op zoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sassefras

op zoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 17:01

hai,

omdat mijn hengstje zo alleen is ben ik op zoek naar iets erbij, ik dacht een paso oid, wie heeft er een idee nu een keer geen ijslander maar iets anders wat leuk tolt. wie heeft er ervaring met iets anders dan een ijs ????? wel een hengstveulen van 2006

grtz sas

spretje

Re: op zoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 08:45

Wat dacht je van een Mangalarga-Marchador? Dit is een gangenpaard uit Brazilie, natuurtolter met drie varianten, van lateraal tot diagonaal, braaf, pittig, sober in onderhoud en je kunt ze met een los teugeltje rijden, dus niet steeds naar oprichting rijden, zoals bij zoveel ijsjes. Stokmaat tussen 1.40m en 1.55m met uitschieters naar boven. Kijk eens op gangenpaarden.nl bij de rassen en fokkers voor wat voorbeelden.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 09:44

hai,

ja daar heb ik al naar zitten neuzen, ik mis alleen een beetje actie bij hun, mischien moet ik ze eens reallive gaan bewonderen,

bedankt voor het meedenken
sas

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 20:17

We hebben een paar jaar een paso peruano gehad. (die is nu van Ibbel) Zij kan er vast wat meer over vertellen. Ik vind het zelf iig een erg leuk ras, prachtig en ook heel veel kracht.

spretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:48

Wat voor actie mis je priecies bij de m-m? Ik heb er twee en heb nog nooit zulke voorwaarte paardjes gehad, ondanks hun brave karakter. Een picadaganger heeft ook meer knieactie dan een media, dus dat is maar net waar je voorkeur ligt. Misschien moet je inderdaad eerst eens even zelf gaan kijken en rijden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 11:48

Tja, een Paso is leuk, idd Ja

Ik vind een Paso eigenlijk van alle gangenpaarden het meest op een IJslander lijken, zowel qua uiterlijk als qua karakter en gangen, maar dan een maatje groter. Ze worden natuurlijk ook niet voor niets gekruist met IJslander om een Aegidienberger te krijgen. Dus als een IJslander je aanspreekt, zal een Paso dat zeker ook (en evt de Aegidienberger). In Duitsland worden vrij veel Paso's gefokt, zowel Peruano als Fino, en wordt ook nog onderscheid gemaakt naar 'Pasopferd' (halfbloed-Paso) en Ibero-Paso (halfbloed met Andalusier of Lusitano). Pasopferd en Iberopaso zijn overigens geen erkende rassen. Er wordt wel vreselijk veel geld voor gevraagd.
Verder ben ik fan van de Tennessee Walker. Als je het meer zoekt in een warmbloedtype paard, dan is de TWH het goeie paard voor je. Zijn vaak net nog een maatje groter weer dan Paso's, meer rond de 1.60m. Volgens mij staat er nog een hengstje van dit jaar te koop bij Pleasuregaits in Belgie. (Link zie sticky)
Tenslotte heb je nog de Singlefooter (eigenlijk geen ras, maar alles dat gekruisd wordt en singlefoot - tolt - loopt wordt in dat stamboek ingeschreven). Vaak zijn het paarden en ponies met Paso bloed, TWH bloed en Rocky Montain Horse bloed. Rocky Mountaine Horses zijn ook erg leuk, qua type en maat meer luxe pony-achtig.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 13:10

hai,

heb toevallig vanmorgen een paard gekocht, kruising draver x paso

een merrie van 7, die laat ik in het voorjaar dekken door (ik denk) amaru

ook mijn ijslander kan daar dan heen ( eerst dit veulen gezond ernaast)

dan heb ik straks twee veultjes tegelijk Haha!

bedankt voor jullie ideetjes

sas

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 16:41

Wat leuk Sas!! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Go jij! Go jij!
Foto's???? Vork