Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Denise06 schreef:Ik heb een ijslander met een lichte kleur en zij ligt elke dag te rollen in het weiland.
Je begrijpt nu wel.... ik heb inmiddels een zwart paard!!
Maar is dit rollen wel gezond? Ze doet het zodra ze in het weiland komt en de rest van de dag doet ze het niet.
En wat zijn jullie schoonmaaktips betreffende een paard met een lichte kleur? Poetsen helpt niet veel, je ziet de vlekken nog steeds op haar haar.
Wassen wil ik niet ten eerste omdat ik haar dan elke dag kan wassen maar ik ben ook van mening dat door wassen je het huidvet weg haalt.

Ik laat de modder opdroggen en daarna doe ik het met een speciaal zweetmes met van de kartels er aan daar haal ik het ergste er mee af en daarna met de rostkar en even na borstelen en ja, die van mij zij ook niet echt wit meer. maarja het blijven paarden en ik vind het niet erg.

en dan vertellen ze dat paarden met een lichte kleur zich viezer maken om niet op te vallen... 
Heel veel schrob werk en elke keer weer. wassen lijkt me idd niet zo'n goed idee. maar ik weet zelf helaas geen oplossing. 
Zo eentje die nog het liefst de allerzwartste modder opzoekt en dat ook nog zo goed mogelijk inwrijft

kvika schreef:misschien iets meer paarden boekjes lezen? sorry wil niet gemeen of l*llig uit de bocht komen, maar zo denk ik bij deze vraag. maar natuurlijk is het zo dat domme vragen niet bestaan.
gr
en veel plezier met poesten