Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Marike_Ylon schreef:bedoel je manege grol in renesse?
ik ga daar vlakbij heen in de vakantie met mijn paard.
ik heb vorig jaar wel gehoord dat het een redelijk goed verzorgde manege is, ik weet zo niet of je ook over het strant gaat galoperen doen sommige wel sommige manege's niet.
maar een duinrit dan rijd je door de duinen en die duinen zijn wel erg stijl dus denk dat je ivm je suzje dan misschien beter een strandrit kunt doen. de paarden doen dat dagelijks daar dus die weten wat ze meoten doen.
het blijfe dieren die bij elkaar in de kudde blijven.
hopelijk heb je er wat aan
), maar ik denk dat mijn zusje dat minder vind helaas. En er stond dat je voor de strandrit gevorded moet zijn en daarmee bedoelen ze dat je kan draven zonder je vast te houden, en galoperen en een rengalop aan kan (maar dat heb ik nog nooit gedaan) 
Ook de ritten waren goed verzorgt, wie bij de check niet goed kon rijden moest of terug naar de manege of ging mee met de duinrit. Er is 1 keer een meisje afgevallen tijdens de galop op het strand. De leiding hield wel gelijk in (duurde even voor de gehele handel stil stond, maar ja, het gaat écht hard) en ging terug. Meisje van paard geruild met iemand anders en ging weer verder

Vala schreef:1 raad: stap niet op Whiskey. En check even of de zadels fatsoenlijk erop liggen en passen!
Ik heb het maar uitgezeten en gehoopt dat ze ook wel weer ergens zouden stoppen. Die stopknop zit er zo ingebakken, op een bepaald punt gaan ze vanzelf draven en stappen. Vankje schreef:Bij Grol vond ik het een wilde boel doorelkaar, die paarden gingen kneiterhard op het strand en daar was weinig aan te sturenIk heb het maar uitgezeten en gehoopt dat ze ook wel weer ergens zouden stoppen. Die stopknop zit er zo ingebakken, op een bepaald punt gaan ze vanzelf draven en stappen.