Ik vroeg mij af als je een ijslander kruist met een niet-gangenpaard, hoe groot is dan de kans dan dat het veulen ook gaat tölten? Hangt dit af van de hengst, de merrie of allebei???
Ik ken ook 2 FjordxIJslander die allebei tolten. Ik denk dat de kans groot is dat je veulen ook zal tolten, maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit. Het blijft een gok denk ik.
Tja.. fokken blijft gokken. Maar er zijn ook hengsten die sowieso tolt door geven ook aan paarden die niet extra gangen hebben. Dus dan heb je sowieso een toltend paardje. Maar ik weet niet of Floki nu nog steeds normale paarden dekt. Hij heeft igg daar 2x een normaal paard gedekt die nakomelingen tolten beide. En er is ook nog een ijslander die ook normale paarden dekt, ik geef je een pm.
Hoi, Onze Singlefooter hengst vererft zijn extra gang, Hij is een echte natuurtolter. Natuurlijk moet je wel bedenken dat bij een nakomeling van gangenpaard x niet gangenpaard de tolt aanleg minder is dan bij een nakomeling gangenpaard x gangenpaard. Ook heeft de bouw van (in dit geval) de merrie er ook mee te maken.