Oefeningen van ijs. paarden blad?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Drifandi_

Oefeningen van ijs. paarden blad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 19:31

Hoi,

Hebben jullie ook die oefeningen ( warming up ofzoiets voor mensen? ) gezien in het blad IJslandse paarden? Wie heeft het al uitgeprobeerd haha ? Haha!

Glossi

Re: Oefeningen van ijs. paarden blad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:35

Ik laat mijn rug altijd knakken voor ik ga rijden dan is meteen alles los Tong uitsteken

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:37

Ik vind het echt onzin Tong uitsteken

Haugspori

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:51

LauraMc schreef:
Ik vind het echt onzin Tong uitsteken

Waarom vind je het onzin?

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 14:32

Nog niet gelezen, kan iemand het artikel scannen?

Drifandi_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 17:22

Glossi schreef:
Ik laat mijn rug altijd knakken voor ik ga rijden dan is meteen alles los Tong uitsteken

haha, hoe doe je dat? doet 't geen pijn dan? Tong uitsteken

het is vaak al een gym oefening Thyz te pakken dus.. en dan nog door de modder komen als je niet je laarzen aan hebt Tong uitsteken

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:40

voordat ik ga rijden fiets ik vaak een kwartier (je moet toch op een manier bij je paard komen?) en het poetsen en opzadelen zie ik ook een beetje als opwarming moet ik zeggen... eigenlijk zou ik meer moeten doen als warmingup, maar tjah, paard wordt dan wel ongeduldig denk ik hoor Knipoog ...

ik heb trouwens het boek van lammerthaanstra waarin hij ook ingaat op de training van de ruiter, dus oefeningen voor goede paardrijspieren.... haha heel intressant, heb het alleen nog niet uitgeprobeert Geld, geld! ... terwijl ik het zo'n goed boek vind Knipoog

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 01:41

Ik heb vaak ook al even mest geruimd en/of geveegd e.d. Lachen Mijn schouders zijn erg gespannen maar van hard werken worden ze een stuk losser dus ik zorg er altijd voor na het op stal aankomen ook even wat werk te doen zodat m'n schouders losser zijn. Ja

Ik vind het geen onzin hoor LauraMc... We groeien op met het idee dat het normaal is dat we op paarden zitten maar het is wel degelijk belangrijk om ervoor te zorgen dat je zelf ook lekker in je vel zit fysiek. Voor jezelf en je paard een stuk prettiger. Lachen Ik vind het wel leuk, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd.

Ik 'wist' het al wel een beetje, in de endurance is het ook erg gewoon - vooral in hogere klasses - om zelf ook veel te sporten zodat je goed in conditie en fit bent. Lachen

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 13:46

Ik vind het ook geen onzin, heb zelf gemerkt hoe het trainen van mijn buikspieren van pas kwam bij het rijden. Ik heb ook een oefening die niet in het artiekel staat maar wel aansluit bij de oefeningen in de IJP al uitgeprobeerd met de schrijfster van het artiekel, hihi. Daarvoor ook al wel, want bij elke pilatesles komen ze aan bod.

Fietsen is eigenlijk heel slecht voor paardrijden, je traint daarmee je korte bovenbeenspieren, net als bij schaatsen. Helaas moet ik wel 45 minuten fietsen voor ik op stal ben dus ik kan niet anders... Over schaatsen gesproken: Lammert Haanstra was vroeger zoals menig Fries zelf druk bezig met marathonschaatsen, totdat hij een instructeur in Ermelo kreeg die zei dat hij daar onmiddelijk mee moest stoppen: door de heftige bovenbeenspieren die Haanstra kweekte met schaatsen, zou hij uiteindelijk moeite krijgen met de beenligging tijdens het paardrijden Tong uitsteken

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:50

Drifandi_ schreef:
Glossi schreef:

haha, hoe doe je dat? doet 't geen pijn dan? Tong uitsteken

het is vaak al een gym oefening Thyz te pakken dus.. en dan nog door de modder komen als je niet je laarzen aan hebt Tong uitsteken

Weet ik niet eigenlijk, ik maak een bepaalde beweging en dan knakt mijn rug en is alles los.
Het doet geen pijn haha dan zou ik hem niet laten knakken. Maar ik turn zelf ook dus ben
al vrij losjes zeg maar.

Laura ik vind het ook niet onzin. Hoevaak je niet ruiters tegen komt met een slechte houding en belans.
Of ruiters die iets vast zetten. Als je goed op let zijn daar heel veel van.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 08:51

het is heel logisch om even jezelf op te warmen... dat doe je toch voor elke sport? en je warmt je paard toch ook op?
ik ga vandaag even kijke of ik 't artikel van iemand kan lenen!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:45

balli schreef:
het is heel logisch om even jezelf op te warmen... dat doe je toch voor elke sport? en je warmt je paard toch ook op?
ik ga vandaag even kijke of ik 't artikel van iemand kan lenen!

Als het niet lukt roep je maar, dan scan ik het wel even voor je in. Lachen

hvj_beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 15:52

Zou iemand het willen scannen? Het lijkt me namelijk wel interresant!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:21

jaaa iris, je mag gaan scannen! eigenaresse van maan en lukka is namelijk niet lid van nsijp!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:35

balli schreef:
jaaa iris, je mag gaan scannen! eigenaresse van maan en lukka is namelijk niet lid van nsijp!

Zijn dat je nieuwe verzorgpaardjes ofzo? Heb ik iets gemist? Vertel vertel?

Ik zal het vanavond voor jullie inscannen. Lachen

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 19:59

@iris: yups, ik rij nu nog twee ijslanders bij... vooral nu in de vakantie, anders gewoon in de weekenden... echt heel tof!
ergens in 't ijslandsvuurtopic staan wat linkjes met fotos van ze!

hvj_beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 11:47

Kan iemand het nog inscannen? Lijkt me wel leuk om te weten!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:17

Moderatoropmerking:
Even een waarschuwing: op dergelijke artikelen zit gegarandeerd copyright. Niet hier openbaar plaatsen dus!

Wat je elkaar per email toestuurd kunnen wij niet controleren natuurlijk Knipoog

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:46

Ahum oke heel stiekem dan wil iemand het mij ook even pb'en of mailen. Anders moet ik even iemand zien te vinden met de nsijp.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:57

Eh... Het artikel is van Marieke, dus ik wil m wel voor je kopieren (moet ik alleen woensdag wel ff de IJP meenemen) Maar als iemand het al gescand en zo naar je kan mailen gaat het natuurlijk wel sneller!

BTW denk niet dat de schrijfster bezwaar heeft dat het artikel naar jullie toegestuurd wordt, zeker niet naar Nori en Marinke!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 16:20

als iemand het heeft... ik houd me ook aanbevolen!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 22:09

Sorry sorry sorry dat ik het nog niet gescand heb!! Ik ben heel druk, pfff, dat noemden ze dan vakantie wat even vluchtig voorbij is gevlógen!! Bloos! Als ik tijd heb zal ik proberen 't alsnog even te scannen. Bloos Nogmaals excuses!