Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
jeetje wat kon dat paardje toen lopen zeg!Alrun__ schreef:Ze heeft het wel in dr om een echt wedstrijdpaard te worden, maar heb ik dat ook..:|
Ik wist ook dat mijn paard een goede tölt had, ik kreeg hem toen hij deze niet meer toonde en heel stijf en ongetraind etc. was (hij had naar mijn weten 5 jaar stilgestaan, en was toen 15). Zelf had ik geen gangenpaardenervaring, vandaar dat ik wel wist dat hij het kon, maar kon ik het ook...? Maar 'samen' hebben we het weer geleerd, door veel dressuur, springen, conditie-opbouw, etc etc werd ook zijn tölt vanzelf beter omdat hij weer soepeler in zijn lijf werd.
Hij kan ook knoerthard, en ik had nooit gedacht dat ook ik dat met hem kon rijden, maar wel dus!
(nu heeft hij - om andere reden
- een blessure waar hij herstellende van is, maar vlak voor de blessure ging het nog steeds bergop, arbeidstempo altijd tactzuiver, en hij kon steeds sneller en sneller!) Terwijl toen ik hem kreeg hij eerst niet töltte en na 'herintölten' een week lang töltte hij heel draverig en in een gespannen houding (eigenlijk wel blij dus dat ik geen gangenles heb genomen, want doordat ik dat juist niet heb gedaan heb ik hem op een ontspannen manier - dmv gymnastiseren, conditie en spieropbouw etc. en veel tijd en geduld - de tölt laten herontdekken
).
Ik zie trouwens net dat Nori dat ook al noemt. 
Ik was al een beetje begonnen met "gymnastiseren" wist alleen niet zeker of dat ook hielp voor de tölt. En bedankt! zo kan ik wel weer een tijdje vooruit:D Alet schreef:Om de achterhand er meer onder te rijden kun je oefeningen doen als vanuit stilstand over te gaan in bv draf en dan ook echt 'vertrekken' zeg maar. Je kunt daarbij veel doen met je stem.