Enjoy the Ride weekend in het prachtige landschap van de Drentsche Aa en het Hunzedal
Op 13 en 14 april organiseert Rijvereniging de Brinkruiters een Enjoy the Ride weekend. In samenwerking met de KNHS worden er deze twee dagen prachtige buitenritten georganiseerd voor zowel ruiter als menner.
De zaterdag lopen de routes door het prachtige landschap van het gebied van de Drentsche AA. Het landschap is eeuwenoud, met esdorpen, hunebedden, grafheuvels en een rijgebied van bos en heide. De zondag zullen de routes lopen door het dal van de Hunze. Een relatief nieuw gebied met eindeloos rijden met bijzonder flora en fauna. Met geluk zien we het IJsvogeltje of de bever!
Op beide dagen is er de keuze tussen een lange of een korte route (ruim 3 of ruim 2 uur). Uiteraard wordt er gezorgd voor een lunch voor onderweg en wat lekkers voor je paard. Lastige oversteekpunten zijn beveiligd en de menners gaan via een andere route.
Inschrijven is mogelijk vanaf 6 jaar. Tot 12 jaar dienen de ruiters onder leiding van een volwassene te rijden. De kosten bedragen 25,00 voor deelname aan 1 dag en 45,00 voor deelname aan beide dagen. Leden van de KNHS krijgen 5,00 korting.
Voor diegene die er een heel weekend van willen maken, is er gezorgd voor uitstekende overnachtingsmogelijkheden voor zowel ruiter als paard. Hierin zijn diverse opties mogelijk. Zowel overnachten op een camping als overnachten in een Bed and Breakfast behoort tot de mogelijkheden. Bij voldoende deelname gaan we kijken of er nog een leuke avondexcursie georganiseerd kan worden. Meer informatie kunt u vinden op de site van Enjoy the ride: www.enjoytheride.nl of op de site van de Brinkruiters: www.brinkruiters.nl
Of even contact opnemen met Gitte Liebe (na 18.00 uur) op nummer 0592-501241 Aanmelden kan via het mailadres: activiteiten@brinkruiters.nl
Prijzen:
Deelname 1 dag Enjoy the Ride: 25,00 per persoon
Deelname weekend: 45,00 per persoon
Extra lunch groom menners 5,00 per persoon
Korting KNHS leden (controle lidnummer) 5,00 per persoon
Ik zet even een stipje want ik zou er graag aan meedoen!
Maaiike94
Geplaatst: 18-02-13 19:06
Oh, dit lijkt mij ook leuk! Tot wanneer kun je je opgeven? Want ik weet nog niet of ik een rijmaatje kan vinden en of mn paard tegen die tijd weer zoveel conditie heeft, ze staat nu geblesseerd.
Het is voor hun de eerste keer dat ze een enjoy the ride organiseren, dus ze moeten nog even ervaren welke vragen er allemaal komen en daar mee aan de slag.
De ritten starten vanuit Annen, Drenthe bij de manege van de Brinkruiters. Er komt nog meer info binnenkort op hun website. Opgeven kan zo lang het niet vol zit, ik weet niet hoeveel combinaties er mee mogen doen, ook daarvoor moet je bij Gitte zijn. Ook voor mogelijke overnachtingsadressen voor jou en je paard. Leuk dat er animo is!
criollo_yess
Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-13 13:55
Ik heb contact gehad met de organisatie. Binnenkort (waarschijnlijk in de loop van volgende week) komen er adressen voor overnachting op de website van de Brinkruiters.
Wil ook graag mee doen, lijkt me erg leuk! Wil dan ook een heel weekend gaan, maar moet wel alleen denk ik. Dus als iemand nog een gezellig maatje zoekt?
haha omdat het andere topic dubbel was, bij deze weer mijn reactie;) Ik doe misschien ook mee met mijn (nieuwe) ijslander, goede oefening met veel andere paarden en een ander gebied! Als ik ga vind ik het leuk om samen te rijden dus wie nog een rijmaatje zoekt; stuur maar pb! Mijn ijsje is heel makkelijk met anderen maar ik vind het wel leuk om een beetje door te rijden, lekker wat draven en stukjes galop! Want als alles goed loopt gaat Nótt twee weken later mee op haar eerste endurance, dus is het ook daar een oefening voor!