(paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

(paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 11:43

Hoi allemaal!

Als eerste iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar *\o/*

dan.. ik ga vanaf 14 januari 2 maanden op stage in Nieuw Zeeland. ik ga stagelopen bij een bedrijf waar ze buitenritten organiseren door de natuur en op het strand. Ook is de eigenaresse erg actief op het gebied van horsemanship. Het bedrijf heeft ook koeien, varkens, schapen, ze geven motorcrossles, je kunt er surven en duiken, dus lekker veelzijdig.

Zouden jullie het leuk vinden als ik gedurende mijn stage een topic open met foto's van de buitenritten, horsemanship en mijn ervaringen? of lezen jullie liever een blog of kijken jullie graag korte video's? ik ga sowieso op mijn paarden instagram super veel posten over mijn ritten en lessen.

ik zou graag willen weten wat jullie graag zouden zien van mijn stage en op welke manier jullie dit het liefste zien/ lezen :o

Maartje9

Berichten: 171
Geregistreerd: 22-12-12
Woonplaats: Omgeving Utrecht

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 11:47

Wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen! Ik zou een topic heel leuk vinden :). Alvast heel veel plezier! :D

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:03

Kia Ora (Maori greeting), absolutely Beauty!!! *\o/* The time of your life! Je had niet een beter land kunnen uitzoeken!! Ik heb 2 jaar in NZ gewoond, da's een heel erg mooi land. Panoramische uitzichten waar je ook kijkt. Het licht daar is heel helder in vergelijk met NL, de kleuren van land, water en lucht niet grauw, maar heel bright en fresh. Zo groot als Duitsland, met maar 5 miljoen inwoners, dus grote gedeelten schaars bevolkt. Heel groen, koel klimaat, veel regen, rollende heuvels, stranden, volkanen, de Southern Alps op het zuidelijk eiland, de olijfgroene Kia papagaaien die het rubber uit je autoruiten eten, en 't ziet eruit als een kruising tussen Noorwegen en Zwitserland. 'T is een goed georganiseerd 'Europees' land, met alle moderne systemen en veeel veiliger dan NL. Ze drinken L&P softdrink in blikjes, dat is Lemon & Peiroa. En het is het hol van de leeuw wat betreft rugby, go the All Blacks!! Gossie, zoveel mogelijk fotos graag. I lees met interesse mee vanuit Brisbane, Australie. (PS; ook in Australie zitten ze met een enorm tekort aan stablehands in horse racing).
Laatst bijgewerkt door Jack_55 op 02-01-19 15:15, in het totaal 5 keer bewerkt

wend2009

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-02-14

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:05

Ik volg graag paarden en nieuw Zeeland zijn 2 mooie dingen.

N4N4
Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-10-15

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 15:20

Oh , een droom voor mij ..
Waar heb je dat adres gevonden ?

Ik volg ook mee hoor , heb geen verzoeken .. wil alles wel zien van het land
:j

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-19 17:25

N4N4 schreef:
Oh , een droom voor mij ..
Waar heb je dat adres gevonden ?

Ik volg ook mee hoor , heb geen verzoeken .. wil alles wel zien van het land
:j


ik ben gewoon op bokt gaan kijken en dan proberen te via google te zoeken. zo kwam ik aan dit adres! :D


Jack_55 schreef:
Kia Ora (Maori greeting), absolutely Beauty!!! *\o/* The time of your life! Je had niet een beter land kunnen uitzoeken!! Ik heb 2 jaar in NZ gewoond, da's een heel erg mooi land. Panoramische uitzichten waar je ook kijkt. Het licht daar is heel helder in vergelijk met NL, de kleuren van land, water en lucht niet grauw, maar heel bright en fresh. Zo groot als Duitsland, met maar 5 miljoen inwoners, dus grote gedeelten schaars bevolkt. Heel groen, koel klimaat, veel regen, rollende heuvels, stranden, volkanen, de Southern Alps op het zuidelijk eiland, de olijfgroene Kia papagaaien die het rubber uit je autoruiten eten, en 't ziet eruit als een kruising tussen Noorwegen en Zwitserland. 'T is een goed georganiseerd 'Europees' land, met alle moderne systemen en veeel veiliger dan NL. Ze drinken L&P softdrink in blikjes, dat is Lemon & Peiroa. En het is het hol van de leeuw wat betreft rugby, go the All Blacks!! Gossie, zoveel mogelijk fotos graag. I lees met interesse mee vanuit Brisbane, Australie. (PS; ook in Australie zitten ze met een enorm tekort aan stablehands in horse racing).


Jaa ik heb er ook ontzettend veel zin in! het is daar nu super mooi weer dus echt perfect om met paarden te werken. ik zal zo veel mogelijk foto's maken zodat je mee kunt genieten :j

Maartje9 schreef:
Wat ontzettend gaaf dat je dit gaat doen! Ik zou een topic heel leuk vinden :). Alvast heel veel plezier! :D


Oke ga ik doen! Dankjewel!

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 10:17

Nog vier dagen en BB gaat op reis... :)F

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 16:03

jaaa het begint echt af te tellen! ik ben er helemaal klaar voor

Dionne_A
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Midden van het land

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:04

Wow! Een droom die uitkomt, lijkt me. Het is zo'n mooi land. Waar ga je precies naartoe? Als je video's of vlogs zou kunnen maken zou dat volgens mij heel leuk zijn.

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 22:58


BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 04:57

Dionne_A schreef:
Wow! Een droom die uitkomt, lijkt me. Het is zo'n mooi land. Waar ga je precies naartoe? Als je video's of vlogs zou kunnen maken zou dat volgens mij heel leuk zijn.


Naar The Farm in Russel! ik ga zeker video's en vlogs maken. er komen hele leuke video's aan :o

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 11:18

Leuk! Ik volg, veel plezier!

Dionne_A
Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Midden van het land

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:40

Heel gaaf. Lijkt me een prachtige omgeving, zoals ongeveer heel Nieuw-Zeeland natuurlijk :)

Francii
Berichten: 296
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:50

Leuk! Ik ga ook volgen. Ben voor de zomervakantie nog op zoek naar een stageplek voor 2 mnd, en nieuw-zeeland staat ook op mijn lijstje!
Veel plezier!!

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 06:27

Mooi weer in Russell, 20-25 graden, bewolkt met zonnige perioden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 10:34

New Zealand fan meldt zich :wave: ik ga je graag volgen :j
Heb je een blog? En wat is je naam op Instagram?

*edit* in je onderschrift :')

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 13:56

omdat er een verzoekje kwam voor foto's van mijn stage..... vnv zet ik ze in dit topic voor geinteresseerde *\o/*

mijn tijd in Nieuw-Zeeland was echt geweldig. ik heb ontzettend veel gedaan, gezien maar vooral ook geleerd. ik heb ook veel takken van paardensport bekeken en meegemaakt.

ik had al ruim 10 jaar één droom.... deze droom is in NZ in vervulling gekomen: PAARDRIJDEN OP HET STRAND. ik vond het zelfs zo bijzonder en ik genoot zo intens dat ik zelfs een traantje moest wegpinken toen ik net op het paard zat..

duss.... vanavond komen de foto's <3

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 18:44

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Jack_55
Berichten: 88
Geregistreerd: 09-02-18
Woonplaats: Verhuisd naar Brisbane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 00:03

Wow!! Hele mooie vergezichten en heldere kleuren! :) Prima fotos Beauty!

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:02

Mooi daar zeg......moet een mooie tijd geweest zijn...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 14:01

dankjewel! jaa het was echt geweldig

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: (paarden) stage in Nieuw Zeeland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:29

Trainen ze ook renpaarden of was dat een andere gelegenheid?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 18:32

kally schreef:
Trainen ze ook renpaarden of was dat een andere gelegenheid?


op mijn stage deden ze geen renpaarden trainen. dat was idd een andere gelegenheid.

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:33

Aha....zag het niet in je verhaal staan vandaar de vraag maar daar alleen wezen kijken of
ook wat ervaring opgedaan?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-19 18:37

kally schreef:
Aha....zag het niet in je verhaal staan vandaar de vraag maar daar alleen wezen kijken of
ook wat ervaring opgedaan?


ik zag idd dat ik het niet zo duidelijk verwoord had. ik was met mijn familie die in NZ woont naar een race geweest. Mijn familie kende een racepaarden trainer en hij bood aan dat we mee mochten kijken naar zijn stal en paarden. hij heeft me ook racebeelden terug laten kijken van grote dagen waarop zijn paarden wonnen. ook heeft hij mij ontzettend veel uitgelegd over die tak van sport, echt heel erg interessant.