot 19.00 uur.

Echter, bij een temperatuur lager dan 18°C en/of neerslag mogen paarden in genoemde periode ook overdag op het strand. Deze regeling wordt kenbaar gemaakt op de informatieborden bij de strandafgangen en via een vlag. Deze vlag wordt opgehangen bij de noordelijke en zuidelijke strandposten van de reddingsbrigade. Als de vlag is gehesen, zijn paarden niet toegestaan op het strand. Het is een witte vlag met een rood verbodsteken.

Buitenom deze bovengenoemde tijden en periode zijn paarden op het strand in Katwijk wel toegestaan.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:14

astridastrid schreef:
Stal_Fiore schreef:
In Katwijk mag je enkel nu het strand op na 19.00 uur.
Parkeren bij Noorderduinen. Is heel goed te doen. Bent zo op het strand.

Niet helemaal compleet;
Op het strand van Katwijk zijn tijdens de periode 1 april tot 1 oktober alle paarden verboden van 09.00 tot 19.00 uur.

Echter, bij een temperatuur lager dan 18°C en/of neerslag mogen paarden in genoemde periode ook overdag op het strand. Deze regeling wordt kenbaar gemaakt op de informatieborden bij de strandafgangen en via een vlag. Deze vlag wordt opgehangen bij de noordelijke en zuidelijke strandposten van de reddingsbrigade. Als de vlag is gehesen, zijn paarden niet toegestaan op het strand. Het is een witte vlag met een rood verbodsteken.

Buitenom deze bovengenoemde tijden en periode zijn paarden op het strand in Katwijk wel toegestaan.


Klopt helemaal, of je moet bij de zuidduinen parkeren in de buurt van het voetbalveld en eerst een stuk duin nemen eer je het strand op gaat, als je dan richting wassenaar rijd heb je dacht ik een stuk waar je wel het hele jaar mag. En daarnaast is het duin ook heerlijk om te rijden. {:}

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Het hele jaar het strand op bij Noordwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 08:10

Ik vind het helemaal geen moeilijk gedoe bij Noordwijk in tegenstelling wat mensen zeggen.
Gewoon doordeweeks gaan en heel vroeg! Ik heb er wel een vrije dag voor over.. Dan is er geen file en plek zat en doodstil op het strand.
Gewoon op de Nortgodreef parkeren, geld in de automaat gooien en via het Oude Meeuwenoord het ruiterpad op.
Bij het strand MOET je naar rechts ( links staat na kort stukje een verbodsbord midden op het strand)
Dan kun je bijna een uur naar rechts tot je weer een verbodsbord tegenkomt, daar draai je om.

Ik kom daar voor het stand en de zee. Ik ga nooit door de duinen, veel te zwaar vind ik dat.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:02

Vanaf Meeuwenoord heb je ook nog wel een stukje duin door te rijden toch voor je op strand bent?
Wel slim inderdaad om het zo te doen.
Ik ga ook altijd ‘s morgens vroeg, dan is het nog redelijk rustig.

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Het hele jaar het strand op bij Noordwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:25

klopt Nouvel. dat is ook soms best zwaar zand, dat is nog wel te doen heen en weer, maar dan ga ik niet nog eens door de duinen zelf rijden.

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:31

Ik pak vanaf de duinrand ook altijd de kortste route naar strand en ga dezelfde weg weer terug bij warm en droog weer, paden zijn echt zwaar nu...

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:26

Nouvel schreef:
Ik pak vanaf de duinrand ook altijd de kortste route naar strand en ga dezelfde weg weer terug bij warm en droog weer, paden zijn echt zwaar nu...

De 'middelste' klucht? Of korte weg strand ... ;)
Bos in rechtdoor bij eerste splitsing, rechts bij tweede splitsing?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 12:33

Middelste inderdaad. Volgens mij is dat 23 en dat rijd ik rechts af het strand op en als het goed strand is voorbij 25, soms 26 en dan weer terug.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 13:52

ElCamino schreef:
Ik vind het helemaal geen moeilijk gedoe bij Noordwijk in tegenstelling wat mensen zeggen.
Gewoon doordeweeks gaan en heel vroeg! Ik heb er wel een vrije dag voor over.. Dan is er geen file en plek zat en doodstil op het strand.
Gewoon op de Nortgodreef parkeren, geld in de automaat gooien en via het Oude Meeuwenoord het ruiterpad op.
Bij het strand MOET je naar rechts ( links staat na kort stukje een verbodsbord midden op het strand)
Dan kun je bijna een uur naar rechts tot je weer een verbodsbord tegenkomt, daar draai je om.

Ik kom daar voor het stand en de zee. Ik ga nooit door de duinen, veel te zwaar vind ik dat.

Parkeren op Wantveld? En dan langs die afgebrande manege toch (weet nooit of dat Meeuwenoord heette). Dus eigenlijk wat TS zegt, toch?

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Het hele jaar het strand op bij Noordwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 14:00

Ja dat is of was Meeuwenoord. Dan moet je ook nog wel door een zwaar stukje duin om op strand te komen.

_BlingBling_

Berichten: 981
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 19:42

Vandaag naar Noordwijk geweest.
Het was heerlijk!
Ruim plek om te parkeren.
Duinen naar zee toe waren idd heel mul.
En vrij druk met mensen. Maar we hebben echt genoten!! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 22:16

Heerlijk, gave foto’s!

Patlican
Berichten: 99
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 17:37

Ik ga zaterdag met de paarden naar het strand, twijfel nog tussen Noordwijk en Katwijk, waar parkeren jullie in Noordwijkerhout en in Katwijk jullie trailer?