Voor het eerst op ijslanders

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Drifandi_

Voor het eerst op ijslanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:26

Hoi,

Mijn moeder krijgt vanavond voor het eerst les bij de B-H, voor haar verjaardag Tong uitsteken
Hoe vonden jullie de eerste lessen? Begon je al gelijk met ijslanders of heb je eerst op " gewone " paarden gereden?
Mijn moeder heeft een paar keer op Thyzka gestapt, maar verder nog nooit.
Ik ben gelijk begonnen met ijslanders Knipoog

gr

Skotti

Re: Voor het eerst op ijslanders

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 16:29

oh wat leuk dat je moeder gaat rijden!
heeft ze al vaker gereden??
mijn moeder is laatst ook voor het eerst op een paard gestapt!
ook een IJslander (ze is nou helemaal verliefd op mijn paard) maar vind het leuk om te te knuffelen.
ik ben wel begonnen op Ijslanders

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 16:43

Oke leuk!! Hoe vond ze het?
Mijn moeder alleen een paar keer gestapt op mijn ijslander dus, maar verder niet ( behalve dat ik haar vast moest houden en ze er vandoor ging Bloos )
Maar bij gerrit hebben ze wat rustigere paardjes dus eerst dat maar is proberen Knipoog

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:15

Ow wat leuk! Ja
Vooral op de Besmanninckhoeve!
Mijn eerste les was op een gewoon paard, dat was toen ik 9 was.
Vond ik super de puper leuk natuurlijk, ik stond al een jaar op de wachtlijst namelijk..

Mijn eerste ijslander les kreeg ik op de besmanninckhoeve.
Daarvoor had ik toen ik 7 was wel eens op een ijs een rondje gestap, maar verder niet.
Díe eerste les was ik in de 7e hemel Lovers

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 17:31

leuk!!
Ik heb wel een paar keer zonder zadel op hoofdstel op een ponytje van een vriendin ( toen ) gestapt maar verder niet Tong uitsteken

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:54

Leuk dat je moeder gaat rijden! Lachen
Ik heb eerst heel veel jaar op "gewone" pony's gereden, ook dressuurwedstrijden en rijd nu 2 en half jaar met IJslanders. Lachen

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:13

Oke leuk Lachen Ik ongeveer 5 jaar op ijslanders

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 19:34

ow, hij heeft te last van zijn rug, dus het gaat woensdag Clown

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:37

ik rij al lang met 'gewone' paarden (Ijsjes stonden er op de manege niet Lachen ), heb vorige zomer mijn eerste les met een Ijs gehad, en ben gelijk verkocht. De dag dat ik zelf een paard koop, zal het een gangenpaard zijn. Haha!

_Lindy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:47

Mijn eerste les was op een gewoon ponytje op de manege, nu al meer dan 6 jaar geleden, ik was toen 7. Ik kon gelukkig meteen op les, zonder wachtlijst of wat dan ook. Lachen

Ik had daarvoor 1 x op een shetlander een rondje gereden bij een pretpark toen ik 3 was, maar dat stelde niet veel voor.

Mijn eerste les op ijslander was ook bij de besmanninckhoeve, het was een proefles voor ponykamp, ik was toen 11 denk ik, nu dus 2 jaar geleden, en het was echt geweldig Haha!
Ik hoop binnenkort hier in de buurt weer een proefles op een ijslander te gaan volgen (zie mijn onderschrift) Tong uitsteken

Leuk dat je moeder ook gaat paardrijden. Haha!

dineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 20:49

ik heb leren rijden op ijslanders en heb er nou zelf ook 1 maar die mag van zijn pensioien genieten Tong uitsteken

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:50

Ik heb eerst 4,5 jaar op een manege met gewone paarden gereden. Voor ik Röskur kreeg heb ik één keer op IJsland een tocht van 2 uur gereden, maar toen reed ik nog maar kort op de manege en ik wist nog niet wat tölt was, en één keer in Loenen bij mensen nog een kort stukje gereden met een klein stukje tölt... Ik heb dus alles met hem geleerd. Hij had het wel ooit goed geleerd maar was heel stijf dus samen hebben we het weer opgebouwd. Toch wel fijn achteraf, als hij alles al vlekkeloos kon was er niet zoveel te leren geweest... Nagelbijten / Gniffelen

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 17:17

leuk Lachen

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 17:20

leuk Lachen

Mijn eerste keer op een IJslander was bij Chris Blom, op Fjuka. Tolt zat echt zo lekker'wow, dat zit lekker! Je hebt helemaal niks nodig!'' Was helaas maar een paar pasjes, maar volgens mij kon dat paard ook gewoon supergoed tolten Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:16

Hehe, dat is altijd zo lekker vertekenend, je gaat op een töltmachine kennismaken met de ijslander, en vervolgens kom je er pas achter dat een groot deel van die paardjes helemaal niet zo gemakkelijk tölt Tong uitsteken

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:19

Haha, ja.. Fjuka heeft in d'r goede jaren zelfs gespetterd op het NK. Vorig jaar is ze overleden...

tyrwheanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:25

ik heb eerst ongeveer 1,5 jaar op gewone paarden gereden, daarna ben ik met een vriendin overgestapt op de ijslanders (bij familie Blom!) toen ik getolt had was ik echt verkocht!!! ik rij nu al ruim 5 jaar op ijslanders!
het scheelt inderdaad echt als je een ijslander hebt met een makkelijke tolt, vooral als je het nog niet zo goed kan.

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:48

Ik heb op gewone paarden leren rijden en dat doe ik nu noch steeds al 14 jaar maar wil zelf onwijs graag een keer op een ijslander rijden. Knipoog

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-07 17:19

leuk allemaal! Haha!

Ze heeft gister dus haar eerste les gehad, op Framtid. Ze had al wel een beetje geoenfend hier thuis op een paard, met haar zit enzo, maar ze vond dat ik te streng was dus.. ( Bloos ) Dus ging ze hier maar is proberen haha Tong uitsteken Stap ging heel netjes enzo, haar houding ook, en toen de lijn eraan gedaan en getolt, ging ook heel goed... maar toen ging Framtid er vandoor Haha! Ik wíst dat dit zou gaan gebeuren, maar ze bleef wel zitten Tong uitsteken Zal straks de foto's erop zetten Tong uitsteken Knipoog die zijn vast leuk geworden haha Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:47

Leuk, op Framtið Knipoog ben benieuwd naar de foto's. leuk dat ze het zo oppakt!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:02

Feline, vond je moeder de les wel leuk?

Ik ben met gewone paarden begonnen. Er stond altijd al een IJslander op de manege die ik erg leuk vond.
Een vriendin mocht haar in een vakantie verzorgen en vroeg me of ik ook even wou rijden. Tuurlijk wou ik dat! Haha!
Dus wij naar Perla (die vroeger van stal Edda was) en rijden, kwam ik er later achter dat ze niet eens
mocht rijden!! Maar.... daardoor heb ik het IJslander virus wel te pakken! Perla was een natuurtolter en ik vond dat
een hele apparte gang. Daarna had ik op IH een oproepje gedaan en ben ik bij ene Jolanda wezen rijden die in Friesland woond.
Ze had Goopy en Osk. Goopy een ontzettend mooie ruin met heeeeeeeeel veel behang maar jammer genoeg geen tolt. En Osk de natuurtolter met temerament. WOW die was leuk! Mijn ouders waren natuurlijk ook mee en die vonden dit ideale paardjes. Vanaf toen rijd ik IJslanders. Dat is nu 3jaar terug.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:19

Drifandi_ schreef:
leuk allemaal! Haha!

Ze heeft gister dus haar eerste les gehad, op Framtid. Ze had al wel een beetje geoenfend hier thuis op een paard, met haar zit enzo, maar ze vond dat ik te streng was dus.. ( Bloos ) Dus ging ze hier maar is proberen haha Tong uitsteken Stap ging heel netjes enzo, haar houding ook, en toen de lijn eraan gedaan en getolt, ging ook heel goed... maar toen ging Framtid er vandoor Haha! Ik wíst dat dit zou gaan gebeuren, maar ze bleef wel zitten Tong uitsteken Zal straks de foto's erop zetten Tong uitsteken Knipoog die zijn vast leuk geworden haha Lachen

Hoezo wist je dat, is het een pittig ding dan? En had ze dan niet beter op een ander paard gekund de eerste les..? Blond Het lijkt me wel eng als je paard de eerste les al ervandoor gaat... Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig is dat bij mij niet gebeurd, dan weet ik niet of ik wel meer dan een keer op een paard had gezeten, hahaha. Haha! (gelukkig werd het op 'mijn' beginmanege allemaal heeel rustig opgebouwd.. nu ben ik niet meer bang hoor, in tegenstelling tot de meeste mensen ben ik in het begin heel bang en als ik het eenmaal onder de knie heb verdwijnt dat. Ja kan het me nu haast niet meer voorstellen, maar mijn ouders geloofden zelfs niet dat ik écht op paardrijles wilde omdat ik zo bang was. Clown)

Leuk dat je foto's hebt, ben benieuwd. Haha!

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 00:25

Ja dat vond ik ook al wat raar dat je wist dat Framtid er vandoor zou gaan. Dan laat je daar geen beginner op rijden zou je zeggen.
Ben ook benieuwt naar foto's Haha!

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 10:35

Roskur schreef:
nu ben ik niet meer bang hoor, in tegenstelling tot de meeste mensen ben ik in het begin heel bang en als ik het eenmaal onder de knie heb verdwijnt dat. Ja kan het me nu haast niet meer voorstellen, maar mijn ouders geloofden zelfs niet dat ik écht op paardrijles wilde omdat ik zo bang was. Clown)

Leuk dat je foto's hebt, ben benieuwd. Haha!

ff best offtopic, maar ik had dat precies zo: Mijn ouders vonden het doodeng dat ik wou rijden, maar ik durfde zelf ook niks, dus mijn moeder wou gewoon geen cent aan rijles uitgeven. Tja, toen ben ik als 8-jarig meisje maar hard gaan sparen en uiteindelijk kon ik het allemaal zelf betalen (ook niet lang hoor, maar toen waren mijn ouders zo onder de indruk dat ze wel wat bijlegden Lachen )

Ben ook wel benieuwd naar foto's! En waarom ging Framtid er idd vandoor?

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 13:10

Mijn vader had zelf ook paardgereden Maimai (nog een keertje offtopic, sorry Bloos) die vond paarden dus wel leuk, vroeger als kind wilde hij me altijd paardjes laten aaien bij weitjes, maar dat vond ik doodeng, dan ging ik huilen als ze me ernaartoe optilden en van een afstand staan kijken. Bloos Mijn moeder is wel heel bang voor paarden, misschien dat het daar vandaan komt ofzo... Maar ik heb dat met wel meer: Ik was ook bang voor honden, maar toch fascineerde ze me en wilde ik er zelf eentje. Ik ben ook pas begonnen met paardrijden toen ik bijna 12 was... Heel erg uit het niets eigenlijk!

M'n ouders deden het zo: Ik kreeg mijn cap voor mijn 12e verjaardag, zodat ze zéker wisten dat ik het echt heel graag wilde, dat ik er een verjaardagscadeau voor opgaf Knipoog. Maar het is allemaal goed gekomen. Nog wel wat gezonde achterdocht hoor, maar dat begin ik steeds meer als iets positiefs te accepteren dat ik niet echt een held ben. (tenslotte is het leven een stuk risicovoller als je met alle plezier op bokkende gevaarlijke hengsten stapt Clown)