Parkeren bij het strand ZH of NH

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zsa

Parkeren bij het strand ZH of NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-12 17:13

Volgende week willen wij graag naar het strand, we komen uit Amersfoort dus het strand in z-holland of N-holland is het dichtstbij.

Weet iemand waar je makkelijk een twee paards veewagentje kan parkeren zodat je niet eerst een uur door de duinen moet.

Ivm leeftijd paard kunnenn we geen lange afstanden door de duinen heen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:13

Langevelderslag?
Daar is een flinke parkeerplaats heel dicht bij het strand, ik weet alleen niet of je daar nog op mag met paarden deze tijd.

Langevelderslag mag dus niet rond deze tijd:
Het is verboden zich met rij- en trekdieren op het strand van Noordwijk op te houden gedurende :
a. het gehele jaar op het strand tussen de rijksstrandpalen 83.000 en 80.750 (zijnde globaal genomen het strand gelegen voor de beide boulevards) en;
b. gedurende de periode van 1 juni tot 1 september op het strand tussen de rijksstrandpalen 75.000 en 74.000 (zijnde globaal genomen het strand ter hoogte van de Langevelderslag

Dit verbod geldt niet voor hen aan wie een ontheffing is verleend
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 06-07-12 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Re: Parkeren bij het strand ZH of NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:15

Bij Oostvoorne is een grote parkeerplaats, bij het voormalig autostrand.
Voor zover ik weet mag je daar wel overdag het strand op, je moet er alleen wel een (dag)vergunning voor hebben.
Maar de parkeerplaats is groot en de route naar het strand kort.
Kans is wel dat je kitesurfers tegenkomt.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:18

Maargoed, het risico dat je dat soort dingen tegenkomt is overal wel hoor Marije_jiplover.
Ik vlieg ook regelmatig op het strand met mijn paraglider.
Een tip, voor kitesurfers moet het minimaal wel een windkracht 3, liefst harder zelfs.
En voor paragliders ook 3-4.
Verder hebben paragliders de wind het liefst noord-west, kitesurfers weet ik niet precies maar zeker niet aflandig.
Paragliders en kitesurfers zal je dus niet zien met windkracht 2 bijvoorbeeld.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:30

Er zaten op dat stuk strand wat actieve kite-scholen. En het is al heel snel windkracht 2 aan de kust, tenminste, ik heb uren over het strand gereden en het waait er altijd. En de kites zie ik er eigenlijk in de zomer ook altijd op dat stuk strand (nu al 4 jaar niet meer geweest, dus helemaal zeker weten doe ik het niet ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:32

Je kunt naar Bloemendaal, parkeerplaats Parnassia.
Daar mag je geloof ik na 18.00 uur 's avonds in de zomer nog komen met paard (even uit m'n hoofd).

Hele grote parkeerplaats.

Houd wel rekening met parkeergeld. Het is nergens goedkoop ;)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:36

Marije_jiplover schreef:
Er zaten op dat stuk strand wat actieve kite-scholen. En het is al heel snel windkracht 2 aan de kust, tenminste, ik heb uren over het strand gereden en het waait er altijd. En de kites zie ik er eigenlijk in de zomer ook altijd op dat stuk strand (nu al 4 jaar niet meer geweest, dus helemaal zeker weten doe ik het niet ).

Vandaar dus.
Windkracht twee kan ik me niet voorstellen dat ze actief zijn, ik heb begrepen van iemand die ik ken dat 4-6 wel fijn is..
Voor ons is een harde 3 wel het minste ook. :)
Maar misschien dat ze dan wel cursussen geven, kan.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:41

Duindamseslag in noordwijk is een klein stukje door duin, gratis parkeren en aardig groot parkeerterrein..
Het spreekt voor zich, als het goed strandweer is dat je dan beter niet kan gaan dan ligt het vol met mensen
en is voor jullie geen pretje maar ook voor de badgasten niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 17:44

Bij sgravezande kan je ook, maar alleen voor 10 uur of na 19 uur :) is ook goed parkeren